Udskiftning af toilet
Fra : Lars Christensen

Dato : 09-06-04 12:31

Hej.

Jeg har lige købt et sparetoilet, som jeg havde tænkt skulle erstatte det
gamle toilet på vores badeværelse på 1.sal. (For at spare på vandet.)
Det ny toilet passer bare ikke på faldstammen, da denne sidder ca. 3 - 4 cm
for tæt mod væggen. Gulvet er lavet af 2 lag douglasplader med
vinylbelægning, og det er jeg ikke vild med at ændre på. Findes der en form
for overgang, eller tilpasningsstykke, så jeg alligevel kan montere
toilettet?

Venligst
Lars

Fra : Mogens

Dato : 09-06-04 14:23

Hej Lars!

"Lars Christensen" <lac.tagdettebortforatsvare@fanonet.dk> skrev i en
meddelelse news:newscache$hch1zh$5mh$1@cupid.webpartner.dk...
> [...]
form
> for overgang, eller tilpasningsstykke, så jeg alligevel kan montere

Ja du kan få en eksentrisk multikvik, som rykker toilettet ca 20 mm, jeg har
selv lige brugt en sådan med held.

Mvh - Mogens

Fra : Lars Christensen

Dato : 09-06-04 15:26

Hej Mogens

> Ja du kan få en eksentrisk multikvik, som rykker toilettet ca 20 mm, jeg
har
> selv lige brugt en sådan med held.

Det lyder dejligt. Sådan een må jeg anskaffe mig. Hvor køber man den?

Venligst
Lars

Fra : Mogens

Dato : 09-06-04 15:34

"Lars Christensen" <lac.tagdettebortforatsvare@fanonet.dk> skrev i en
meddelelse news:newscache$jfp1zh$nbi$1@cupid.webpartner.dk...
> Hej Mogens

> har
> >

> Det lyder dejligt. Sådan een må jeg anskaffe mig. Hvor køber man den?
>
> Venligst
> Lars

Hos et VVS firma eler byggemarked

Mvh - Mogens

Fra : Lars Christensen

Dato : 09-06-04 15:43

> Hos et VVS firma eler byggemarked

Ok.
Jeg fandt ret hurtigt een ved vvs-online.dk. 88,-, kr incl forsendelse. Så
den er vist på vej hertil
Mange tak for den hurtige hjælp.

Lars

Fra : Mogens

Dato : 09-06-04 16:20

Selv tak!

Mvh - Mogens

"Lars Christensen" <lac.tagdettebortforatsvare@fanonet.dk> skrev i en
meddelelse news:newscache$97q1zh$sdi$1@cupid.webpartner.dk...

Fra : H.S.

Dato : 10-06-04 14:39

"Mogens" <mohenNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lars!
>
> Ja du kan få en eksentrisk multikvik, som rykker toilettet ca 20 mm, jeg
har
> selv lige brugt en sådan med held.

Vi har samme problem hos os, jeg vil gerne sætte et nyt lavskyls toilet ind,
istedet for det gamle fra '68,-
Men afløbet sidder næsten helt op ad vægen, så jeg kan regne ud at de nye
WC'er med skjult vandlås ikke kan sættes ned over det gamle afløb.
- Vil såden en eksentrisk 'dims' klare disse problemer ? eller hvordan vil
man typisk løse sådan et problem ? (uden at lægge afløbet om).

Fra : Lars Christensen

Dato : 10-06-04 15:09

> [...]
> - Vil såden en eksentrisk 'dims' klare disse problemer ? eller hvordan vil
> man typisk løse sådan et problem ? (uden at lægge afløbet om).

Jeg håber at den excentriske dims kan løse det ved mig, nu den er bestilt.
Jeg skal da gerne vende tilbage med respons på hvordan det går, når jeg
engang modatger den og får påbegyndt projektet?

Venligst
Lars

Fra : H.S.

Dato : 11-06-04 10:40

"Lars Christensen" <lac.tagdettebortforatsvare@fanonet.dk> skrev i en
meddelelse news:40c86b82$0$3051$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg håber at den excentriske dims kan løse det ved mig, nu den er bestilt.
> Jeg skal da gerne vende tilbage med respons på hvordan det går, når jeg
> engang modatger den og får påbegyndt projektet?

Ja, jeg vil meget gerne høre hvordan det gik

Men det er jo ikke nok at afløbet flyttes lidt, der skal jo stadig være
plads til at selv WC'et kan sættes 'ned over' afløbet ?

Jeg vil tro vi har 2 cm mellem væggen og afløbet, er det mon nok plads til
WC'et ?

Fra : Lars Christensen

Dato : 11-06-04 13:12

> [...]
> plads til at selv WC'et kan sættes 'ned over' afløbet ?
>
> Jeg vil tro vi har 2 cm mellem væggen og afløbet, er det mon nok plads til

Det burde der være. (Håber jeg da. Jeg har endnu ikke modtaget min Multikvik
excentrisk .) Du kan se et billede af een her:
http://www.vvs-online.dk/product.asp?product=2972

Lars

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-06-04 16:09

Lars Christensen wrote:

> Det burde der være. (Håber jeg da. Jeg har endnu ikke modtaget min
> Multikvik excentrisk .) Du kan se et billede af een her:
> http://www.vvs-online.dk/product.asp?product=2972

Det kommer helt an på hvordan toilettet er udformet. Jeg har i løbet af
det seneste år indbygget to forskellige Ifö toiletter, på den første
installation var der ikke plads til et med skjult S-lås, men det var der
rigeligt på den anden.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : H.S.

Dato : 14-06-04 14:50

"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> det seneste år indbygget to forskellige Ifö toiletter, på den første
> installation var der ikke plads til et med skjult S-lås, men det var der

Hvordan kan man, som ikke vvs-kyndig, gøre sig 100% sikker på om de kan være
der ? Hvor meget plads skal der være for at der er plads til et wc med
skjult s-lås ?

- Måske skulle man bare bruge 1/2 VVS time, og bede en vvs mand komme og
kigge på det / evt installere det.

Fra : Lars Christensen

Dato : 13-07-04 08:36

Hej.

Jeg lovede en tilbagemelding påmit projekt. Der kom lige en ferietur i
mellem først, men nu sidder toilettet der. Multikviken passede - næsten. Jeg
måtte skære lidt af den øverste ring væk, for at få plads til kummen. Det
var højden af afløbsrøret, kombineret med studsen på toilettet og selve
Multikvikken der gjorde det hele for højt. Nu sidder kvikken lidt længere
nede i afløbsrøret end det er beregnet til, men det slutter tæt og virker
fint.

Lars

Fra : gramse

Dato : 09-06-04 19:00

hej nu hvor vi taler toilet,jeg er ved at skulle støbe toilet gulv,er der
nogle regler mht toilettet skal det stå på fliserne,eller kan jeg stille det
på betonen,skal man tætne under omkring det?

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 22:53

"gramse" <k@k> wrote in message
> [...]
det
> på betonen,skal man tætne under omkring det?

Det giver vel næsten sig selv - det bliver selvfølgelig pænest når du venter
med at placere dit toilet til når du har lagt dine fliser. Forestil dig at
skulle skære fliserne til så de passer rundt om toilettet, det ville jo
blive noget juks...

Og ja, man skal tætne rundt om det. Husk at lægge en gummiforsegling inden
du lægger fliser. Se evt mere på : www.alfix.dk

Mvh. Lars

---