|
| Hyosung vs. Bandit Fra : K |
Dato : 09-06-04 11:45 |
|
Jeg står som rådgiver for en kammi omkring køb af MC, han er helt febrilsk
fordi han står med "75 K penge" til at købe mc for, han er blevet forelsket
i en Hyosung 650 GT http://www.unicparts.dk/hyosung_mc.php ....og efter at
han har set en test i det nye Motorrad af den hvor de vender tommelfingeren
opad så er han endnu mere tændt, men jeg siger til ham at han skal passe på
fordi han ikke kan regne med at få nogen værdig brugtpris for den om eks. 3
år, man kan så sige at hvis han "ved" at han har den hele mc'ens liv så er
det sikkert en god investering, men hvem har en mc hele dens liv ?
Jeg har istedet anbefalet ham en ny Bandit 600 til samme penge ( NOTE: han
vil have en funklende ny mc )
Han er normalt Suzuki fantast, så der er ikke så meget andet der tiltaler
ham af mærker
Desværre er en ny SV 650 oppe i 87 K :-/ og den nye model kan han ikke lide
udseendet på ( heller ikke jeg )
Jeg håber at i vil give jeres mening til kende herinde, så han ikke kun har
min mening om det ...tak !
--
V.H K
| |
Sune (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Sune |
Dato : 09-06-04 12:09 |
|
"K" <_K@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40c6ea0d$0$3073$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
[klip]
> Jeg håber at i vil give jeres mening til kende herinde, så han ikke kun
har
> min mening om det ...tak !
Læs f.eks. denne test :
http://mc.dba.dk/asp/artikler/main.asp?SekItem=292&NyhedskategoriId=292
Personligt ville jeg vælge Banditten.
--
Vh Sune - http://www.dfmc.dk/?id=583
Yamaha xj600, Honda vf500FIIf (til salg), Suzuki GS500, Suzuki GN250
Kia Clarus 1.8, Peugeot 406 ST 2.0
| |
Steen Egeberg (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Steen Egeberg |
Dato : 09-06-04 12:16 |
|
"K" <_K@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40c6ea0d$0$3073$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Jeg står som rådgiver for en kammi omkring køb af MC, han er helt febrilsk
> fordi han står med "75 K penge" til at købe mc for, han er blevet
forelsket
> i en Hyosung 650 GT http://www.unicparts.dk/hyosung_mc.php ....og efter at
> han har set en test i det nye Motorrad af den hvor de vender
tommelfingeren
> opad så er han endnu mere tændt, men jeg siger til ham at han skal passe
på
> fordi han ikke kan regne med at få nogen værdig brugtpris for den om eks.
3
> år, man kan så sige at hvis han "ved" at han har den hele mc'ens liv så er
> det sikkert en god investering, men hvem har en mc hele dens liv ?
>
> Jeg har istedet anbefalet ham en ny Bandit 600 til samme penge ( NOTE: han
> vil have en funklende ny mc )
>
> Han er normalt Suzuki fantast, så der er ikke så meget andet der tiltaler
> ham af mærker
>
> Desværre er en ny SV 650 oppe i 87 K :-/ og den nye model kan han ikke
lide
> udseendet på ( heller ikke jeg )
>
> Jeg håber at i vil give jeres mening til kende herinde, så han ikke kun
har
> min mening om det ...tak !
>
> --
> V.H K
>
Hele mc'ens liv ? Det kan godt være mange år, en af mine partnere har en
Yamaha XS750 fra 1978, som går fint.
Mon ikke din ven kunne blive fristet af noget andet inden?
Du har sikkert ret i at brugtprisen for en koreaner vil være tilsvarende
lavere end for en "original" japser, men hvis det kun er den han kan li', så
er kvaliteten vel ca. den samme som den tilsvarende lidt ældre Suzuki, som
Hyosung'en er en kopi af ?
