Wilhelm (Kuffen)
Fra : Søren Arnvig

Dato : 08-06-04 21:11

Vi var lige et smut ude på Wilhelm i lørdags og jeg
blev noget forbavset. Ramte vi et andet vrag eller
er Wilhelm efterhånden faldet helt sammen ?

Jeg dykkede sidst på den i 1999 og jeg husker den som
både længere og højere. Stævspantet stikker op som en
søjle, men alle pladerne i skroget er faldet ud på bunden.
Kan det passe at den kun er omkring 20 m lang ?

Jeg fandt en buddyline (DSF model), så der bliver da
dykket på den.

Søren Arnvig

Fra : Allan Jensen

Dato : 09-06-04 08:00

Wilhelm er 26 meter lang (så vidt jeg husker). Sidste gang jeg dykkede på
vraget var i 1993 og da var der allerede faldet plader af skroget midskibs,
så kun spanterne var tilbage.
Havet er hård ved vragene, dykkerne tager et par tallerkener og lidt
messing - havet tager resten!

mvh. Allan Jensen

Fra : Jens Olsen

Dato : 09-06-04 09:34

Søren Arnvig <sarnvig@FJERNget2net.dk> wrote in message news:<40c61d3e$0$280$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Jeg dykkede sidst på den i 1999 og jeg husker den som
> både længere og højere. Stævspantet stikker op som en
> søjle, men alle pladerne i skroget er faldet ud på bunden.
> Kan det passe at den kun er omkring 20 m lang ?

jeg var også på den sidst omkring 1999 (eller var det i 2000?), og jeg
må godt nok sige at jeg husker den som lille og meget sammenfalden, så
det lyder da godt nok som Kuffen.

Jens Olsen
Københavns Dykker Club, kbhdyk.dk