/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Import af HD fra USA.
Fra : //zlgge


Dato : 08-06-04 23:38

Hej

Jeg har længe gået og leget med tanken om selv at genopbygge en Harley. Jeg
har hørt at det der gør en motorcykel til en motorcykel (på papiret hos
Told&Skat) er stel og motornummer, derfor tænker jeg på at købe et gammel
stel og en motor i staterne og derefter genopbygge her hjemme.

Men hvad med afgift og indreg.? Er motor og stel nok til at man kan
importere den som en hel maskine og hvormeget kommer man af med? Er der
specielle regler for veteranmaskiner? Hjælp!

Mvh
//zigge



 
 
André T. (09-06-2004)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 09-06-04 02:21

On Wed, 9 Jun 2004 00:37:47 +0200, "//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har længe gået og leget med tanken om selv at genopbygge en Harley. Jeg
>har hørt at det der gør en motorcykel til en motorcykel (på papiret hos
>Told&Skat) er stel og motornummer, derfor tænker jeg på at købe et gammel
>stel og en motor i staterne og derefter genopbygge her hjemme.
>
>Men hvad med afgift og indreg.? Er motor og stel nok til at man kan
>importere den som en hel maskine og hvormeget kommer man af med? Er der
>specielle regler for veteranmaskiner? Hjælp!


Prøv at snakke med nogle af dem med lædervest... De kan nogle
tricks...

-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
...IF YOU AIN'T PUSHIN' IT, YOU MIGHT AS WELL BE PULLIN' IT..

Torben Scheel (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-06-04 09:18

"André T." <fisker@kutter.nordsoen> wrote in message
news:sdpcc09vib8bdmfn3m7flkakgi1ni3h0av@4ax.com...

> Prøv at snakke med nogle af dem med lædervest... De kan nogle
> tricks...

Grov generalisering! Jeg kan ingen tricks, men kan da godt finde en
lædervest i skabet.

Til gengæld var der en meget stor lædervest inde at snakke med
vurderingsfolkene lige før jeg skulle have FJ'eren vurderet. Efter mig kom
et badekar af en chopper med al det chrom der kan hænges på. Gad vide om han
får en god vurdering? Bare de ikke kompenserer via min..

vh
Torben



Søren (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 09-06-04 11:47

prøv evt. harley klubben - den landsdækkende.

Prisen for at få en harley hjem fra usa er alt for dyr, da man betaler pr.
palle eller container. Det kan svare sig at fylde en container istedet men
så står du med en masse harleyer du skal sælge videre.

Det nemmeste er nok at købe en brugt harley i f.eks. holland og belgien hvor
der er mange hd kørere også importere den derfra. Der kan du søge i gruppen
og få svar.

Se evt. mobile.de

Fidusen ved at købe en gammel harley , kun stel og motor, og derefter stjæle
en i parkeringshuset i kbh når der er superrally så kan man få en "god"
maskine til næsten ingen penge.

Hilsen Søren


"André T." <fisker@kutter.nordsoen> skrev i en meddelelse
news:sdpcc09vib8bdmfn3m7flkakgi1ni3h0av@4ax.com...
> On Wed, 9 Jun 2004 00:37:47 +0200, "//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk>
> wrote:
>
> >Hej
> >
> >Jeg har længe gået og leget med tanken om selv at genopbygge en Harley.
Jeg
> >har hørt at det der gør en motorcykel til en motorcykel (på papiret hos
> >Told&Skat) er stel og motornummer, derfor tænker jeg på at købe et gammel
> >stel og en motor i staterne og derefter genopbygge her hjemme.
> >
> >Men hvad med afgift og indreg.? Er motor og stel nok til at man kan
> >importere den som en hel maskine og hvormeget kommer man af med? Er der
> >specielle regler for veteranmaskiner? Hjælp!
>
>
> Prøv at snakke med nogle af dem med lædervest... De kan nogle
> tricks...
>
> -(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
> -(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
> ..IF YOU AIN'T PUSHIN' IT, YOU MIGHT AS WELL BE PULLIN' IT..



