Gal i skralden
Fra : B. Nice

Dato : 09-06-04 13:47

Blev netop ringet op af en af disse hersens firmaer som påstår at det
er tid til at forny abonnementet hvis man stadig ønsker at stå i deres
formidable register som jo dækker 94% af det danske erhvervsliv og bla
bla bla...

Jeg er rasende over deres smarte, skrupelløse, indlærte
marketings-snak, som intet har med hæderlig opførsel at gøre.

Lad dette være endnu en advarsel til især nystartede som er lette ofre
for limpinden i den tro at der er tale om et firma-register som det
nærmest er lovpligtigt at stå i.....

GRRRRRRR...jeg skulle lige have luft....

/ B. Nice

P.S.: Jeg kender godt http://www.unfairpris.dk/

Fra : Ralph

Dato : 09-06-04 17:16

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg er rasende over deres smarte, skrupelløse, indlærte
> marketings-snak, som intet har med hæderlig opførsel at gøre.

Jeg prøvede noget nyt idag, jeg tror den virker - kommer om lidt. Først
startede jeg med at virke meget interesseret - dog lidt tungnem - så ALT
skulle forklares tre-fire gange, og midt i en sætning, bliver forbindelsen
"tilfældigvis" afbrudt, der ringes op igen, forfra,og efter 15-20 minutter,
ville sælgeren så gerne slutte "den stensikre handel", så skal man bare
sige, "jeg spilder bare din tid, så generer du da ikke andre SÅ længe"

Jeg har så een gang forsøgt den der med "det bruger vi ikke her", men
desværre var den een mobilsælger der ringede til min - ja - mobil, så den
gik ikke.

Idag var de der igen, så jeg prøvede noget nyt, sig ALDRIG ja, sig nå eller
nej, så hvis de starter med at spørge om de må forstyrre er den hurtigt
sluttet, og hvis de spørger alt muligt andet, så fatter de den faktisk
utroligt hurtigt. Husk at sige at de er dygtige når de forstår at man ikke
er interesseret, ved det ikke, men hende der ringede idag virkede næsten sur
da jeg sagde at hun var en "stor pige" Engang imellem virker de næsten
ligeså kloge som hunde.

--
venligst
Ralph

Fra : KJ

Dato : 09-06-04 17:56

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> Jeg har så een gang forsøgt den der med "det bruger vi ikke her", men
> desværre var den een mobilsælger der ringede til min - ja - mobil, så den
> gik ikke.

jojo, du skal bare køre den helt ud over grænsen, så fatter de beskeden

Jeg blev selv henvist til http://www.vibrugerikke.dk for få dage siden,
og det er et kanon koncept.

KJ

http://www.cetus.dk

Fra : Jesper

Dato : 09-06-04 18:46

"KJ" <news3@SLETMIG.bifrostnet.dk> skrev i en meddelelse

> jojo, du skal bare køre den helt ud over grænsen, så fatter de beskeden
>

> Jeg blev selv henvist til http://www.vibrugerikke.dk for få dage siden,
> og det er et kanon koncept.

ha-ha....Ja, super side! :)

Fra : Per Thomsen

Dato : 10-06-04 09:29

> den

> ha-ha....Ja, super side! :)

Jep - forestil jer en sælger af WC-papir :)

Per

Fra : Per Thomsen

Dato : 10-06-04 10:29

> Jep - forestil jer en sælger af WC-papir :)

Altså ikke en sælger af WC-papir, men en der sælger WC-papir.

Per

Fra : RoJo

Dato : 10-06-04 08:14

> [...]
sur
> da jeg sagde at hun var en "stor pige" Engang imellem virker de næsten

*LOL* - den må jeg prøve

/RoJo

Fra : Leonard

Dato : 22-06-04 23:00

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>Idag var de der igen, så jeg prøvede noget nyt, sig ALDRIG ja, sig nå eller
>nej, så hvis de starter med at spørge om de må forstyrre er den hurtigt