Nede på Langelinie kommer der af og til en med en gul Hyosung 650, og han
var meget glad for den.
--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Palle (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Palle |
Dato : 09-06-04 12:19 |
|
Suzuki ... klart Suzuki... Jeg bryder mig normalt ikke om bøttejern, men
hellere end suzuki end noget kopi-skidt fra korea (eller hvor det nu
kommer fra)
Palle - Triumph Daytona
| |
Ukendt (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-06-04 16:50 |
|
> Suzuki ... klart Suzuki... Jeg bryder mig normalt ikke om bøttejern, men
> hellere end suzuki end noget kopi-skidt fra korea (eller hvor det nu
> kommer fra)
LOL! - Retorisk sprøgsmål: Kan japanere (og deriblandt Suzuki) frasige sig,
at kopiere... bare engang imellem!?!?
Koreanske maskiner indtræder vel (I dag) det stadie, som de japanske MC'er
indtrådte i slutningen af 60'erne og frem til begyndelsen af 70'erne.
Dengang blev de vel også betragtet som noget fjernøstligt kopi-skidt, indtil
at det pludslig blev "legalt", "in" og "normalt" i Europa, at købe japanske
motorcykler?
Det kan da blive ret spændende, om disse debutanter kan vinde indpas i
MC-markedet. Hvis de på længere sigt laver ganske fornuftige maskiner, så
kan japanerne måske risikere en lignede nedtur, som dengang gik udover
englænderne... hvem ved?
Hilsen
Lars
| |
K (09-06-2004)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 09-06-04 16:19 |
|
"Lars T. Thomsen" <ltth00[snabela]acoustics.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan da blive ret spændende, om disse debutanter kan vinde indpas i
> MC-markedet. Hvis de på længere sigt laver ganske fornuftige maskiner, så
> kan japanerne måske risikere en lignede nedtur, som dengang gik udover
> englænderne... hvem ved?
Ja faktisk ....Koreanerne er jo gode til at lave biler ...så hvorfor ikke
også mc'ere
K
| |
Freddy Lang (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 09-06-04 16:29 |
|
K wrote:
> "Lars T. Thomsen" <ltth00[snabela]acoustics.auc.dk> skrev i en
> meddelelse
>
>> Det kan da blive ret spændende, om disse debutanter kan vinde indpas
>> i MC-markedet. Hvis de på længere sigt laver ganske fornuftige
>> maskiner, så kan japanerne måske risikere en lignede nedtur, som
>> dengang gik udover englænderne... hvem ved?
>
> Ja faktisk ....Koreanerne er jo gode til at lave biler ...så hvorfor
> ikke også mc'ere
Det skal måske lige retfærdigvis siges, at motoren i Hyosung Comet 650 rent
faktisk _er_ Suzuki's SV motor... "bare" bygget på licens af Hyosung.
--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk
| |
K (09-06-2004)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 09-06-04 17:23 |
|
"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en
meddelelse
> Det skal måske lige retfærdigvis siges, at motoren i Hyosung Comet 650
rent
> faktisk _er_ Suzuki's SV motor... "bare" bygget på licens af Hyosung.
Nemlig, men sådan startede det også mht. Huyndai, de brugte Toyota motorer
K
| |
Ib Jakobsen (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 09-06-04 18:54 |
|
K wrote:
> Nemlig, men sådan startede det også mht. Huyndai, de brugte Toyota motorer
Host, host, Mitsubishi. Netop det eksempel er et godt på licensbygning derude.
Desværre er der mange flere eksempler på at deres licensmotorer ikke falder
heldigt ud. I det aktuelle kender jeg ikke noget til det. Ved blandt andet at
FAG lejer derude fra ikke er en skid værd.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Armand (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-06-04 19:12 |
|
Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en
news:40c72cb1$0$525$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Det skal måske lige retfærdigvis siges, at motoren i Hyosung Comet 650
rent
> faktisk _er_ Suzuki's SV motor... "bare" bygget på licens af Hyosung.
