/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad er ideerne i Motard køreteknik?
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 09-06-04 13:00

Her er nogle billeder af motarder fra en banedag på Sturup Raceway
(Sverige)
http://silverstolpe.homeip.net/gallery/thumbnails.php?album=59

1) De har naturligvis uendelig frihøjde, men hvad er ideen i at de
ligefrem læner sig modsat?
2) Hvad laver de inder-foden fremme?

Jeg kan iøvrigt oplyse at man skal være rigtigt kvik for at hænge på dem
sin sportsmaskine på Sturup, der i særlig grad favoriserer svingteknik
over hestekræfter ved ikke at have en egentlig langside.

--
VH, Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe


 
 
MKS - 74 (09-06-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 09-06-04 13:20

On Wed, 9 Jun 2004 11:59:38 +0000 (UTC),
nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Flemming Nyboe) wrote:

>1) De har naturligvis uendelig frihøjde, men hvad er ideen i at de
>ligefrem læner sig modsat?
>2) Hvad laver de inder-foden fremme?

Den får Jakob lov at tage sig af...., men det er korrekt at det er en
helt forskelligt teknik fra alm. RR-maskiner, med meget mere
baghjuls- "styring" og en del mindre frontloading, hvilket også
betyder helt andre linier i kurverne, hvilket igen gør det
ualmindeligt råddent at køre sammen med dem, fordi man tit krydser
linier i sving. Mange RR-kørere på topniveau bruger det som et led i
deres træning (Sete og Rossi f.eks) for netop at lære/ indarbejde
teknikken med at styre rundt på gassen ved at spinne baghjulet og
Edwards seneste undskyldning i rækken af undskyldninger er faktisk at
han har brugt det for meget og det har gjort ham helt f*cked op i
hovedet idet det ikke passer så godt til hans stil..

>Jeg kan iøvrigt oplyse at man skal være rigtigt kvik for at hænge på dem
>sin sportsmaskine på Sturup, der i særlig grad favoriserer svingteknik
>over hestekræfter ved ikke at have en egentlig langside.

Jeps de er ret hurtige sådan nogle, i de fleste tilfælde hjælper et
godt vægt/hk forhold også lidt med ....

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Lars Nielsen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Lars Nielsen


Dato : 09-06-04 18:11


"Flemming Nyboe" <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:ca6u3a$3i4$1@abbeden.bunk.cc...
> Her er nogle billeder af motarder fra en banedag på Sturup Raceway
> (Sverige)
> http://silverstolpe.homeip.net/gallery/thumbnails.php?album=59
>
> 1) De har naturligvis uendelig frihøjde, men hvad er ideen i at de
> ligefrem læner sig modsat?

- Ved at læne sig modsat får du cyklen længere ned, og derved bedre
udnyttelse af dæksiderne, hvor du formodentli har mere materiale end midt på
dækket.

> 2) Hvad laver de inder-foden fremme?

Aaa´dunno

>
> Jeg kan iøvrigt oplyse at man skal være rigtigt kvik for at hænge på dem
> sin sportsmaskine på Sturup, der i særlig grad favoriserer svingteknik
> over hestekræfter ved ikke at have en egentlig langside.
>
> --
> VH, Flemming Nyboe
> www.dfmc.dk/flemming_nyboe
>



Claus Rittig (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 09-06-04 20:41

"Flemming Nyboe" <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:ca6u3a$3i4$1@abbeden.bunk.cc...

> 1) De har naturligvis uendelig frihøjde, men hvad er ideen i at de
> ligefrem læner sig modsat?

Jeg kan ikke lige teorien, men det er det samme man ofte gør i off-road
sport. Man kan dreje uendelig skarpt, ved at læne modsat i langsomme sving,
hvor man ikke kan bruge hjulspin til at dreje med - for man læner samtidig
cyklen kraftigt ind i svinget. Det er sikkert noget med frihøjre og
gyrokræfter, men det må der være teoretikere der kan svare på.

