Concorde - bilagsnummer brugt før?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-06-04 14:04

Jeg er nået til bilag 9999 og den siger jeg ikke kan få højere bilagsnumre -
jeg starter så forfra og kalder det for bilag 1, men så siger den at
bilagsnummeret er brugt før

Hvordan får jeg den til at holde op med det? Det ville være så rart ...

P.S. Det er en gammel C5 version.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Michael Sørensen

Dato : 09-06-04 15:58

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> bilagsnummeret er brugt før
>
> Hvordan får jeg den til at holde op med det? Det ville være så rart ...

Du må ikke bruge samme bilagsnumre. Husker du at starte fra 1 ved hver
årsafslutning? (jeg går ud fra, at vi taler om finansbilagene)

Jeg tvivler stærkt på, at du når over 10.000 bilag pr. år

Fra : Ralph

Dato : 09-06-04 17:24

> [...]
> bilagsnummeret er brugt før
>
> Hvordan får jeg den til at holde op med det? Det ville være så rart ...

Er der ikke noget om at man kan købe sig til et vist årsforbrug (antal
posteringer), så hvis du har ramt loftet..............

--
venligst
Ralph

Fra : Britt Malka

Dato : 09-06-04 17:31

On Wed, 9 Jun 2004 15:04:00 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote:

>Jeg er nået til bilag 9999 og den siger jeg ikke kan få højere bilagsnumre -

Nu ved jeg ikke, hvor gammel en version du har. Skriv evt.
versionsnummeret, men i den jeg har kan du få meget højere
bilagsnumre.

Prøv at vælge Finans -> Tilpasning -> Bilagsserier -> Kasserapport og
se, om du ikke kan sætte lidt flere 9-taller på.

Personligt laver jeg en ny kassekladde hvert år og starter hvert nyt
år med bilag 1.
--
Britt Malka
Køb SummaSummarum og få "Bogføring på pc med SummaSummarum" gratis.

Fra : ole holte

Dato : 09-06-04 21:19

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> Personligt laver jeg en ny kassekladde hvert år og starter hvert nyt
> år med bilag 1.
> --

Og så lige dem der vil skjule at de kun sender så lidt fakturaer ud eks. fakturanr.
20040601 eller 20040510
i maj har de kun skrevet 10 fakturaer og i juni 1 stk !!!!

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 22:41

"ole holte" <ole@holte.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fakturanr.
> 20040601 eller 20040510
> i maj har de kun skrevet 10 fakturaer og i juni 1 stk !!!!

Uh, den er vist ikke helt god. Der var da en gang, hvor Toldvæsenet
forlangte, at man skulle have en mappe med kopi af samtlige fakturaer i
streng nummerorden, og det er ikke lige det, dit system går ud på.

Skulle en kunde endelig få mere end en faktura, så antal fakturanr. og tiden
imellem skulle kunne give et fingerpeg om aktiviteten, så er det jo absolut
ingen indikation af, hvor store beløb, det drejer sig om. Det kan i
realiteten være (eller man kan håbe på) så store beløb, at kunden måske
betragter sig beskeden i den sammenhæng. Altså frænde er frænde værst.
Karsten H. Jensen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-06-04 06:01

KHJ wrote:
> [...]
> realiteten være (eller man kan håbe på) så store beløb, at kunden måske
> betragter sig beskeden i den sammenhæng. Altså frænde er frænde værst.

Så vidt jeg ved - er lovgivningen udformet noget ala
"Fakturanummer (skal være fortløbende og bygge på en eller flere serier,
som identificerer fakturaen)"

Eftersom man kan kalde en måned, for en påbegyndt serie, kan jeg ikke se
problemet.

mvh
Johan

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-06-04 09:33

"Johan Holst Nielsen" <__spam__@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som identificerer fakturaen)"
>
> Eftersom man kan kalde en måned, for en påbegyndt serie, kan jeg ikke se

Serien skal ikke kun være fortløbende, men også ubrudt.
Man kan ikke se om der skulle være udstedet fakturaer i intervallet 20040510
til 20040601, måske findes der også en faktura med nummeret 20040511

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-04 11:35

> [...]
> som identificerer fakturaen)"
>
> Eftersom man kan kalde en måned, for en påbegyndt serie, kan jeg ikke se

Nej, i så fald helt enig. Jeg har da vist også skiftet en gang ved et
årsskifte, men ellers er jeg bare kørt løs, og der har aldrig været knyttet
kommentarer til det.
Karsten H. Jensen

Fra : Britt Malka

Dato : 10-06-04 15:20

On Wed, 9 Jun 2004 22:19:03 +0200, "ole holte" <ole@holte.dk> wrote:

>Og så lige dem der vil skjule at de kun sender så lidt fakturaer ud eks. fakturanr.
>20040601 eller 20040510
>i maj har de kun skrevet 10 fakturaer og i juni 1 stk !!!!

Jeg har faktisk hørt om en erhvervsvejleder, der anbefalede det gjort
sådan, eller at man startede med nummer 417 fx.

Personligt synes jeg, at det er noget pjat. Som du også viser, så er
det let at regne ud, og så virker forsøg på snyd ikke ærligt, men
latterligt.