Kildeangivelse??
For IMHO er at den ligner meget lidt når man ser den mano y mano!
--
Armand.
| |
Freddy Lang (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 09-06-04 20:30 |
|
Armand wrote:
> Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en
> news:40c72cb1$0$525$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> Det skal måske lige retfærdigvis siges, at motoren i Hyosung Comet
>> 650 rent faktisk _er_ Suzuki's SV motor... "bare" bygget på licens
>> af Hyosung.
>
> Kildeangivelse??
Arh, det kan jeg da ikke lige huske... et eller andet dansk-sproget MC-blad,
så vidt jeg husker.
> For IMHO er at den ligner meget lidt når man ser den mano y mano!
Det har du lidt ret i... Men hvor svært kan det være at designe et ventil-
eller motordæksel, så det f.eks. er lidt mere kantet end det, man "kigger
efter"?
--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk
| |
Hekto (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 09-06-04 12:27 |
|
K wrote:
> Jeg står som rådgiver for en kammi omkring køb af MC, han er helt febrilsk
> fordi han står med "75 K penge" til at købe mc for, han er blevet forelsket
> i en Hyosung 650 GT http://www.unicparts.dk/hyosung_mc.php ....og efter at
> han har set en test i det nye Motorrad af den hvor de vender tommelfingeren
> opad så er han endnu mere tændt, men jeg siger til ham at han skal passe på
> fordi han ikke kan regne med at få nogen værdig brugtpris for den om eks. 3
> år, man kan så sige at hvis han "ved" at han har den hele mc'ens liv så er
> det sikkert en god investering, men hvem har en mc hele dens liv ?
>
> Jeg har istedet anbefalet ham en ny Bandit 600 til samme penge ( NOTE: han
> vil have en funklende ny mc )
>
> Han er normalt Suzuki fantast, så der er ikke så meget andet der tiltaler
> ham af mærker
>
> Desværre er en ny SV 650 oppe i 87 K :-/ og den nye model kan han ikke lide
> udseendet på ( heller ikke jeg )
>
> Jeg håber at i vil give jeres mening til kende herinde, så han ikke kun har
> min mening om det ...tak !
>
Jeg bryder mig ikke så meget om Slambert'en, og har ikke prøvet Comet'en!
Dog synes jeg umiddelbart at den er for dyr, set i forhold til SV'eren
som den direkte konkurrerer med. Kvaliteten kan være udmærket; men der
er en risiko, også for større værditab. Den risiko har importøren ikke
været villig til at tage del i.
Så måske finde en god brugt SV'er? Værditabet på den, over et par år, er
til at overse. Så kan han jo altid skeje vildt ud om et par år, og købe
noget ordentligt V2. ;0) De færreste kører jo på den samme hele livet.
Det hørte vel egentlig op med Nimbus?
| |
Håkon Paulsen (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Håkon Paulsen |
Dato : 09-06-04 13:00 |
|
>der er en risiko, også for større
>værditab. Den risiko har importøren ikke
>været villig til at tage del i.
Hvad mener du?
/Håkon
| |
Hekto (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 09-06-04 14:16 |
|
Håkon Paulsen wrote:
>
>
>>der er en risiko, også for større
>>værditab. Den risiko har importøren ikke
>>været villig til at tage del i.
>
>
> Hvad mener du?
>
> /Håkon
>
Jeg mener at prisen er for høj, idet forskellen til en SV650'er er for
lille. Regner man afgiften med i spillet, så er der mulighed for at
sænke prisen, i introduktionsperioden, uden nævneværdige tab for importøren.
En anden mulighed er at importøren er for dårlig til at forhandle priser!