> 2) Hvad laver de inder-foden fremme?

De går lidt hårdere på svinget end RR kørerne gør, så de forventer (i en
eller anden grad) en udskridning. For de fleste RR kørere er udskridning
ikke lykken i sving, men for motard, der har så let ved at kontrollere dem,
er det ret normalt. Inderfoden hjælper dels med balancen (let kontrollerbar
vægt lavt placeret), dels gør den det meget lettere at begrænse en
udskridning der kommer for hurtigt. Du vil nogle gange se dem lave et
"stamp", som nærmest er at tage et hurtigt "skridt" midt i svinget. Det
tager en hel del vægt af hjulene (som benet istedet bærer en brøkdel af et
sekund), og det er nok til at redde selv en alt for voldsom udskridning, og
lave den om til en lille styret udskridning.

Det er iøvrigt let at øve teknikkerne på crossdæk (på asfalt eller beton),
for ganske vist giver cross dæk røv-dårligt bid, men overgangen mellem "stå
fast" og "skride" er kollosalt bred, derfor er det ret let at lære at mestre
teknikkerne.

Rittig
(Som har slidt mange crossdæk op på asfalt)

Rittig



Martin Sørensen (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 09-06-04 20:50

> Det er iøvrigt let at øve teknikkerne på crossdæk (på asfalt eller
> beton), for ganske vist giver cross dæk røv-dårligt bid, men
> overgangen mellem "stå fast" og "skride" er kollosalt bred, derfor er
> det ret let at lære at mestre teknikkerne.

Det kan jeg godt bekræfte som totalt nybegynder på det felt fra da jeg
var ude at prøve jeres cykler for 1½ år siden (har endnu ikke fået en
selv, men det kommer .

Det var godt nok på græs, men det er noget helt andet end gadedæk på
asfalt. På en offroader m. knopdæk føles det overhovedet ikke risikabelt
at skride i et sving. Der skal en del til før man mister kontrollen over
udskridningen ihvertfald. Når jeg kom til et sving, kastede jeg den bare
ind i svinget og gav den noget gas.

--
signing off.. Martin Sørensen



Palle (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 09-06-04 20:53


> Jeg kan ikke lige teorien, men det er det samme man ofte gør i off-road
> sport. Man kan dreje uendelig skarpt, ved at læne modsat i langsomme sving,
> hvor man ikke kan bruge hjulspin til at dreje med

Den kan jeg godt forklare.....

Ideen med at lægge mc'en så langt ned som overhovedet muligt, er at man
kan dreje skarpere. Det har intet at gøre med hvor meget man drejer på
styret, men derimod radiusen af dækket som bliver mindre, og derved
svinger mc'en.
Dvs... jo mere man "kanter" mc'en, jo mere drejer man. Motard køres jo
også på gokartbaner (ihvertfald her i Sverige) og der er svingene jo
utrolig skarpe, og også for skarpe til RR, derfor er denne teknik perfekt.

Palle - Triumph


Flemming Nyboe (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 10-06-04 09:44

Palle wrote:

[Rittig]
>> Jeg kan ikke lige teorien, men det er det samme man ofte gør i off-road
>> sport. Man kan dreje uendelig skarpt, ved at læne modsat i langsomme sving,
>> hvor man ikke kan bruge hjulspin til at dreje med

[Palle]
> Ideen med at lægge mc'en så langt ned som overhovedet muligt, er at man
> kan dreje skarpere. Det har intet at gøre med hvor meget man drejer på
> styret, men derimod radiusen af dækket som bliver mindre, og derved
> svinger mc'en.
> Dvs... jo mere man "kanter" mc'en, jo mere drejer man.

Det giver god mening. Det fænomen at du taler om er det jeg har kaldt
camber thrust i andre tråde.

> Motard køres jo
> også på gokartbaner (ihvertfald her i Sverige) og der er svingene jo
> utrolig skarpe, og også for skarpe til RR, derfor er denne teknik perfekt.