//zigge (09-06-2004)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 09-06-04 16:07


"Søren" <søren@æøå.dk> skrev i en meddelelse
news:40c6eb17$0$308$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> prøv evt. harley klubben - den landsdækkende.
>
> Prisen for at få en harley hjem fra usa er alt for dyr, da man betaler pr.
> palle eller container. Det kan svare sig at fylde en container istedet men
> så står du med en masse harleyer du skal sælge videre.

Ja det gider jeg ikke ligge og rode med

> Det nemmeste er nok at købe en brugt harley i f.eks. holland og belgien
hvor
> der er mange hd kørere også importere den derfra. Der kan du søge i
gruppen
> og få svar.
>
> Se evt. mobile.de

Det må jeg lige kikke nærmere på, men en del af planen var at bygge maskinen
lidt i etaper efterhånden som jeg har penge i overskud til det. Hvis jeg
køber en hel maskine er det jo en pæn udskrivning på en gang. Ved at starte
fra bunden af får man jo også tid til at kæle mere for de enkelte dele
efterhånden som man laver/køber dem.

> Fidusen ved at købe en gammel harley , kun stel og motor, og derefter
stjæle
> en i parkeringshuset i kbh når der er superrally så kan man få en "god"
> maskine til næsten ingen penge.

Hvornår er der superrally og hvordan kortslutter man en Harley?

Mvh
//zigge



JBM (09-06-2004)
Kommentar
Fra : JBM


Dato : 09-06-04 17:07

"//zigge" skrev:

[klip]

> Det må jeg lige kikke nærmere på, men en del af planen var at bygge
maskinen
> lidt i etaper efterhånden som jeg har penge i overskud til det. Hvis jeg
> køber en hel maskine er det jo en pæn udskrivning på en gang. Ved at
starte
> fra bunden af får man jo også tid til at kæle mere for de enkelte dele
> efterhånden som man laver/køber dem.


[klip]

Jeg har samme drømme om et HD-projekt, men er lidt usikker på, om man i
længden sparer noget,
når told/skat engang skal se på den færdige cykel, og skal fastsætte
afgiften...?

Hvis man fx forestiller sig følgende: Man importerer et stel og
motor/gearkasse til
en fair pris i udlandet. Så går man i gang med projektet, og fordi man gerne
vil have en
rigtig fed cykel, vælger man måske - hen ad vejen - at investere i lækre
dele,
fx fælge, bremser, bremser, transmission, tank etc. etc.

Når så told/skat skal bedømme cyklen står man med en super kværn, som de
vurderer
urimeligt højt....?
Bør man derfor gøre følgende: Montere slidte stumper (hvis muligt),
sende den til afgift, og så først bagefter starte på sin drømme-HD...?

Nogen der har en mening om det?

mvh Jan





//zigge (09-06-2004)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 09-06-04 20:30


"JBM" <jma@mobil.dk> skrev i en meddelelse
news:ca7cde$rq$1@news.cybercity.dk...

> Når så told/skat skal bedømme cyklen står man med en super kværn, som de
> vurderer
> urimeligt højt....?
> Bør man derfor gøre følgende: Montere slidte stumper (hvis muligt),
> sende den til afgift, og så først bagefter starte på sin drømme-HD...?
>
> Nogen der har en mening om det?

Sådan som jeg har forstået det, er der ikke noget krav om at man skal stille
med en synsklar maskine?

Mvh
//zigge



Claus Rittig (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 09-06-04 20:45

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:40c76464$0$244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> > Når så told/skat skal bedømme cyklen står man med en super kværn, som de
> > vurderer
> > urimeligt højt....?
> > Bør man derfor gøre følgende: Montere slidte stumper (hvis muligt),
> > sende den til afgift, og så først bagefter starte på sin drømme-HD...?

> Sådan som jeg har forstået det, er der ikke noget krav om at man skal
stille
> med en synsklar maskine?

Jo, den SKAL være synsklar.
Men den skal jo for hulen ikke se ud som en million, for så koster den to
mill. i afgift.
Tag cyklen hjem fra USA (eller hvor det nu bliver), lav den synsklar, men
IKKE flot - bare anvendelig stand. Kør den gennem T&S møllen. Betal
afgiften. Sæt den så i stand, og du har sparet en dle penge udne at gøre
noget ulovligt.

Rittig



//zlgge (09-06-2004)
Kommentar
Fra : //zlgge


Dato : 09-06-04 21:17


"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:ca7p8k$26fn$1@news.dansketelecom.com...

> Jo, den SKAL være synsklar.
> Men den skal jo for hulen ikke se ud som en million, for så koster den to
> mill. i afgift.
> Tag cyklen hjem fra USA (eller hvor det nu bliver), lav den synsklar, men
> IKKE flot - bare anvendelig stand. Kør den gennem T&S møllen. Betal
> afgiften. Sæt den så i stand, og du har sparet en dle penge udne at gøre
> noget ulovligt.

Tak for svaret. Hvad er proceduren og hvordan vurderes cyklen?

Mvh
//zigge



Psycho Cowboy (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 10-06-04 13:40

Claus Rittig wrote:
> Tag cyklen hjem fra USA (eller hvor det nu bliver), lav den synsklar,
> men IKKE flot - bare anvendelig stand. Kør den gennem T&S møllen.
> Betal afgiften. Sæt den så i stand, og du har sparet en dle penge
> udne at gøre noget ulovligt.
____________________________________________________

Og virkeligheden vil så ret sikkert vise, at det ikke hjælper det store, om
modellen er hærget eller ej. Ifølge Told & Pjat selv, har det ikke nogen
nævneværdig betydning mere.

--
Psycho Cowboy - Har vendt og drejet alle de fif til uendelighed
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



//zigge (10-06-2004)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 10-06-04 15:56


"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40c8566b$0$189$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Og virkeligheden vil så ret sikkert vise, at det ikke hjælper det store,
om
> modellen er hærget eller ej. Ifølge Told & Pjat selv, har det ikke nogen
> nævneværdig betydning mere.

> Psycho Cowboy - Har vendt og drejet alle de fif til uendelighed
> Suzuki GSX-R 600 SRAD

Har T & S en hjemmeside hvor man kan se hvad en given maskine vil koste,
eller evt. et andet sted?

Mvh
//zigge



Thomas Lund (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Lund


Dato : 10-06-04 16:47



> Har T & S en hjemmeside hvor man kan se hvad en given maskine vil koste,
> eller evt. et andet sted?
>
> Mvh
> //zigge
>
Bare husk at det pris der kommer frem der er for en cykel der står original
!!!
Hvilket der ikke er mange ældre HDér der gør.
Har en kammerat der lige fik et eftersmæk på 48.000,- fordi Told & Skat
mente at cyklen havde skiftet identitet.
Eller kig her http://afgift.tools-mc.dk/

Mvh Thomas Lund
XLH 883 - Boret til 1200 ccm.



//zigge (10-06-2004)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 10-06-04 18:17


"Thomas Lund" <el.diablo@[fjern-mig]lund.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40c881e2$0$292$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Bare husk at det pris der kommer frem der er for en cykel der står
original
> !!!
> Hvilket der ikke er mange ældre HDér der gør.
> Har en kammerat der lige fik et eftersmæk på 48.000,- fordi Told & Skat
> mente at cyklen havde skiftet identitet.
> Eller kig her http://afgift.tools-mc.dk/

Super tak for linket - så kan man jo se hvad man skal gå efter når man skal
lede efter en maskine og gerne vil holde prisen nede.

Mvh
//zigge



Psycho Cowboy (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 10-06-04 20:48

Thomas Lund wrote:
> Bare husk at det pris der kommer frem der er for en cykel der står
> original !!!
______________________________________________________

Problemet er jo netop, at *ingen* (ikke engang Tolg & Skvat!) ved hvad
afgifterne på deres side er taget ud fra, og om det er ved im- eller export.
:-/
Ved export bliver afgiften ikke vurderet særlig højt, da staten jo skal af
med penge, og derfor kan man hurtigt komme på den, hvis man regner med den
afgift, der står skrevet på deres side.

Til //zigge:
Mit bedste råd er nok, at ringe ind og høre hvad den foreløbige afgift er,
på den model du nu er interesseret i. Du skal angive km (sådan ca), årgang
og model, og så fortæller den "rare" dame dig, hvad din foreløbige afgift
lyder på. Glem de fantasipriser, der står skrevet på deres side - de går
ikke engang selv efter det!

--
Psycho Cowboy - Har selv været møllen igennem
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



Richard (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 10-06-04 21:51

Psycho Cowboy wrote:

> Problemet er jo netop, at *ingen* (ikke engang Tolg & Skvat!) ved hvad
> afgifterne på deres side er taget ud fra, og om det er ved im- eller export.

De kan nu godt holdes op på dem

> Glem de fantasipriser, der står skrevet på deres side - de går
> ikke engang selv efter det!

I nogen tilfælde, jo

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Psycho Cowboy (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 10-06-04 22:27

Richard wrote:
> Psycho Cowboy wrote:
>
>> Problemet er jo netop, at *ingen* (ikke engang Tolg & Skvat!) ved
>> hvad afgifterne på deres side er taget ud fra, og om det er ved im-
>> eller export.
>
> De kan nu godt holdes op på dem
__________________________________________________

Forklaring ønskes?
Har nu snakket med (jeg ved f.... snart ikke hvor) mange mennesker i hele
forløbet, ligefra den lille dovne sekretær hos Told & Knald i Korsør,
synsinstansen (flere inspektørere), den motoransvarlige hos Told & Fusk i
Korsør + den højeste motorinstans hos Told & Pjat i Tåstrup - alle siger de,
at der ingen som helst beviser, vejledende brug, eller noget som helst er i
de takster, der er angivet på deres side. Ren og skær lir, og ganske
uforståeligt og ubrugbart i alles øjne. :-/
Sekretæren startede med at forælle mit foreløbige depositum pr. telefon, og
da jeg stillede spørgsmålstegn til hendes tal og henviste til deres side,
forklarede hun mig, at tallene ikke kunne bruges til noget som helst, da
ingen viste, om det var ved im- eller export, og ligeledes hvordan cyklerne
tog sig ud mht. alt muligt. Jeg kunne godt vælge at tage et screenshot og
vise FDM-gutterne osv ved en evt. vurdering, men det vil ikke nytte noget,
mente hun.

>> Glem de fantasipriser, der står skrevet på deres side - de går
>> ikke engang selv efter det!
>
> I nogen tilfælde, jo
__________________________________________________

Okay så, men hvilke er der ingen der ved?
Hvis man vil have sit depositum at vide, så kontakt den lokale Told & Fnat
afdeling og indberet alle nødvendige data på en cykel, og få så depositummet
at vide. På den måde er man fri for at få musseskader, man skal ikke selv
slå op nogen som helst steder (andet end i tlf-bogen ), og så får man
den takst, som de præcist vil indkræve i depositum, hvis altså man indsender
de data, som er blevet forelagt hende i tlf'en. Alt andet er spild af tid,
og til ingen nytte.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234



Richard (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 10-06-04 22:41

Psycho Cowboy wrote:

>>>Problemet er jo netop, at *ingen* (ikke engang Tolg & Skvat!) ved
>>>hvad afgifterne på deres side er taget ud fra, og om det er ved im-
>>>eller export.
>>
>>De kan nu godt holdes op på dem
>
> Forklaring ønskes?

Har nok fortalt gistorein før, men i korte træk: Den enest vurdering,
der lå på en GB500 i Modep kunne jeg argumentere ud fra og få
toldogskattepigen til at indse, at min 1 år ældre GB med noget højere
miles-tal nok burde sættes 1kkr lavere i afg.pligtig værdi. Det gjorde
hun og værdien blev stadfæstet efter fremstilling. At min GB så endte
som Honda CB500, 1-cyl. 500cc i Modep er en helt anden sag
(Hos TopDK går den som en XBR500 på trods af min meget udførlige
forklaring på forskellene. Men stelnummeret passer

>>>Glem de fantasipriser, der står skrevet på deres side - de går
>>>ikke engang selv efter det!
>>
>>I nogen tilfælde, jo
>
> Okay så, men hvilke er der ingen der ved?