Jeg kunne forestille mig at der kommer et mindre 'udsalg' senere på
sæsonen; men kan sagtens tage fejl!
| |
K (09-06-2004)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 09-06-04 14:31 |
|
"Hekto" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener at prisen er for høj, idet forskellen til en SV650'er er for
> lille. Regner man afgiften med i spillet, så er der mulighed for at
> sænke prisen, i introduktionsperioden, uden nævneværdige tab for
importøren.
> En anden mulighed er at importøren er for dårlig til at forhandle priser!
Jup enig
> Jeg kunne forestille mig at der kommer et mindre 'udsalg' senere på
> sæsonen; men kan sagtens tage fejl!
Er importøren + forhandler nu smart så sælger de med 0 fortjeneste for at få
gang i salget, det er set før med succes til følge, så ´kan prisen sættes op
senere.
Suzuki SV 650 startede faktisk i sin tid med et godt intro tilbud ...husker
jeg
K
| |
Freddy Lang (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 09-06-04 15:28 |
|
K wrote:
> Er importøren + forhandler nu smart så sælger de med 0 fortjeneste
> for at få gang i salget, det er set før med succes til følge, så ´kan
> prisen sættes op senere.
>
> Suzuki SV 650 startede faktisk i sin tid med et godt intro tilbud
> ...husker jeg
SV'en har altid været "value for money". Den var billigere i starten, det er
korrekt, men grunden til at den lige pludselig steg (voldsomt?) var at
kursen på den japanske Yen fik et ordentlig nøk opad. Så at SV'en kom på
markedet til 7K under det, den koster i dag, har næppe været tænkt som et
slagtilbud. Prisstigningen har alene været en nødvendighed.
--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk
| |
K (09-06-2004)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 09-06-04 16:21 |
|
"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en
meddelelse
> SV'en har altid været "value for money". Den var billigere i starten, det
er
> korrekt, men grunden til at den lige pludselig steg (voldsomt?) var at
> kursen på den japanske Yen fik et ordentlig nøk opad. Så at SV'en kom på
> markedet til 7K under det, den koster i dag, har næppe været tænkt som et
> slagtilbud. Prisstigningen har alene været en nødvendighed.
Ok ..nå yen'en, men det var ikke det jeg fik at vide dengang af en
forhandler ...hmmnn
K
| |
Freddy Lang (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 09-06-04 16:41 |
|
K wrote:
> "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en
> meddelelse
>
>> SV'en har altid været "value for money". Den var billigere i
>> starten, det er korrekt, men grunden til at den lige pludselig steg
>> (voldsomt?) var at kursen på den japanske Yen fik et ordentlig nøk
>> opad. Så at SV'en kom på markedet til 7K under det, den koster i
>> dag, har næppe været tænkt som et slagtilbud. Prisstigningen har
>> alene været en nødvendighed.
>
> Ok ..nå yen'en, men det var ikke det jeg fik at vide dengang af en
> forhandler ...hmmnn
Det er ellers almindeligt kendt.
Stigningen dengang var vel ret beset heller ikke _så_ voldsom igen... SV 650
S kom i '99 til 90K, steg året efter ('00) til 94K, og endte det følgende år
('01) på 97K, og den pris holder den så stadig i dag. Hvilket vel slet ikke
er så dårligt, blandt andet set i lyset af at man faktisk har fået (en lille
smule) mere for pengene, da den jo i '02 kom med justérbar forgaffel (nej,
ikke fuldt justérbar, men lidt har vel også ret?), og '03 modellen fik
(udover re-designet) elektronisk indsprøjtning i stedet for karburatorer.
--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk
| |
Henrik Nedergaard (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Nedergaard |
Dato : 09-06-04 18:02 |
|
"Freddy Lang" wrote in message
news:40c72f77$0$482$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Det er ellers almindeligt kendt.
> Stigningen dengang var vel ret beset heller ikke _så_ voldsom igen... SV
650
> S kom i '99 til 90K, steg året efter ('00) til 94K, og endte det følgende
år
> ('01) på 97K, og den pris holder den så stadig i dag. Hvilket vel slet
ikke
> er så dårligt, blandt andet set i lyset af at man faktisk har fået (en
lille
> smule) mere for pengene, da den jo i '02 kom med justérbar forgaffel (nej,
> ikke fuldt justérbar, men lidt har vel også ret?), og '03 modellen fik
> (udover re-designet) elektronisk indsprøjtning i stedet for karburatorer.
-------------------
Jeg kan ikke huske det helt, men kostede SV´en ikke fra starten 75K for
S-modellen og 70K for den almindelige? Jeg mindes ikke, at prisen var
omkring de 90K, da jeg købte min Frk. Solvej, lettere brugt i 99.
Hilsen
Nedergaard og Frk. Solvej der er en solgul SV650
| |
Dennis Hellan Peders~ (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 09-06-04 18:05 |
|
Freddy Lang wrote:
> Stigningen dengang var vel ret beset heller ikke _så_ voldsom igen...
> SV 650 S kom i '99 til 90K, steg året efter ('00) til 94K, og endte
> det følgende år ('01) på 97K, og den pris holder den så stadig i dag.
> Hvilket vel slet ikke er så dårligt, blandt andet set i lyset af at
> man faktisk har fået (en lille smule) mere for pengene, da den jo i
> '02 kom med justérbar forgaffel (nej, ikke fuldt justérbar, men lidt
> har vel også ret?), og '03 modellen fik (udover re-designet)
> elektronisk indsprøjtning i stedet for karburatorer.
Og for at gøre K's kammi lidt mere forviret
Så kører en SV 650 ( k4) pisse godt, jeg prøvede en til et åbenthus
arrengement, og jeg var positivt overrasket, meget endda !
jeg har også prøvet en Hyosung 650, der jo er meget i samme stil , meeen
hvis jeg skulle vælge så blev det en lettere brugt Suzuki SV 650 K3/K4
600 Bandit'en er også en god maskine, men der er altså betydeligt mere liv i
SV'en !
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25
| |
Armand (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-06-04 19:10 |
|
Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en
news:40c72f77$0$482$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Det er ellers almindeligt kendt.
> Stigningen dengang var vel ret beset heller ikke _så_ voldsom igen... SV
650
> S kom i '99 til 90K, steg året efter ('00) til 94K, og endte det følgende
år
> ('01) på 97K, og den pris holder den så stadig i dag.
Øh??
Min talhukommelse er intet værd, men alligevel er jeg sikker på at de første
SV-s'ere (á '98!) kostede under 80.000,- :-|
--
Armand
| |
Martin Sørensen (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 09-06-04 20:13 |
|
>> SV 650 S kom i '99 til 90K, steg året efter ('00) til 94K,
>> og endte det følgende år ('01) på 97K, og den pris holder den så
>> stadig i dag.
> Min talhukommelse er intet værd, men alligevel er jeg sikker på at de
> første SV-s'ere (á '98!) kostede under 80.000,- :-|
MC-revyen bekræfter din talhukommelse på SV 650 S:
1999: 79.995,-
2000: 89.995,-
2001: 96.995,-
2002: 92.995,-
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Freddy Lang (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 09-06-04 20:56 |
|
Armand wrote:
> Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en
> news:40c72f77$0$482$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> Det er ellers almindeligt kendt.
>> Stigningen dengang var vel ret beset heller ikke _så_ voldsom
>> igen... SV 650 S kom i '99 til 90K, steg året efter ('00) til 94K,
>> og endte det følgende år ('01) på 97K, og den pris holder den så
>> stadig i dag.
>
> Øh??
>
> Min talhukommelse er intet værd, men alligevel er jeg sikker på at de
> første SV-s'ere (á '98!) kostede under 80.000,- :-|
I stand corrected. SV 650 uden kåbe kostede i '99 75K, S-modellen 80K. S
steg i 2000 til 90K. Det år blev modellen uden kåbe ikke taget hjem, men
tiloversblevne modeller fra året før solgtes for 80K. Priserne for de to
modeller var i 2001 steget til hhv. 87K og 97K. I 2002 faldt prisen så igen,
til 93K (og foregående års tiloversblevne kunne fås til 90K), og den nøgne
model forsvandt atter.
Så ja, de første _var_ altså billigere. Min årgang var faktisk den dyreste.
Men jeg havde dog ret i én ting... den kom altså først i '99. Forresten,
kildeangivelse: MC-Guiden, fra de omhandlede årgange.
--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk
| |
Armand (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-06-04 17:39 |
|
Hekto <a@a.dk> skrev i en
news:40c70dc0$0$264$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Håkon Paulsen wrote:
> >
> > Hvad mener du?
> >
> Jeg mener at prisen er for høj, idet forskellen til en SV650'er er for
> lille. ............
> En anden mulighed er at importøren er for dårlig til at forhandle priser!
> Jeg kunne forestille mig at der kommer et mindre 'udsalg' senere på
> sæsonen....
Absolut!
Og i givet fald vil det få konsekvent indflydelse på afskrivningen (á
brugtprisen)for de der allerede har købt sig en Hyosung
--
Armand
| |
K (09-06-2004)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 09-06-04 14:27 |
|
"Hekto" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> Dog synes jeg umiddelbart at den er for dyr, set i forhold til SV'eren
> som den direkte konkurrerer med. Kvaliteten kan være udmærket; men der
> er en risiko, også for større værditab. Den risiko har importøren ikke
> været villig til at tage del i.
enig, jeg kunne også bedre forliges med en pris på ca. 60 - 65 K, så ville
den også være en sællert
> Så måske finde en god brugt SV'er? Værditabet på den, over et par år, er
> til at overse. Så kan han jo altid skeje vildt ud om et par år, og købe
> noget ordentligt V2. ;0) De færreste kører jo på den samme hele livet.
> Det hørte vel egentlig op med Nimbus?
Han har lige læst med her over min skulder og er ved at indse at en Bandit
er et bedre køb, mht. til evt. tab
tak til jer allesammen for jeres svar !
V.H K og Jens C
| |
Armand (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-06-04 17:41 |
|
K <_K@stofanet.dk> skrev i en
news:40c7100e$0$3103$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> Han har lige læst med her over min skulder og er ved at indse at en Bandit
> er et bedre køb, mht. til evt. tab
Dén model der igennem de seneste mange år har kunnet præstere et unikt og
nærmest fraværende værditab er SV650S!
Dér kan Bandit'en ikke være med :-|
--
Armand.
| |
Freddy Lang (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 09-06-04 20:59 |
|
Armand wrote:
> K <_K@stofanet.dk> skrev i en
> news:40c7100e$0$3103$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>>
>> Han har lige læst med her over min skulder og er ved at indse at en
>> Bandit er et bedre køb, mht. til evt. tab
>
> Dén model der igennem de seneste mange år har kunnet præstere et
> unikt og nærmest fraværende værditab er SV650S!
> Dér kan Bandit'en ikke være med :-|
Dér har prisstigningen på de efterfølgende årgange sikkert også spillet
tememlig meget ind. De mest uheldige i en salgssituation er jo nok de af os,
som købte en splinterny 2001-model. Det eneste vi kan håbe på ved salg, er
at der er tilstrækkeligt mange købere derude, som ikke bryder sig om det nye
design fra 2003, hvorfor de så til den tid vil være mere villige til at give
en OK pris for en brugt 1999-2002 model med svungne former.
