fyld til kalkunbryst søges ??
Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 16:44

Er der nogle her som har en god opskrift på fyld jeg kan putte ind i en
lomme i en hel kalkunbryst ?

Hilsen

Søren

Fra : mcloud

Dato : 09-06-04 18:05

Hej Søren
Skær bryster op så du kan folde det ud.
Smør derefter med pesto og læg strimler af soltørrede tomater ,tynde skiver
hvidløg,frisk basilikum ,parmaskinke og mozzarella ost.
Rul det sammen og hæft med kødnåle og steg det ca 45 minutter.

--
mvh. Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 09-06-04 20:50

> Er der nogle her som har en god opskrift på fyld jeg kan putte ind i en
> lomme i en hel kalkunbryst ?

Hej Søren

Her kommer mit bedste bud på et lækkert kalkunbryst.

Skær kalkunbrystet op, så det kan foldes ud. Herpå smøres en god
kryddersennep på. Fint hakket løg, hvidløg og frisk basilikum drysses
rundhåndet over sennepen. Krydder med salt og peber. Tilsidst lægges skiver
af røget svinemørbrad, parmaskinke eller bacon (hvis man er til den "fede"
udgave . Kalkunbrystet rulles sammen og lukkes med bomuldssnår eller
kødnåle. Jeg plejer at servere en kraftig hvidløgsdressing til sammen noget
frisk pasta og en god tomatsalat.

Mvh.
Mette

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 10-06-04 18:42

"sj" <rathje_snabela_vip_dot_cybercitydot_dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle her som har en god opskrift på fyld jeg kan putte ind i en
> [...]
Man kan fylde det med bly og bruge det som slagvåben. Andet er kalkunbryst
ikke egnet til - og da slet ikke til menneskeføde!

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-06-04 21:06

"sj" <rathje_snabela_vip_dot_cybercitydot_dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle her som har en god opskrift på fyld jeg kan putte ind i en
> lomme i en hel kalkunbryst ?

Hvadsomhelst - udover dyret selv - vil kunne give kalkunbryst lidt smag og
karakter, så eksperimentér du bare

--
-Jens B.

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 09-06-04 21:03

"sj" <rathje_snabela_vip_dot_cybercitydot_dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle her som har en god opskrift på fyld jeg kan putte ind i en
> lomme i en hel kalkunbryst ?

Høps:
mos en mild fetaost godt sammen med lidt provenceurter, fintternet løg,
hvidløg, soltørret tomat og en lille sjat hvidvin
Bank brystet (altså kalkunens, ikke dit eget) lidt fladt med hånden, skær
det op med en kniv så det kan foldes ud, smør fetablandingen på, smid et par
kviste frisk salvie på, rul det sammen og hold det sammen med et par
kødnåle.

Smid skidtet i ovnen i 50-55 minutter ved 180 grader, lad hvile under
staniol i ca. 10 minutter, skær ud og server sammen med

blandede rodfrugter:
persillerod, pastinak, gulerod, kartofler og løg i skåret i grove stykker og
hvidløg i flager overhældes med lidt olie, groft salt og friskkværnet peber
+ evt. andre krydderier efter smag, rodes godt sammen og sættes i ovnen
samtidig med kalkunbrystet. Så passer det gerne med at når kødet er skåret
ud har rodfrugterne fået den tid de skal have.

Server evt. bagte tomater til:
Halve tomater drysset med lidt reven parmesanost, 45 minutter i ovnen sammen
med rodfrugterne og kalkunen.

....og så skulle den vist være hjemme

Mvh Mads