Nej, men det gør det øger kun spændingen, ikk? - min holdning er, at
offentlige instanser er til for at servicere borgerne, derfor skal vi
spørge dem, hver gang vi vil vide noget, de kan formodes at kende til.
Det virker faktisk

Alt for mange kryber uden om den varme grød, spørger herinde, i øst
eller vest i stedet for at gribe knoglen, eller bedre: Køre over på den
lokale T&S og smile pænt til folkene der

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Thomas Lund (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Lund


Dato : 11-06-04 04:19



> Problemet er jo netop, at *ingen* (ikke engang Tolg & Skvat!) ved hvad
> afgifterne på deres side er taget ud fra, og om det er ved im- eller
export.
> :-/
> Ved export bliver afgiften ikke vurderet særlig højt, da staten jo skal af
> med penge, og derfor kan man hurtigt komme på den, hvis man regner med den
> afgift, der står skrevet på deres side.
>
Ved en HD kan du nu roligt regne med de tal der står på den side jeg har
linket til.
Alle HDér bliver nemlig afgiftet af deres nyværdi fra det år de er
produceret, har betalt afgift af flere efterhånden og jeg kan se at det
passer på næsten kroner og øre.
Men i det tilfælde at det er bygget om på cyklen med anden motor og/eller
skivebremser osv. bliver det selvfølgelig en anden pris når cyklen skal
femstilles og det skal alle HDér, her er det ikke valgfrit, som jeg mener at
have hørt fra foreksempel biler.
Min kammerat der har fået ørene i maskine har en cykel fra ´49, mener at den
foreløbige afgift blev sat til 9.000,-. Men motoren var fra slutningen af
tresserne, der var bygget skiver for/bag og monteret el-start. Det kostede
så lige 48.000,- ekstra til skattefar som skulle betales inden 5 dage.
Så se dig godt for hvis du selv vil bygge en cykel og betale afgift på den,
ihvertfald hvis vi snakker HD.

Thomas Lund
XLH 883 - Boret til 1200 ccm



Armand (10-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-06-04 22:03


file://zigge <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en
news:40c76464$0$244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "JBM" <jma@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> news:ca7cde$rq$1@news.cybercity.dk...
>
> > Når så told/skat skal bedømme cyklen står man med en super kværn, som de
> > vurderer urimeligt højt....?
> > Bør man derfor gøre følgende: Montere slidte stumper (hvis muligt),
> > sende den til afgift, og så først bagefter starte på sin drømme-HD...?
> >
> > Nogen der har en mening om det?

Det vil selvfølgelig være dumt at gøre nogetsomhelst andet end det strengt
nødvendige ved modellen inden den synes/vurderes :-|
Men hvis man skærer helt ind til benet må man i princippet ikke poste
særligt mange penge i ekstraudstyr til køretøjet inden for en periode (á 3-6
mdr.?) efter indregistrering (vurdering), så enten holder man vejret eller
også satser man på at der ikke er nogen der tænker på at følge op omkring
dét emne. Men på den anden side: Hvis modellen er i en skrækkelig stand ved
vurdering, kan det måske godt tænkes at det kan tænde en vurderingsmand så
meget af, at han gør det til en principsag at forfølge standen på lige dén
:-/

> Sådan som jeg har forstået det, er der ikke noget krav om at man skal
> stille med en synsklar maskine?

Synsklar = køreklar, og hvis ikke at modellen er køreklar, hvorledes skal
man så kunne vurdere dens tilstand som køretøj??
Den primære told-vurdering foregår idag også ved det nu engang nødvendige
(indregistrerings)syn hos bilinspektionen!

--
Armand.







Ib Jakobsen (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 11-06-04 11:51

Armand wrote:

> Den primære told-vurdering foregår idag også ved det nu engang nødvendige
> (indregistrerings)syn hos bilinspektionen!

Det bliver du ved med at sige. Det passer ikke. Jeg har været til en del toldsyn
efterhånden. Den eneste opgave de har i den retning er at kontrollere at det
vitterligt er det køretøj man ønsker at betale afgift af til T&S. Ikke en disse
andet.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-06-04 14:35


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:40C98E91.F5366AC@post.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > Den primære told-vurdering foregår idag også ved det nu engang
nødvendige
> > (indregistrerings)syn hos bilinspektionen!
>
> Det bliver du ved med at sige. Det passer ikke. Jeg har været til en del
toldsyn
> efterhånden. Den eneste opgave de har i den retning er at kontrollere at
det
> vitterligt er det køretøj man ønsker at betale afgift af til T&S. Ikke en
disse
> andet.

