Eksperter fraråder Atkinskuren
Fra : Kim2000

Dato : 09-06-04 14:25

Med fare for at bryde ophavsretten, så bringer DR nyhederne i dag følgende
artikel.

Eksperter fraråder Atkinskuren

Den nye kostmode, kaldet Atkinskuren, hvor man skærer ned på kulhydrater og
i stedet spiser kød og fedt, kan have alvorlige bivirkninger for helbredet.

Det viser nye undersøgelser fra USA.

Danske eksperter anbefaler også at holde sig til de traditionelle
kostanbefalinger.

Diarre og svimmelhed
Kuren kan give diarré, udslæt, svimmelhed og forstoppelse, og eksperterne er
bekymret for de mulige konsekvenser for nyre og knogler.

- Specielt kombinationen af helt af undgå kulhydrater fra brød, pasta og ris
og samtidig øge indtaget af fedt er en sundhedsskadelig cocktail, siger
ph.d. studerende Thomas Mainert Larsen fra Institut for Human Ernæring.

Han fremlagde i sidste uge sine undersøgelser på et ekspertseminar på
Landbohøjskolen og mener, at professionelle kostrådgivere stadig bør
anbefale folk at spise brød, pasta og ris.

(c) DR nyheder, du kan finde artiklen på:
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=175935

For mit eget vedkommende kommer denne besked ikke som en overraskelse, det
skulle da kun være at eksperterne ligefrem kalder kuren for direkte
skadelig. Men da jeg ved Atkins tilhængere aldrig kunne drømme om at nævne
noget kritik af deres småfede guru, må det jo være os andre mere skeptiske
der bringer artiklen frem.

mvh
Kim

--
DaMat udgiver blade, bøger og tegneserier,
og for at få smør på brødet sælger vi også helsekost produkter.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-06-04 18:31

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Med fare for at bryde ophavsretten,

Jamen det kan jeg så fortælle dig, at du gør. At du endda er opmærksom på,
at du gør det, er blot en skærpende omstændighed, der vil kunne forøge den
regning, det kan medføre at krænke nogens ophavsret.

Vil du sikre dig mod at få en regning for krænkelsen, vil det være smart at
slette dit indlæg snarest muligt.

Du havde jo i øvrigt heller ikke behøvet krænke nogens ophavsret... du
behøvede jo ikke poste mere end linket.

Mvh. Lisbeth

Fra : Kim2000

Dato : 09-06-04 19:16

> Jamen det kan jeg så fortælle dig, at du gør. At du endda er opmærksom på,
> at du gør det, er blot en skærpende omstændighed, der vil kunne forøge den
> regning, det kan medføre at krænke nogens ophavsret.

Og du vil bare aldrig bidrage til debatten med andet end dit jammer?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-06-04 20:07

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og du vil bare aldrig bidrage til debatten med andet end dit jammer?

Læs mit indlæg igen. Det er muligt, at du ikke bryder dig om budskabet, men
det er forunderligt, at du ser jammer i et indlæg, der blot er en venlig
hjælp til dig og andre der kunne finde på at lade sig inspirere til at poste
artikler, der er omfattet af loven om ophavsret.

Den seneste sag jeg kender til endte med, at den, der havde postet
artiklerne i nyhedsgruppen måtte af med erstatning til hver af de to
journalister, hvis ophavsret han havde krænket.

Den pågældende blev, ligesom du, gjort opmærksom på, at det var i strid med
loven om ophavsret at poste andres artikler. Ligesom du var han helt klar
over, at han krænkede nogens ophavsret. Men hans mening var, at ophavsretten
var noget bullshit og at det var for latterligt at journalister kunne kræve
betaling for krænkelse af deres ophavsret. Så det ville han bestemt ikke
rette sig efter.

Den eneste, der jamrede i dén sag, var ham, der blev fornærmet over at nogen
gjorde ham opmærksom på, man ikke bør poste andres artikler i en
nyhedsgruppe.

Det endte med at koste ham 12.000 kr. i erstatning til journalisterne.

Mvh. Lisbeth