klippekortsystem indført
Fra : Peter Ursin

Dato : 09-06-04 17:08

Hej,
En kollega fortalte idag at nu er klippekortsystemet indført.
3 forseelser indenfor 3 år og så ryger kortet.
Har det noget på sig eller er han galt på den?
Findes der et link til en paragraf eller lign.?

Jeg beklager hvis spørgsmålet er en genganger, jeg synes at erindre at
have læst noget lfor et par måneder siden. Desværre kan jeg ikke huske
hvad emnet var, jeg kan ikke finde noget når jeg søger i gamle mails.

mvh
Peter Ursin

Fra : Jesper

Dato : 09-06-04 17:32

"Peter Ursin" <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> have læst noget lfor et par måneder siden. Desværre kan jeg ikke huske
> hvad emnet var, jeg kan ikke finde noget når jeg søger i gamle mails.

Google.dk er din ven... :)

http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A2004/0026730.htm

Fra : Klaus Kristensen

Dato : 09-06-04 17:38

Jesper wrote:

> "Peter Ursin" <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> skrev i en meddelelse

> Google.dk er din ven... :)
>
> http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A2004/0026730.htm

jeps, google er en ven af folket.

Fra : S.G

Dato : 09-06-04 17:55

For os der ikke gider læse mere fordi de læser 24/7 pga eksamen??

Fra : Kenneth T

Dato : 09-06-04 18:16

> For os der ikke gider læse mere fordi de læser 24/7 pga eksamen??

...Sådan ca:
Hvis du laver 3 ting inden for 3 år (som ikke hver i sær giver frakendelse)
frakendes dit kørekort. (jeg nævner nogle stykker)

*Hastighed over +30%
*Holde for kort afstand til forankørende
*Vigepligt
*Rødt lys
*Krydse spærrelinier
*Køre forbi bommen ved jernbanespor
*Kørsel på konstruktivt ændret knallert
*osv.

(Umidelbart ca alt væsentligt som der er normalt skrives bøder ud for, på
nær parkeringsbøder...... så vidt jeg lige forstår)

.....Mon ikke der vil blive flere i fremtiden, som vil forsøge at stikke af,
istedet for bare at stoppe og betale bøden?

--
MVH
Kenneth T

Fra : S.G

Dato : 09-06-04 18:17

ja men er det allerede indført? troede kun det var til debat endnu

Fra : Kenneth T

Dato : 09-06-04 18:23

> ja men er det allerede indført? troede kun det var til debat endnu

Ja!
Det troede jeg sgu også for 20min siden :)

"LOV nr 267 af 21/04/2004 (Gældende)"

Fra : Kenneth T

Dato : 09-06-04 18:27

Det manglede bare at man kunne få lidt kredit for de år hvor man ingen bøde
fik, sådan lidt som en slags kassekredit.
Men det er jo muligvis bare en alternativ måde at få os til at bruge
kollektiv trafik :)

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 09-06-04 20:59

> ....Mon ikke der vil blive flere i fremtiden, som vil forsøge at
> stikke af, istedet for bare at stoppe og betale bøden?

Ligesom Svenskerne og Nordmændene oplever!!! (De har allerede stramme
regler)
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-06-04 08:21

On 2004-06-09, Kenneth T <ken_t@cool.dk> wrote:

> *Kørsel på konstruktivt ændret knallert

Huh? Denne har vel ikke indflydelse på et evt bilkørekort? Har du evt
link til lovtekst?

--
Andreas Plesner Jacobsen | If you are too busy to read, then you are too busy.

Fra : Kenneth T

Dato : 10-06-04 14:28

> Huh? Denne har vel ikke indflydelse på et evt bilkørekort? Har du evt
> link til lovtekst?

Det er knallert45, den som kræver kørekort.
Jeg sad og læste nogle af henvisningerne til paragrafferne i
http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A2004/0026730.htm

Fra : Sune

Dato : 09-06-04 18:58

> [...]
> 3 forseelser indenfor 3 år og så ryger kortet.
> Har det noget på sig eller er han galt på den?
> Findes der et link til en paragraf eller lign.?

Nej klippekortet er ikke indført endnu.
Loven er vedtaget og gældende, men ikke trådt i kraft.

"Stk. 2. Justitsministeren fastsætter tidspunktet for ikrafttrædelsen af §
1, nr. 1-8, 11-13 og 16-19. " og herunder ligger klippekortet.
Og justitsministeren har endnu ikke besluttet sig for en
ikrafttrædelsesdato.

--
Vh Sune - http://www.dfmc.dk/?id=583
Yamaha xj600, Honda vf500FIIf (til salg), Suzuki GS500, Suzuki GN250

Fra : Niels T

Dato : 09-06-04 20:18

"Sune" <formel999@hotmail.com> wrote in message
snip

> Nej klippekortet er ikke indført endnu.
> Loven er vedtaget og gældende, men ikke trådt i kraft.

snip

Vist nok noget med at deres IT-systemer endnu ikke kunne håndtere de nye
regler

-Niels

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-06-04 22:55

On Wed, 9 Jun 2004 19:58:22 +0200, "Sune" <formel999@hotmail.com>
wrote:

Hej Sune.

> [...]
>1, nr. 1-8, 11-13 og 16-19. " og herunder ligger klippekortet.
>Og justitsministeren har endnu ikke besluttet sig for en

Det er nok for at "Borgens" folk, så som Buksti og andre, kan nå at
få visket tavlen ren
Jeg glæder mig til de første sager hvor det er lovgiverne selv der
ryger i fælden )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kenneth T

Dato : 09-06-04 22:01

> 3 forseelser indenfor 3 år og så ryger kortet.

Hvordan skal man så forstå den, hvad nu hvis man allerede HAR de der 3
forseelser indenfor de sidste 3 år?
*Eller har nogle af dem?
*Eller begynder vi alle på en "frisk start" fra den dag loven træder i
kraft?

??

Fra : Anders Christensen

Dato : 10-06-04 08:38

Kenneth T wrote:

> [...]
> forseelser indenfor de sidste 3 år?
> *Eller har nogle af dem?
> *Eller begynder vi alle på en "frisk start" fra den dag loven træder i

Eftersom der ikke er tradition for at lave love med tilbagevirkende
kraft så må alle skulle starte lige.

Desuden kunne det tænkes at eftersom de skal vente på nyt IT system, så
har de heller ikke registeret hvad du har lavet af færdselsforseelser
for nylig?

Mvh Anders Christensen
Med madkasse og på jagt efter tid til at tage mc-pap og finde sig en fin
cykel.

Fra : Armand

Dato : 10-06-04 22:04

Kenneth T <ken_t@cool.dk> skrev i en

> [...]
> forseelser indenfor de sidste 3 år?
> *Eller har nogle af dem?
> *Eller begynder vi alle på en "frisk start" fra den dag loven træder i

De kan vel ikke "klippe" en før man har klippekortet "i hånden" (á
et IT-system der fungerer, så man kan registreres for et "klip"!) !

--
Armand.