Ja, men der kører også RR maskiner på Sturup (for sjov, ikke løb), hvor
billederne kom fra, og vi hænger jo ud på indersiden som aldrig før i de
samme skarpe sving (de hurtige RR drenge med ca. samme svinghastighed som
motarderne).
Det jeg savnede var en forklaring på denne forskel.

Inspireret af dit svar har jeg siddet og skriblet lidt på et stykke papir,
og jeg tror forskellen er relateret til motardernes høje tyngdepunkt.
Hvis man sidder ret op og ned på en motard skal den have mindre nedlægning
igennem det samme sving med samme hastighed for at balancere, i forhold
til en sportscykel med lavere tyngdepunkt (hvor føreren også sidder ret op
og ned).
Men for at have samme camber thrust på de to maskiner skal stellene være
lagt lige meget ned (dækkene er jo ca. de samme), og det kræver så at
motoradkøreren læner sig udad (øger sine dæks nedlægning) og RR køreren
læner sig indad (mindsker sine dæks nedlægning).

Giver det mening?
Motardernes store baghjulsudskridning spiller måske også en rolle, men det
kan jeg ikke lige greje.

--
Venligst,
Flemming Nyboe


Palle (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 10-06-04 11:41


> Ja, men der kører også RR maskiner på Sturup (for sjov, ikke løb), hvor
> billederne kom fra, og vi hænger jo ud på indersiden som aldrig før i de
> samme skarpe sving (de hurtige RR drenge med ca. samme svinghastighed som
> motarderne).
> Det jeg savnede var en forklaring på denne forskel.

Nu er Sturup jo ikke kendt som en highspeed bane, og derfor tror jeg
motarderne (mutanterne ?) er hurtigere på den bane.
Jeg tror egentlig bare mutanterne benytter denne svingteknik på sturup,
fordi de kan.... og altså fordi de ikke kan RR tekniken. Jeg har set på
Lockarp Gokartbane, hvor een af kørene, i svinget ud til langsiden, kørte
i RR stil på mutanten. Det gik klart hurtigere end de andre.

Men, jeg tror du har ret i, at højden/tyngden på den pågældende maskine er
afgørende for stilen.

OT OT OT....

Bor du også i Sverige, eller er du bare derovr til trackdays ?

Palle -Daytona



Flemming Nyboe (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 10-06-04 12:02

Palle wrote:

> Nu er Sturup jo ikke kendt som en highspeed bane, og derfor tror jeg
> motarderne (mutanterne ?) er hurtigere på den bane.
Jeg har set dem køre ca. lige op med RR kørerne. En farlig leg iøvrigt,
som MKS-74 også nævnte, fordi de kører helt andre linier.

Banen er iøvrigt lige blevet udvidet, og der er lidt mere "langside"
selvom det stadig ikke er noget særligt. Jeg vil tro en 70HK søndagskører
som mig når ca. 160 på baglangsiden nu.

> Jeg tror egentlig bare mutanterne benytter denne svingteknik på sturup,
> fordi de kan.... og altså fordi de ikke kan RR tekniken. Jeg har set på
> Lockarp Gokartbane, hvor een af kørene, i svinget ud til langsiden, kørte
> i RR stil på mutanten. Det gik klart hurtigere end de andre.
Meget interessant...

> OT OT OT....
> Bor du også i Sverige, eller er du bare derovr til trackdays ?
Bor i københavn, med 75km til Sturup og vist ca. 80 til Knutstorp.
Det er jo tæt på, og med brobizz kommer MC'en over for 63,- pr. vej.

Hvorfor er alle danske baner i Jylland?

--
VH, Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe


Mikkel Christensen (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 10-06-04 12:44

nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Flemming Nyboe) writes:

> Hvorfor er alle danske baner i Jylland?

Det hjælper ikke meget, når man ikke må køre på dem alligevel...

