valg af grafikkort
Fra : MR

Dato : 03-05-01 23:03

Hej

Jeg skal have nyt grafikkort og har set på de to her hvad for et der er
bedst til spil (UT og Quake, B&W)

ATI RADEON 32MB SD RAM Retail
Kun kr. 945,00,00
og
Asus AGP V7100pure GeForce2 MX 32MB
Nvidia GeForce2 MX chipset / 32MB SDR RAM / TVOUT
Kun kr. 1095

Fra : Aggy

Dato : 04-05-01 16:07

Køb Gerforce 2 MX - kortet.

mhv
Aggy

Fra : Fear

Dato : 04-05-01 16:26

køb ati kortet :)
50/50 hvad vælger du?

Fra : Felis

Dato : 04-05-01 17:03

> Jeg skal have nyt grafikkort og har set på de to her hvad for et der er
> bedst til spil (UT og Quake, B&W)

Det kommer an på hvad opløsnng du vil spille i.
Hvis du vil kører 800x600 eller derunder skal du tage Geforce ingen tvivl,
hvis du vil i 1024x768 eller højere skal du tage Radeon. Hvis du går efter
16bit farver så er Geforce bedst og 32bit så er det Radeon.
Desuden er Radeons 2D altid knivskarp, hvorimod Geforce er en blandet
landhandel
Geforce 2D kvaliteten skyldes bestemt ikke selve GPU'en (grafikkortets CPU),
men derimod at der er mange forskellige producenter af Geforcekort og at
disse ofte sparerpå resten af kortet pga. konkurrence.

Hvis du vil vide mere om ydelseforholdene kan du se her
http://www6.tomshardware.com/graphic/00q4/001019/index.html
TomsHardware har netop sammelignet de geforce 2MX SDR med Radeon SDR, så der
må da være noget at hente.

Skal her til sidst siges at jeg selv ejer et Radeon SDR og er fuldt ud
tilfreds. Det ville jeg bestemt vælge igen, har set flere Geforce 2MX og jeg
ville sgu ikke bytte

Håber det hjalp - Felis

Fra : Thomas Johansen

Dato : 04-05-01 16:54

For hastighed:

Radeon

For stabilitet og bred support til andre OS'er + OK ydelse i win2k

Gefroce MX

Der er grimme rygter omkring på nettet at Radeon + win2k er en trist
ting..og den er endnu mere trist når du har radeon + AMD + win2k

Fra : Felis

Dato : 04-05-01 18:42

> Der er grimme rygter omkring på nettet at Radeon + win2k er en trist
> ting..og den er endnu mere trist når du har radeon + AMD + win2k

Begge punkter er patchet....
Kører Radeon i Win2K - den kører CS, Tribes og UT uden problemer.
De første drivere stank i Win2K, nu er der ingen problemer

- Felis

Fra : Ove Kristensen

Dato : 04-05-01 19:50

Ja og så kan ATI kortet købes hos Computer City for kun kr.799,00 - jeg er
meget glad for mit, og det kører fint i Win2K.

Mvh
Ove K.