Børn vs MC vs Hørelse (og så børnesæde)
Fra : Torben Scheel

Dato : 09-06-04 09:31

Nu er pakken med børnetøj forhåbentlig på vej fra Louis i Hamborg til
Hillerød - men hvad gør jeg med ørepropper? Ikke fordi jeg skal høvle afsted
på motorvej, men de små ører er jo særligt følsomme, og mine
håndværkerpropper passer næppe. Kan man få børneørepropper på apoteket?
Andre muligheder?

Børnesæde : jeg har rullet en lille tur med min yngste datter (4½ år) hvor
hun var meget træt (fandt jeg ud af). Vil et børnesæde tillade hende at
sidde og sove bagpå? Det er selvfølgelig ikke planen at hun skal sove dér,
men da jeg tilsyneladende kører alt for morfar-agtigt kan det jo ske Jeg
forestiller mig at hun vil glide ned til den ene side.

vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Nicolai

Dato : 09-06-04 08:51

Personligt syntes jeg det er uforsvarligt at køre på mc, med et barn på 4,5
år!!
Et så lille et barn kan ikke holde ordentligt fast mded ex. kraftige vindryg
og hårde opbremsninger. Et barn i den alder kan heller ikke koncentrere sig
om at holde ordentligt fast hele tiden.

Jeg har selv børn i den alder og kunne aldrig finde på at hive dem med op på
mc´en.

VH

Nicolai

Fra : anders majland

Dato : 09-06-04 09:07

> Jeg har selv børn i den alder og kunne aldrig finde på at hive dem
> med op på mc´en.

Kunne du finde på at tage dem med i barnestol på en trædecykel, eller
putte dem i en cykeltrailer spændt bagefter ?

Kørslen skal selvfølgelig foregå på barnet vilkår - men så ser jeg ikke
nogen problemer.
(Der jævnligt byder på barnestole på ebay, men endnu ikke har fået
fingre i en til ordenligt pris...)

(Jeg har også på et tidspunkt fået at i hovedet at det er da er
fuldtændigt forrykt at køre rundt med et lille barn i en 10+ år gammel
bil da den jo slet ikke har den passive sikkerhed man har idag - men
sådan vurderer man jo risici forskelligt)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 09-06-04 09:23

..
> (Der jævnligt byder på barnestole på ebay, men endnu ikke har fået
> fingre i en til ordenligt pris...)

Hej Anders
Nu ved jeg jo ikke hvad du kalder en ordentlig pris, men jeg købte en ny
igår, ved Kok mc til 800kr
de er sat ned til halv pris(fra 1600kr)

MVH Ove "med en dreng på 2 1/2 som bliver fragtet meget rundt på scooter
(Axis 90) til stor fornøjelse for både far og søn."

Fra : anders majland

Dato : 09-06-04 09:29

> Nu ved jeg jo ikke hvad du kalder en ordentlig pris, men jeg købte en
> ny igår, ved Kok mc til 800kr
> de er sat ned til halv pris(fra 1600kr)

Det kalder jeg en ordentlig pris - Har netop ringet og fået den sidste
lagt til side.

Tak for infoen

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-06-04 12:01

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:40c6cac7$0$3052$14726298@news.sunsite.dk...

> Det kalder jeg en ordentlig pris - Har netop ringet og fået den sidste
> lagt til side.
>
> Tak for infoen

Argh! Det var min tråd - så det må også være mit barnesæde!

vh
Torben

Fra : anders majland

Dato : 12-06-04 13:21

> Argh! Det var min tråd - så det må også være mit barnesæde!

Så er den også afhentet. Sønnike og svigermor var ude efter den - i bil

De havde købt 3 hjem for ca 3 år siden - men ikke solgt en eneste. Så nu
havde de sat dem ned til 1/2 pris og de var væk på en uge .. Det tager
jeg som udtryk for at folk checker priser online inden de handler
lokalt. I tyskland koster den ca 1200kr i normalpris og så er der lidt
langt op til 1600kr lokalt.

Men jeg må skuffe knægten med at det ikke bliver en tur idag da jeg er
nødt til at tage på arbejde om 30 min

BTW - jeg var lige ved at slette min søgerrobot på ebay - og der en stol
til 90 euro i straks pris
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7905111813&ssPageName=ADME:B:SS:DE:1

Bedstre pris jeg har set i 2 måneder (og på niveau med 1/2 pris hos KOK)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-06-04 14:04

(Jeg har også på et tidspunkt fået at i hovedet at det er da er fuldtændigt
forrykt at køre rundt med et lille barn i en 10+ år gammel bil ....)

Ja, det er utroligt at vi andre er levende i dag. Vi har jo kørt i biler
uden airbags og hvad ved jeg, som børn.....

--
Mvh.
Henrik (som kun kører i 10+ år gamle biler...)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-06-04 12:06

"Nicolai" <limboxxx@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> om at holde ordentligt fast hele tiden.
>
> Jeg har selv børn i den alder og kunne aldrig finde på at hive dem med op

Kunne du lokkes til at checke op på din citatteknik?

Jeg er selv newsskribent og kunne aldrig drømme om at svare over
spørgsmålet.

vh
Torben - med en datter der minder lidt om babyBart Simpson der roterer
omkring tørresnoren hele natten hvad angår holdeteknik.

Fra : Klynder

Dato : 09-06-04 12:22

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> Kan man få børneørepropper på apoteket?
> Andre muligheder?