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard

Flemming Nyboe (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 10-06-04 18:50

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in message
news:kkd1xknbpt0.fsf@rrnord.dk...
> nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Flemming Nyboe) writes:
>
> > Hvorfor er alle danske baner i Jylland?
>
> Det hjælper ikke meget, når man ikke må køre på dem alligevel...

Nej, ak. Hvorfor skal det være så svært, når det er i alles interesse at
folk ikke kører 100% på offentlig vej.

Men der sker da lidt på Ring Djursland
Aprilia dag (har været)
Michelin Pilot Power dag (har den også været ?)
og hvad har Kenneth T været på? (dfmc galleri, han kører kawasaki på Pilot
Sport).

Interesserer de sig kun for biler på Padborg Park?


--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe



Mikkel Christensen (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 11-06-04 07:29

"Flemming Nyboe" <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Men der sker da lidt på Ring Djursland
> Michelin Pilot Power dag (har den også været ?)

Huh? Hva' er det for noget?

> og hvad har Kenneth T været på?

Det lyder mest som en radiokonkurrence

> Interesserer de sig kun for biler på Padborg Park?

Mnaje, jeg har da set reklamer for flere arrangementer dernede for MC, men
om det er en decideret trackday eller en slags sving kursus har jeg ikke
helt kunne lure.

Oh well, jeg krydser stadig fingre for at der bliver råd til en tur til
Sverige i starten af august.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard

Flemming Nyboe (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 11-06-04 23:34

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in message
news:kkdd646txpr.fsf@rrnord.dk...
> "Flemming Nyboe" <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:
>
> > Men der sker da lidt på Ring Djursland
> > Michelin Pilot Power dag (har den også været ?)
>
> Huh? Hva' er det for noget?

Jeg ved det ikke, men så det her:
www.lcracing.dk
Klik "dæk"
Klik "Prøv det nye Michelin PILOT POWER dæk på racerbanen"

Hvis de mener det med "foråret 2004", så har det vel været der, men hvis det
har været der, har de jo ikke opdateret hjemmesiden som de lover.
Anyone ?!?

> > og hvad har Kenneth T været på?
>
> Det lyder mest som en radiokonkurrence
Ja, måske jeg skulle skifte branche.

--
VH, Flemming



Palle (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 10-06-04 12:51

> Bor i københavn, med 75km til Sturup og vist ca. 80 til Knutstorp.
> Det er jo tæt på, og med brobizz kommer MC'en over for 63,- pr. vej.

Der er vist lidt længere til Knutstorp Jeg har 65 km fra Malmö ...

Du siger da bare til, hvis vi skal daffe en tur rundt i det sydsvenska...
Jeg kender efterhånden en masse fede veje herovre

Palle - Daytona



Flemming Nyboe (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 10-06-04 13:41

[Flemming]
>> Bor i københavn, med 75km til Sturup og vist ca. 80 til Knutstorp.
>> Det er jo tæt på, og med brobizz kommer MC'en over for 63,- pr. vej.

[Palle]
> Der er vist lidt længere til Knutstorp Jeg har 65 km fra Malmö ...
Nej, nu blev jeg nysgerrig og checkede: 79.8km Brønshøj-Kågeröd (med
færgen).

> Du siger da bare til, hvis vi skal daffe en tur rundt i det sydsvenska...
> Jeg kender efterhånden en masse fede veje herovre
Du hører fra mig!

/Flemming


Armand (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-06-04 22:07


Flemming Nyboe <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
news:ca971c$vtr$1@abbeden.bunk.cc...
> Palle wrote:
>
> [Rittig]
> >> Jeg kan ikke lige teorien, men det er det samme man ofte gør i off-road
> >> sport. Man kan dreje uendelig skarpt, ved at læne modsat i langsomme
> >> sving, hvor man ikke kan bruge hjulspin til at dreje med
>
> [Palle]
> > Ideen med at lægge mc'en så langt ned som overhovedet muligt, er at man
> > kan dreje skarpere. Det har intet at gøre med hvor meget man drejer på
> > styret, men derimod radiusen af dækket som bliver mindre, og derved
> > svinger mc'en.
> > Dvs... jo mere man "kanter" mc'en, jo mere drejer man.
>
> Det giver god mening. Det fænomen at du taler om er det jeg har kaldt
> camber thrust i andre tråde.
> Inspireret af dit svar har jeg siddet og skriblet lidt på et stykke papir,
> og jeg tror forskellen er relateret til motardernes høje tyngdepunkt.
> Hvis man sidder ret op og ned på en motard skal den have mindre nedlægning
> igennem det samme sving med samme hastighed for at balancere, i forhold
> til en sportscykel med lavere tyngdepunkt (hvor føreren også sidder ret op
> og ned).
> Men for at have samme camber thrust på de to maskiner skal stellene være
> lagt lige meget ned (dækkene er jo ca. de samme), og det kræver så at
> motoradkøreren læner sig udad (øger sine dæks nedlægning) og RR køreren
> læner sig indad (mindsker sine dæks nedlægning).
> Giver det mening?
> Motardernes store baghjulsudskridning spiller måske også en rolle, men det
> kan jeg ikke lige greje.

Min opfattelse(!) af kørestilen er at den af en eller anden grund er
berettiget indenfor MX, og at de primære motard-piloter har været MX og Off
Road -kørere der har prøvet sig på asfalt med denne klasse og derfor blot
har
taget MX-kørestilen med sig.
I praksis har det så sidenhen vist sig berettiget - formodentligt bl.a.
p.g.a. at er lettere at kontrollere baghjuls-driftere når modellen er lagt
ned på dén måde (ansku i den forbindelse også kørestilen i speedway),
hvorved at kørestilen er blevet hængende :-/

Jeg kan huske at nogenlunde det samme gjorde sig gældende de første år man i
DMU-regi kørte 80'er RR: Mange knægte der kom til sporten havde naturligvis
bensin i blodet og havde således også i flere tilfælde erfaring fra
tidligere kørsel - På en MX'er (på bane eller på åben mark)! Og derfor var
det første års primære opgave for Junior-RR iværksætterne, at få ungerne til
først og fremmest at holde fødderne på fodhvilerne og sidenhen hang-out'e
med knæet istedet

--
Armand.









jesper (10-06-2004)
Kommentar
Fra : jesper


Dato : 10-06-04 18:21

> Dvs... jo mere man "kanter" mc'en, jo mere drejer man. Motard køres jo
> også på gokartbaner (ihvertfald her i Sverige) og der er svingene jo
> utrolig skarpe, og også for skarpe til RR, derfor er denne teknik perfekt.

Hmm.... Jeg har nu et nr. af performance bike liggende hvor du sætte
en motard op mod en gixxer 1000 på en go-kart bane....
Gæt hvilken der vandt??

Jesper

Martin Sørensen (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 10-06-04 18:32

> Hmm.... Jeg har nu et nr. af performance bike liggende hvor du sætte
> en motard op mod en gixxer 1000 på en go-kart bane....
> Gæt hvilken der vandt??

Ham der var bedst til at køre?

--
signing off.. Martin Sørensen



Palle (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 11-06-04 07:50


> Hmm.... Jeg har nu et nr. af performance bike liggende hvor du sætte
> en motard op mod en gixxer 1000 på en go-kart bane....
> Gæt hvilken der vandt??

Lav samme test på Korsør Gokarbane og gixxer ville vælte i "hårnålen" ...
Den er så langsom at man skal ha' foden ned, ellers vælter man. (den tages
med ca. 7000 omdr i en gokart = ingenting !!!)

Laver du testen på på Hedeland, så skal gixxer'en nok kører fra motarden,
men det er da pga af den "lange" langside.

Palle - Daytona og gokartkører... Nej, ikke de der udlejnings karts....



Jakob D (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 11-06-04 10:36

----- Original Message -----
From: "Palle" <hansenpallefjerndette@yahoo.com>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Wednesday, June 09, 2004 9:53 PM
Subject: Re: Hvad er ideerne i Motard køreteknik?


> Dvs... jo mere man "kanter" mc'en, jo mere drejer man. Motard køres jo
> også på gokartbaner (ihvertfald her i Sverige) og der er svingene jo
> utrolig skarpe, og også for skarpe til RR, derfor er denne teknik perfekt.

De der har set Supermotards.
Har sikkert set dem ligge og træne med på almindelige baner.
Derfor glemmer man at Supermotard-løb er ca. 70 % asfalt og
30% offroad (med hop).

Styrer man i sving med foden fremad i samme vinkel som forhjulets vej,
" kan man holde cyklen nede" med foden ved drift.
Ved RR teknikken's "hænge ude på siden" gøres dækkets hæfteflade større,da
man "tvinger cyklen mere ret opad.

Dette er en nærmest psykotisk forenkling !!

I Supermotard blandes både RR teknik,sliding og Cross.
Og samtidig køres der på 2 forskellige underlag.
Ser man et rigtigt Supermotardløb, vil man også se forskellige måder, hvorpå
"køreren" angriber problemet i sving-teknik.
Trætte lårbasser' kan gøre at RR-stilen bruges af og til.

Forestil at køre RR-stilen i 2. sving på et offroadspor....
Nej Vel?................


Mvh Jakob D





Flemming Nyboe (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 10-06-04 12:24

Claus Rittig wrote:

> Du vil nogle gange se dem lave et
> "stamp", som nærmest er at tage et hurtigt "skridt" midt i svinget. Det
> tager en hel del vægt af hjulene (som benet istedet bærer en brøkdel af et
> sekund), og det er nok til at redde selv en alt for voldsom udskridning, og
> lave den om til en lille styret udskridning.
Yikes!
Jeg tænkte netop at det ikke kunne være fordi de kunne holde den oppe med
foden. Men det var åbenbart tættere på end jeg troede.

> Det er iøvrigt let at øve teknikkerne på crossdæk (på asfalt eller beton),
> for ganske vist giver cross dæk røv-dårligt bid, men overgangen mellem "stå
> fast" og "skride" er kollosalt bred, derfor er det ret let at lære at mestre
> teknikkerne.
Ja, det skulle være sund RR træning at lave udskridninger på en offroader.
Jeg har en XL350R (grin bare, den kører endnu). Tror du den har kræfter
nok, og er det nemmest at starte på løst underlag eller asfalt?

--
Venligst,
/Flemming


Claus Rittig (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 10-06-04 19:05

"Flemming Nyboe" <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:ca9gd5$k97$1@abbeden.bunk.cc...

> > Det er iøvrigt let at øve teknikkerne på crossdæk (på asfalt eller
beton),
> > for ganske vist giver cross dæk røv-dårligt bid, men overgangen mellem
"stå
> > fast" og "skride" er kollosalt bred, derfor er det ret let at lære at
mestre
> > teknikkerne.
> Ja, det skulle være sund RR træning at lave udskridninger på en offroader.
> Jeg har en XL350R (grin bare, den kører endnu). Tror du den har kræfter
> nok, og er det nemmest at starte på løst underlag eller asfalt?

Det er nemmest på grusvej, men "følelsen" med udskridningerne kan man ikke
umiddelbart overføre til asfalt. (Det er FOR let på grus). Men prøv fx på en
regnvåd asfaltvej, så tror jeg din 350'er har power nok til power-slides.
Min første seriøse powerslide startede helt ubevidst (XL600R på regnvåd
vej), men da jeg mærkede at dette her ikke føltes farligt, blev den 10-15m
lang, og det blev ikke den sidste den dag

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408894
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste