Nyt gasfyr - hvilket?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-06-04 09:39

Vi står for at skulle have nyt gasfyr, men ved ikke hvilke muligheder der er
på markedet. Hvilke mærker og modeller kan anbefales? Huset er omkring 130
m2 og vi bor 2 voksne og 2 børn i huset.

Vi vil selvfølgelig gerne have det billigste og det beste, men ved også godt
at pris og kvalitet ofte følges ad. Vi hører meget gerne om andres
erfaringer, vil hellere høre noget her end gennem en sælger...

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-06-04 13:11

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote in message
> [...]
> at pris og kvalitet ofte følges ad. Vi hører meget gerne om andres
> erfaringer, vil hellere høre noget her end gennem en sælger...

Køb en kondenserende kedel. Jeg kører selv på 20. år med en Nefit Turbo uden
problemer. Den forhandles i dag af firmaet Milton, og hedder vist noget
andet, men kedlen er den samme. Se her:
http://www.milton.dk/default.asp?kategori1=2b&id1=23

mvh
Preben

Fra : S@ndman

Dato : 09-06-04 14:09

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
uden
> problemer. Den forhandles i dag af firmaet Milton, og hedder vist noget

----------------------
Hvad koster en såden "fyr"...??

Jimmy

Fra : Preben Andersen

Dato : 09-06-04 14:38

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in message

> Hvad koster en såden "fyr"...??

Jeg tør ikke sige det med sikkerhed, men jeg vil skyde på ca. kr. 40.000
inkl.. varmtvandsbeholder og installation, men få et tilbud fra en af deres
forhandlere.

mvh
Preben

Fra : Martin

Dato : 09-06-04 14:12

> [...]
> at pris og kvalitet ofte følges ad. Vi hører meget gerne om andres
> erfaringer, vil hellere høre noget her end gennem en sælger...

Da vi for et halvt år siden skulle have naturgas, stod vi med samme problem.

Vi fik en HNG konsulent ud først, hvilket stort set var spild af tid -
bortset fra at han havde en liste med gas-installatører med til os. Vi
udvalgte tre mere eller mindre tilfældige, og bad dem komme ud og give et
bud. Prismæssigt var de ret ens, men det var tre ret forskellige
installationer de foreslog. Vi tog derfor de tre tilbud med ud til HNG's
showroom i Gladsaxe, hvor en ret kompetent konsulent gennemgik dem for os og
anbefalede et af dem.

Jeg tror selv, at vi på den måde er endt med det rigtige gasfyr til den
rigtige pris.

/Martin

Fra : Chriz

Dato : 09-06-04 15:19

Vi fik instaleret et Geminox sidste år og har været tilfredse. Pris ca 35000+
installation (9000).
Du kan uden beregning få Gastech (www.gastech.dk) ud og give en vurdering af
dine tekniske behov/ønsker. De importer, men sælger ikke direkte, Geminox og vil
derfor anbefale disse, men den generelle tekniske behovsrådgivning kan du jo
bruge til andre mærker også. HNG centeret i Gladsaxe giver god og relativt
upartisk rådgivning. Husk endelig at få flere tilbud på installation når du har
besluttet dig for en model. På eksakt samme model og installation var de priser
vi fik 42.000, 44.000, og 53.000 !!!

Vi valgte den til 44.000 fordi den var ordentlig specificeret i tilbudet. Det er
jo ikke fedt hvis VVSeren kommer bagefter og vil have for alle mulige ting der
ikke var beskrevet i dette (en ven har prøvet dette)

Bosch siges også at være godt. En ven har været tilfreds med dette i 5 år nu.

Good luck

Chriz

Fra : slet c2

Dato : 12-06-04 00:46

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> at pris og kvalitet ofte følges ad. Vi hører meget gerne om andres
> erfaringer, vil hellere høre noget her end gennem en sælger...

snup en Vaillant med 5 år garanti/service hos Leon Petersen
se hng http://www.hng.dk/nygasinstallation/vvsannoncer/default.asp?annID=33
eller
http://www.leonpetersen.dk/

KsK