Speedcontrol til Sonic
Fra : Pacroon

Dato : 04-05-01 00:09

Hey!
Hvordan sætter du en Speedcontrol på din sonic? Jeg er totalt blank når jeg
ser på den "udførlige vejledning" *G*

CDI enhed? Tændspole? Ground? Huh? Heeelp!

Fra : Gundersen

Dato : 05-05-01 00:15

Hej

> Hvordan sætter du en Speedcontrol på din sonic? Jeg er totalt blank når jeg
> ser på den "udførlige vejledning" *G*

Speedcontrol???? Polini Vario????? *GG*

Mener du ikke fart begrænser?

> CDI enhed? Tændspole? Ground? Huh? Heeelp!

Ground = Stel forbindelse!
Den skal bare på stellet med en skrue! =)

Den røde ledning, skal sættes sammen med en Rød/hvid ledning, over i højerside
bagerst(Når du sider på den).
Find en samling på den rød/hvide ledning! Flå den fra hinanden! Hvis scooteren
ikke kan starte nu, er det den irgtige samling! =)
Så sætter du bare ledningen sammen med i samlingen, og så skulle den virke, når
du trykker på kontakten! =)
HUSK!!!! At dreje på fart begrænseren, ellers virker den ikke! (altså indstil
den på 2 eller sådan noget!)

Der skulle den hvist nok passe!

Mvh Emil
--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : Pacroon

Dato : 05-05-01 11:29

Jeg ved godt jeg ik er specielt teknisk mht. knallerter, men med
fartbegrænseren følger en rød plasticdims, som vidst nok ha rnoget metal der
skærer igennem de to ledninger som kan sættes, skal jeg ikke bare tage den
rød/hvide ledning og så sætte den sammen med den røde vha. den røde
plasticdims?

Men kontanten skulle jo gerne være ved styret, så derfor skal den røde
ledning vel først samles et stykke længe henne end ved sædet ik'? eller
hvad..?

Hvor ender den rød-hvide ledning?
For hvis den ender ved el-starteren eller sådan et sted, kan jeg så ikke
bare sætte den røde ledning fast dér..?

Mvh
Pac.

Fra : Pacroon

Dato : 05-05-01 15:18

Okay jeg prøver lige igen hvor jeg skriver noget mere korrekt dansk:

Jeg TROR jeg har fundet CDI'en.. Hvis man tager strømlign-skjoldet af (det
som sidder lige over trinbrættet, nærmest under sædet.) er der en sort boks
med en del ledninger stikkende ud af. Der går også denne rød-hvide ledning.
Men der er ikke en samling noget sted... der er dog en underlig gummi-dims
som sidder på et stykke af ledningen. Men den omtalte røde plasticdims, skal
den bare sættes på den rød/hvide ledning tæt på CDI'en. Og så føre
kontakt-ledningen ned under trinbrættet, bore et lille hul til den et sted
under styret?

Plz reply! =(

Fra : Gundersen

Dato : 06-05-01 02:24

Hej igen!

> [...]
> med en del ledninger stikkende ud af. Der går også denne rød-hvide ledning.

Det lyder da rigtigt nok! =)

> Men der er ikke en samling noget sted... der er dog en underlig gummi-dims
> som sidder på et stykke af ledningen.

Er du ikke sikker på at det er en samling? De er pakket ind i nogle små
gummidimser(gennemsigtige, næsten)

> Men den omtalte røde plasticdims, skal
> den bare sættes på den rød/hvide ledning tæt på CDI'en. Og så føre
> kontakt-ledningen ned under trinbrættet, bore et lille hul til den et sted
> under styret?

Ja, det kan du gøre! Den røde plasticdims er en strømtyv! Den kan bruges, men
den laver hul i ledningen, og dermed dårligere forbindelse (dette kommer stille
og roligt, men det kan holde i mange år! =)
Derfor har jeg forlænge den røde ledning fra fartbegrænseren ,og koblet den på i
den samling! Så er den til at afmintere uden men på ledningen! =)

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : Gundersen

Dato : 06-05-01 02:27

Hej

> [...]
> skærer igennem de to ledninger som kan sættes, skal jeg ikke bare tage den
> rød/hvide ledning og så sætte den sammen med den røde vha. den røde

Jo det kan du! =)

> Men kontanten skulle jo gerne være ved styret, så derfor skal den røde
> ledning vel først samles et stykke længe henne end ved sædet ik'? eller
> hvad..?

Så kan du jo forlænge den! =)

> Hvor ender den rød-hvide ledning?

Den starter nede fra svinghjulet, og ender i cdi'en!

> For hvis den ender ved el-starteren eller sådan et sted, kan jeg så ikke
> bare sætte den røde ledning fast dér..?

Det tror jeg neppe at den gør!
Den kommer nemlig fra motoren og skal bare hen til den sorte box lige ved
motoren, så hvad skulle den oppe ved styret?

Mvh Emil

--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport