G4 PCI Graphics DVD / OSX problemer
Fra : Jan Holm

Dato : 09-06-04 09:57

Hej

For nu at gøre en rigtig lang historie kort, så har jeg problemer med at
installere 10.3. Har den på dvd men der er kun cd-rom drev i maskinen. Jeg
havde et løst liteon dvd drev som jeg satte i, det kører fint med den lille
detalje at jeg ikke kan boote fra den. (har en 9.1 på cd der heller ikke vil
boote fra dvd drevet men gerne fra det originale cd-drev)

Jeg vil nu have dvd i maskinen, men er det mon dette liteon drev der er
skyld i at jeg ikke kan boote derfra. Har overvejet om det kunne være en
firmware opdatering der skulle til, men iflg
http://docs.info.apple.com/artic- le.html?artnum=86117 er "no update needed"

Så nu skal jeg altså bruge et dvd drev der vil virke i denne maskine. G4 PCI
Graphics, quicksilver. Eller alternativt en metode der vil få den til at
boote fra mit liteon dvd drev.

Gode råd modtages med glæde, på forhånd tak
Jan Holm

Fra : Morten Lind

Dato : 09-06-04 15:44

Jan Holm <no@spam.tia> wrote:

> [...]
> boote fra mit liteon dvd drev.
>
> Gode råd modtages med glæde, på forhånd tak

........er det ikke fordi, DVD´en er en af de systemskiver, der følger
med en iMac, f.eks. og derfor kun kan boote på den maskine, den
tilhører?

Véd det ikke, men synes, jeg har hørt noget sådant?

Ellers kan du måske lave en partition på QS på 3,5GB og smide X, 10.3
derover fra LiteOn.....kopiere....og så boote derfra og installere på
anden partition.......
.......tror vist, jeg vrøvler.......
M.