Ved jeg ikke, men er du lidt snild på fingrene kan du da let klippe
nogle af dine håndværkerpropper ned til børnestørrelse. Ved godt at de
normalt er at betragte som engangs-propper, men som den gamle major
sagde dengang sparetiderne for alvor satte ind i Forsvaret: "De kan
vaskes i hånden"... Så slipper du for at snitte propper til hver
dag.

--
Mvh Mikael Klynder
XJ600N

Fra : Søren Lindholt

Dato : 09-06-04 19:58

"Klynder" <mikael@klynder.dk> skrev i en meddelelse news:40c6f212$0$460
> [...]
> sagde dengang sparetiderne for alvor satte ind i Forsvaret: "De kan
> vaskes i hånden"... Så slipper du for at snitte propper til hver

Selvføligelig kan de vaskes, dem jeg køber fra earsonic har det endda
steånde i vejledningen. De
bliver sære efter 3-4 gange men indtil da...
Og som ham der i Bike UK skrev, når man kan skrive sit navn med de er det
tid at vaske/smide ud

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-06-04 13:55

"Vil et børnesæde tillade hende at sidde og sove bagpå?"

Jeg har dog ikke egne erfaringer. Men barnet skulle ikke kunne falde ud af
de sæder jeg har set. Og der er stropper til fødder, da de jo ikke kan nå
fodhvilere. Så de skulle let kunne sidde bag på og sove. Kender flere som
har kørt med børn fra de var helt små, uden problemer.

Jeg regner med at jeg selv engang i fremtiden vil gøre mig nogle erfaringer

--
Mvh.
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 15:09

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Vil et børnesæde tillade hende at sidde og sove bagpå?"

Ja det kan de godt på et børnesæde min knægt startede med at sidde bagpå på
små ture da han var ca 2 1/2 og jeg oplevede da et par gange at han faldt i
søvn
på en sportsmc som jeg havde (gsxr 750) sad han helt tæt op af min ryg og
med de ca 10 cm. sider der er på børnesædet kunne han derfor ikke ryge nogen
steder hen

Brian jensen

Fra : Nicolai

Dato : 09-06-04 18:10

> [...]
Jeg
> forestiller mig at hun vil glide ned til den ene side.

Jeg var ikke klar over de sæder i omtalte, var sæder hvor kan fastspænde
ungerne.....Så er det jo en helt anden snak....Sorry

Nicolai

Fra : Armand

Dato : 09-06-04 19:25

Nicolai <limboxxx@yahoo.dk> skrev i en

> Jeg var ikke klar over de sæder i omtalte, var sæder hvor kan fastspænde
> ungerne.....Så er det jo en helt anden snak....Sorry

Det kan man heller ikke!
Det er ulige mere uskyldigt at blive fanget under en trædecykel, ligesom en
sådan sjældent kurer særligt langt, hvilket er grunden til at man regner det
for sikrere om ungen kommer i fri flugt som også piloten og derfor ikke har
seler på mc-sædet!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-06-04 21:31

"Nicolai" <limboxxx@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg var ikke klar over de sæder i omtalte, var sæder hvor kan fastspænde
> ungerne.....Så er det jo en helt anden snak....Sorry

Alt forladt.

vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 09-06-04 18:02

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> på motorvej, men de små ører er jo særligt følsomme, og mine
> håndværkerpropper passer næppe. Kan man få børneørepropper på apoteket?

Multi-Max propper har været populære her på gruppen p.g.a. at dé har både en
tyk og tynd ende
Det vil almindeligvis være turbolenserne hen over førerens skulder og
omkring førerens hjelm der buldrer i ørerne, ligesom at fartvinden river i
passagererens egen hjelm, men jeg tror at der er rimeligt roligt hvad de
faktorer angår dybt bag din ryg!

> [...]
> men da jeg tilsyneladende kører alt for morfar-agtigt kan det jo ske
> Jeg forestiller mig at hun vil glide ned til den ene side.

Dét børnesæde jeg har set har lidt sidestøtte til ryggen; men seler ville
nok være en fortrøstning - Lige indtil man måtte styrte

I min tid har jeg oplevet mange (voksne) passagerer sidde og sove bagpå når
turen blev lang(*), hvorfor det kan tænkes at børn der blot tager en lur, og
ikke falder i dyb søvn ligeledes vil blive siddende :-/

(*):
Engang på motorvejen tæt ved den belgiske kyst, kørte Bjarne "Bøvleben", op
på siden af Leif "Mælkemand" og prikkede mælkemandens Jane på skulderen for
at drille med at han havde lagt mærke til at hun sad og sov - Men Jane sov
dybt og troede at prikket betød at de var fremme, og begyndte derfor at
stige af midt på
motorvejen =
Nu var hun ikke klubbens smalleste kvindfolk, så da hele hendes vægt kom
over på den ene fodhviler, kan det nok være at Mælkemanden fik behov for at
holde fat i styret

En anden gang under et vinter-orienteringsløb synes "Futte" ikke at han
kunne mærke at "Clemme" sad og hang som tidligere, og en hurtig albue bagud
for at skabe kontakt åbenbarede at Clemme ikke længere var på motorcyklen!
Hastigt omkring på vejen og tilbage i retning hvor de kom fra: Futte
frygtede at skulle finde sin makker godt forslået efter at være faldet af
motorcyklen; men der var ingen at se og først laangt tilbage på ruten stødte
han ind i Clemme, som under et kortorienterings-stop var stået ubemærket af
for at børste fygesneen af et vejskilt - Han må have set noget sjov ud da
Futte pludselig kørte uden ham (og forøvrigt efterlod ham temmeligt længe)

--
Armand.