Sammentælling af variabler
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 09-06-04 06:46

Hejsa

Jeg har en stak variabler, som f.eks. kunne se sådan ud:

_root.var1="KBH";
_root.var2="KBH";
_root.var4="KBHE";
_root.var5="KBHE";
_root.var6="KBHE";
_root.var7="KBH";

Mine variabler hedder altid _root.var efterfulgt af et heltal. Og
værdien på variablerne kan sagtens være den samme for flere variabler
men kan også sagtens være forskellig som do.

Jeg har brug for en sammentælling af ovenstående således at jeg udfra
do. får:

ANTAL KBH: 1
ANTAL KBHE: 3
ANTAL KBH: 1

Jeg har forsøgt mig en arrays og en funktion, men synes ikke jeg har
kunnet få det til at spille.

Barklund? Kragetæer? Flashfaq? Anyone?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Flashfactor v/Michae~

Dato : 10-06-04 06:14

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
Jeg har forsøgt mig en arrays og en funktion, men synes ikke jeg har
kunnet få det til at spille.

Gør sådan:

// Dublicate function
Array.prototype.countDup = function(d){
var len = this.length
var n;
for(var i=0;i<len;i++){
if(typeof(this[i][0]) != "undefined"){
n += this[i].countDup(d)
} else {
if(this[i] == d){
n++;
}
}
}
return n;
}

// opretter variable
_root.var1="KBH";
_root.var2="KBHE";
_root.var3="KBHC";
_root.var4="KBHE";
_root.var5="KBHE";
_root.var6="KBHE";
_root.var7="KBHC";

// smider variable i et array
varCount=7
mit_array = new Array();
for(i=1;i<varCount+1;i++){
mit_array[i-1]=eval("_root.var"+i)
}

trace("KBH: " + mit_array.countDup("KBH"));
trace("KBHC: " + mit_array.countDup("KBHC"));
trace("KBHE: " + mit_array.countDup("KBHE"));

Mvh, Michael
http://www.FlashFAQ.dk
http://www.flashfactor.dk/

Fra : Mads Sülau Jørgensen

Dato : 10-06-04 13:37

Bo Kamp Dudek wrote:

> Mine variabler hedder altid _root.var efterfulgt af et heltal. Og
> værdien på variablerne kan sagtens være den samme for flere variabler
> men kan også sagtens være forskellig som do.

Du kunne også prøve med:

function get_count(str) {
   var v;
   var c = 0;
   for (var i=0; ; i++) {
      v = this["var"+i];
      //
      if (v == undefined) {
         return c;
      } else if (v == str) {
         c++;
      }
   }
}

Jeg vil ikke love at det virker da det er hovede kode. Og det er ikke
videre kønt, men det skulle da løse problemet :)

> ANTAL KBH: 1
> ANTAL KBHE: 3
> ANTAL KBH: 1

trace("ANTAL KBH: " + get_count("KBH"));

--
Mads Sülau Jørgensen
"All glory to the hypno toad!"