--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk
| |
Rune \(Bandit600RR\) (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Rune \(Bandit600RR\) |
Dato : 09-06-04 14:45 |
|
K wrote:
> Jeg står som rådgiver for en kammi omkring køb af MC, han er helt
> febrilsk fordi han står med "75 K penge" til at købe mc for, han er
> blevet forelsket i en Hyosung 650 GT
> http://www.unicparts.dk/hyosung_mc.php ....og efter at han har set en
> test i det nye Motorrad af den hvor de vender tommelfingeren opad så
> er han endnu mere tændt, men jeg siger til ham at han skal passe på
> fordi han ikke kan regne med at få nogen værdig brugtpris for den om
> eks. 3 år, man kan så sige at hvis han "ved" at han har den hele
> mc'ens liv så er det sikkert en god investering, men hvem har en mc
> hele dens liv ?
>
> Jeg har istedet anbefalet ham en ny Bandit 600 til samme penge (
> NOTE: han vil have en funklende ny mc )
>
> Han er normalt Suzuki fantast, så der er ikke så meget andet der
> tiltaler ham af mærker
>
> Desværre er en ny SV 650 oppe i 87 K :-/ og den nye model kan han
> ikke lide udseendet på ( heller ikke jeg )
>
> Jeg håber at i vil give jeres mening til kende herinde, så han ikke
> kun har min mening om det ...tak !
Vælg Banditten!
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk
http://dfmc.dk/?id=7
| |
K (09-06-2004)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 09-06-04 16:22 |
|
"Rune (Bandit600RR)" <RUR@teleREMOVETHIS2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Vælg Banditten!
>
Agree
Bandit'er skal indfanges og låses inde, med mindre der er tale om en Suzuki,
den fortjener frisk luft under dens vinger
K
| |
Armand (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-06-04 17:35 |
|
K <_K@stofanet.dk> skrev i en
news:40c6ea0d$0$3073$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Jeg står som rådgiver for en kammi omkring køb af MC, han er helt febrilsk
> fordi han står med "75 K penge" til at købe mc for, han er blevet
forelsket
> i en Hyosung 650 GT http://www.unicparts.dk/hyosung_mc.php ....og efter at
> han har set en test i det nye Motorrad af den hvor de vender
tommelfingeren
> opad så er han endnu mere tændt, men jeg siger til ham at han skal passe
på
> fordi han ikke kan regne med at få nogen værdig brugtpris for den om eks.
3
> år, man kan så sige at hvis han "ved" at han har den hele mc'ens liv så er
> det sikkert en god investering, men hvem har en mc hele dens liv ?
Rahbæk i Den Blå Avis haglede den til gengæld grundigt ned: Den er alt for
dyr i forhold til alt det discount-stuff der brugt for at samle den :-|
> Jeg har istedet anbefalet ham en ny Bandit 600 til samme penge ( NOTE: han
> vil have en funklende ny mc )
En 75.000 kr's brugt SV'er vil givetvis også holde prisen langt bedre end
Hyosung'en, og forøvrigt være den ganske overlegen i alle henseender trods
mer-alderen
--
Armand.
| |
Steen Egeberg (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Steen Egeberg |
Dato : 09-06-04 19:41 |
|
> Jeg har istedet anbefalet ham en ny Bandit 600 til samme penge ( NOTE: han
> vil have en funklende ny mc )
>
> Han er normalt Suzuki fantast, så der er ikke så meget andet der tiltaler
> ham af mærker
>
> Desværre er en ny SV 650 oppe i 87 K :-/ og den nye model kan han ikke
lide
> udseendet på ( heller ikke jeg )
>
> Jeg håber at i vil give jeres mening til kende herinde, så han ikke kun
har
> min mening om det ...tak !
>
> --
> V.H K
>
>
til din ven er der en dugfrisk prøvekørsel af Hyosung'en i juni-nummer af
Bike - deres konklusion er nu noget negativ, motor ok, men bremser,
affjedring, kørestilling og finish får mange kritiske bemærkninger.
De anser den for at være en discount-løsning hvor man får mere for pengene
med en SV650 til 87 K
--
Steen Egeberg
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
|
|