Hvor mange % fedt optages i kroppen?
Fra : Thomas

Dato : 08-06-04 23:12

Hej NG

Er der et tal for hvor mange % af fedt kroppen optager`? Hvis jeg spiser 1
kg smør, hvor mange gram ryger direkte på kroppen, hvor meget vil kroppen
minimum forbrænde, og hvor meget ryder evt. direkte i toilettet?

Mvh

Thomas

Fra : Mette

Dato : 09-06-04 08:06

Hmm..
Jeg tror det afhænger af flere faktororer:
1) Dit basale stofskifte (hvad du forbrænder hver dag, for at kunne trække
vejret, løfte et glas osv)
2)Hvad du ellers forbrænder dagligt i form af motion og anden fysisk
udfoldelse
3) Hvad du spiser udover det ene kg smør.

Kortfattet: alt hvad du indtager af kalorier ud over det du når at forbrænde
i løbet af en dag, sætter sig. Og det er uanset om det er smør eller
kartofler eller bananer, du spiser for meget af.
Fedt feder ikke i sig selv. Det er for mange kalorier, der feder. Men det
usunde fedt er alligevel ikke godt, da det fedter dine indre organer og årer
til og kan medvirke hjerte-kar-sygdomme...