Jeg er begyndt at stille modspørgsmålet om deres navn og adresse, det
fatter de oftest ikke, men jeg gentager bare at jeg vil have deres
navn, firmanavn og adresse så jeg ved hvor jeg skal sende min faktura
hen.
Så bliver de som regel lidt tavse og spørger om faktura for hvad?
Og så forklarer jeg dem at min tid koster penge, så fra nu af vil jeg
fakturere deres firma pr. påbegyndt time med 795 kr plus moms pr.
time.
Så begynder de som regel forfra på deres salgsgas, så afbryder jeg og
gentager kravet om adressen, og hvis de bare fortsætter så lægger jeg
røret på.
Det er kun sket en gang at der var en der selv nåede at fatte den og
så sagde Undskyld forstyrrelsen.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Kenneth Pihl

Dato : 14-06-04 11:35

B. Nice wrote:

> [...]
> for limpinden i den tro at der er tale om et firma-register so,m det
> nærmest er lovpligtigt at stå i.....
>
> GRRRRRRR...jeg skulle lige have luft....

Jeg plejer at indlede med et barsk "Kom til sagen! hvad vil du sælge!?"
Det står ikke i deres manuskript så de bliver gerne lidt forvirede her.
hehe.
Når sælgeren "kommer til sagen" siger jeg blot "Jeg er ikke interesseret"
Ikke alle fatter denne besked, men så bliver jeg ubehagelig og siger "fat
det nu! Jeg er ikke interesseret. Jeg er nødt til at lægge uhøfligt på nu"

Så lægger jeg på. Bliver næsten ikke kontaktet mere. dejligt

--
MVH
Kenneth Pihl

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-04 16:49

"Kenneth Pihl" <ad-fjernes-min@side-fjernes-1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det nu! Jeg er ikke interesseret. Jeg er nødt til at lægge uhøfligt på nu"
>
> Så lægger jeg på. Bliver næsten ikke kontaktet mere. dejligt

Et absolut relevant spørgsmål - iær ved opfølgning på deres database for
det der verdensregister: Vi har ikke være i jeres database. Joh, vi stod da
der, og nu ville de gerne checke op for næste års udgivelse. Af hvad? Ja,
det der -?-katalog. Jamen det var da rigtigt nok - lige bortset fra, at vi
fraflyrttede den adresse for ca. 3 år siden. - Dyb tavshed - . Du må da have
en up-to-database, når du påstår, at vi har været nævnt i sidste års udgave.
Det er da ikke noget, vi har bestilt. Joh, da, vi havde da været optaget.
Hvad lige med at sende mig et eksemplad af det katalog, for det har jeg da
aldrig set - ejheller hos kunder eller leverandører. Han m/k prøver nu
forvirret at forstsætte sin lektie, men hurtigt afbrudt af mig med
spørgsmålet: Hvad koster det? Ups, der knækkede filmen, og han fortsatte.
Jamen svar mig nu, hvad koster det? Stadig ikke noget svar herpå. Jamen det
er vel ikke gratis? Og i øvrigt har vi ikke optagelser nogen steder, hvor
det koster penge.

Nå, det kan være, at det var lidt ondt at trække ham rundt i manegen på den
måde, men når der nu alligevel var tale om spild af min tid, kan jeg da lige
så godt have bare lidt sjov ud af det.
Karsten H. Jensen

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-06-04 08:53

> [...]
den
> måde, men når der nu alligevel var tale om spild af min tid, kan jeg da
Når de begynder med den der med at vi har stået der sidste år osv. spørger
jeg om det er noget der koster noget. Så bliver der helt stille. Så
indrømmer de at det koster xxx kr., hvorefter jeg fortæller at det så ikke
har nogen interesse. Den plejer at gå rent ind.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-04 14:31

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indrømmer de at det koster xxx kr., hvorefter jeg fortæller at det så ikke
> har nogen interesse. Den plejer at gå rent ind.

Jo, det er jo den vending, jeg også bruger ind i mellem. De siger
derefter heller ikke noget i min telefon.
Karsten H. Jensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-07-04 20:51

"B. Nice" <b__nice@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> GRRRRRRR...jeg skulle lige have luft....

Jeg spørger ofte de der anmassende personager, om de vil
hører hvordan det lyder når en lastbil bakker...
duut duut duut...

men "vi bruger ikke" er en herlig side, som jeg lige har grinet højt
og larmende ad )

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Rene Madsen

Dato : 07-07-04 07:10

Kan jeg få adressen på siden, har fået den engang men kan ikke finde den

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:40eb02a9$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Nico de Jong

Dato : 07-07-04 07:11