OK!
Så holder jeg op med at sige det!

--
Armand.



Ib Jakobsen (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 11-06-04 16:07

Armand wrote:

> OK!
> Så holder jeg op med at sige det!

Takker.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-06-04 20:53


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:40C9CAA1.F68D6899@post.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > OK!
> > Så holder jeg op med at sige det!
>
> Takker.

Men tag lige min korttidshukommelse med i dén ed!

--
Armand.



Ib Jakobsen (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 11-06-04 21:21

Armand wrote:

> > Takker.
>
> Men tag lige min korttidshukommelse med i dén ed!

Sådan er det med vores alder. Vi har teflonhjerne. Der er ikke en
skid der kan hænge fast.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Richard (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 11-06-04 14:56

Ib Jakobsen wrote:

>>Den primære told-vurdering foregår idag også ved det nu engang nødvendige
>>(indregistrerings)syn hos bilinspektionen!
>
> Det bliver du ved med at sige. Det passer ikke. Jeg har været til en del toldsyn
> efterhånden. Den eneste opgave de har i den retning er at kontrollere at det
> vitterligt er det køretøj man ønsker at betale afgift af til T&S. Ikke en disse
> andet.

Jamen, det er jo også det, toldsynet går ud på - hverken mere eller
mindre end at fastslå køretøjest identitet, udstyr og især evt. ekstra
udstyr

Det er jo ikke selve vurdering efter evt. fremstilling, Armand hentyder
til, svjhf

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Ib Jakobsen (11-06-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 11-06-04 16:07

Richard wrote:

> Jamen, det er jo også det, toldsynet går ud på - hverken mere eller
> mindre end at fastslå køretøjest identitet, udstyr og især evt. ekstra
> udstyr
>
> Det er jo ikke selve vurdering efter evt. fremstilling, Armand hentyder
> til, svjhf

Nøjagtig. Det har ikke noget at gøre med en vurdering. Det er er en fastslåelse af
køretøjets identitet og udstyr. Intet hvad den er værd i handel. Jeg har har spurgt
bilassistenterne, og de siger de ikke har nogen uddannelse i den retning. Ofte skal
man selv afkrydse hvad udstyr den har.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Søren Lindholt (09-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 09-06-04 20:00


"Søren" <søren@æøå.dk> skrev i en meddelelse
news:40c6eb17$0$308$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> prøv evt. harley klubben - den landsdækkende.
>
> Prisen for at få en harley hjem fra usa er alt for dyr, da man betaler pr.
> palle eller container. Det kan svare sig at fylde en container istedet men
> så står du med en masse harleyer du skal sælge videre.
>

Mads L og mig kender en der bor i Delaware og som 4 gange om året sender en
40 fods med MCer til DK..... kan være der er noget der ??
Jeg taler nok med ham omkring den 20. når næste pakkeåbning finder sted...

Søren



//zigge (09-06-2004)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 09-06-04 20:35


"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
news:40c75e48$0$703$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Mads L og mig kender en der bor i Delaware og som 4 gange om året sender
en
> 40 fods med MCer til DK..... kan være der er noget der ??
> Jeg taler nok med ham omkring den 20. når næste pakkeåbning finder sted...

Det lyder da interessant, men jeg ville nu gerne vide mere om hvordan og
hvorledes først. Og så selvfølgeligt også lidt om hvilke priser der er på
sådan nogle dele. Det ville også være rart hvis man kunne få en vis garanti
for at cyklen ikke, på et tidspunkt, er stjålet i USA. Hvordan finder man ud
af det? Det er jo vist nok almindelig praksis at stjæle biler i DK og sende
dem til øst-landende. Man kunne nemt forestille sig at nogen ville prøve at
prakke en hugget cykel på din bekendte, med den viden at den så er "væk"...

Mvh
//zigge



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408896
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste