Thailand - anbefalinger søges
Fra : JMN

Dato : 08-06-04 20:56

Hej med jer alle !

Familien har truffet beslutning om at vi skal til Thailand i marts 2005,

15-20 dage. Planen lige pt. er:

Bangkok 2-3 dage

Chiang Mai 5-7 dage

Koh Samui 8-10 dage

Hjem via Bangkok.

Det jeg vil høre om er personlige anbefalinger på hoteller de 3 steder samt
evt. prisniveau. Evt. link vil være helt perfekt.

Nogen der ved noget om indenrigsflyvning. Priser og selskaber ?

På forhånd tak og god sommer til alle.

JMN

Fra : Finn

Dato : 09-06-04 00:05

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt. prisniveau. Evt. link vil være helt perfekt.
>
> Nogen der ved noget om indenrigsflyvning. Priser og selskaber ?

Hej

Hermed et par glimrende links som jeg selv har haft stor glæde af på mine
rejser i Thailand: http://www.sawasdee.com/ og http://www.bangkokair.com/
som er det eneste indenrigs flyselskab i Thailand (priserne er nu alligevel
rimelige).

Jeg har selv boet en længere periode på Samui Paradise
http://www.sawadee.com/samui/samuiparadise/ som ligger i den rolige sydlige
udkant af Chaweng by og derfor er ideelt for en familieferie. Dette resort
udlejer bungalows til absolut rimelige priser og har et dejligt personale og
en smukt beliggende restaurant lige ned til stranden. I den anden ende af
byen ligger restaurant "Drop inn" som på det varmeste kan anbefales for sin
eksotiske indretning og sin dejlige mad til rimelige priser.

I Bangkok kan jeg på det varmeste anbefale Ambassador Hotel
http://www.sawadee.com/bangkok/ambassador/ som er et udmærket hotel med
rimelige priser og en overdådig morgenmadsbuffet inkluderet i prisen.
Hotellet ligger midt i Sukhumvit området som har mange forretninger (eks.
Robinsons stormagasin) og restauranter (incl. MacDonalds). Og vigtigst af
alt så ligger det tæt på sky-train banen, som er den billigste og suverænt
hurtigste og behageligste måde at komme omkring i Bangkok. Husk at besøge
det enorme Chatuchak marked hvis i er i Bangkok i en weekend.

Iøvrigt er marts et godt valgt tidspunkt for Thailand, da det er før
regntiden begynder i April/Maj.

Mvh
Finn

Fra : Steen Johansen

Dato : 09-06-04 07:26

"JMN" <Guffe@guffe.dk> wrote in message
Hej med jer alle !

Familien har truffet beslutning om at vi skal til Thailand i marts 2005,

Der var uligeligt varmt i syd Thailand i marts 2004,
MvH Steen

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-06-04 07:52

> [...]
> evt. prisniveau. Evt. link vil være helt perfekt.
>
> Nogen der ved noget om indenrigsflyvning. Priser og selskaber ?

Alternativt kan jeg varmt anbefale togtransport. Behageligt, billigt og
hyggeligt. Men lige den rejserute ligger selvfølgelig lige til højrebenet
for flyselskaberne. Bangkok Airways beflyver i hvert fald både Chang Mai og
Samui, mener det kostede os omkrng 3000 bath at flyve Samui==>BKK for et par
år siden (vi blev fanget af dårligt vejr på Koh Tao, så flyet var den eneste
mulighed for at komme derop). Det var da meget rart, men jeg vil klart
anbefale jer at kigge på toget istedet.

En kombi-billet Samui ==> Surath Thani ==> Nattog med køjeplads koster
omkring 800 bath (lidt mere hvis man vil have privat kupe) og er super
behageligt. Man sparer jo også en overnatning, og det er en sjov måde at se
landet på. Thailand har selvfølgelig geografien imod sig, da I jo næsten
bliver tvunget til at rejse gennem BKK 3 gange, DK==>BKK==>Chang
Mai==>BKK==>Samui==>BKK==>DK, men tag i hvert fald toget de to stræk der kun
tager en nat. Så kan I tage det store hop fra Chang Mai til Samui i et
enkelt hug.

Keller

Fra : Finn

Dato : 10-06-04 21:41

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.adm.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kun
> tager en nat. Så kan I tage det store hop fra Chang Mai til Samui i et

Jeg kan også anbefale at tage toget til Chiang Mai og købe en joint-ticket
togbillet/bus/færge fra Koh Samui til Bangkok. Man sover så vidunderligt
dejligt mens toget gynger langsomt derudaf. På første klasse er der kun 2
køjer i hver kupe og man bliver vækket med dejlig morgenmad på sengen.
Eneste minus var toilettet i toget, som allerede kort efter afgang var
oversvømmet.

Mvh Finn

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-04 10:31

"Finn"

> [...]
> køjer i hver kupe og man bliver vækket med dejlig morgenmad på sengen.
> Eneste minus var toilettet i toget, som allerede kort efter afgang var

Du har været uheldig med toilettet, Thaier bruger ikke papir,
så det er nok en turist der har lavet forstoppelsen..
Ellers kan jeg også ku gi dig ret standarten i Thailandske
toge er fremragende, 1. og 2.klasse, imo bedre end at
tjekke ind og ud af lufthavn og fly. Men fra Chaing Mai
til Koh Samui ville jeg nok tage et fly, det er en lang tur. -max-

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 09-06-04 14:51

> [...]
> evt. prisniveau. Evt. link vil være helt perfekt.
>
> Nogen der ved noget om indenrigsflyvning. Priser og selskaber ?

Indenrigsflyvning er komfortabel og særdeles rimelig synes jeg, især efter
der kommet flere lavprisselskaber på markedet.
Eneste undtagelse er bkk-samui, som stadig er lidt pebret, idet thai airways
ikke som tidligere annonceret beflyver denne rute alligevel.

Der er en række flyselskaber som flyver indenrigs i thailand.
Du kan flyve indenrigs med Thai Airways, Bangkok Air, Andaman Air, Orient
Thai, One-2-Go, Air Asia, Sky asia.
Thai International Airways har selvfølgelig de fleste afgange og dækker
mange byer i thailand, suppleret af de andre.
De sidste 3 på listen er lavprisselskaber, hvor du kan finde de bedste
priser, dog med langt færre afgange end THAI.

Med Yahoo kan du finde de respektive websider på selskaberne.
Jeg ville absolut vælge at flyve på de destinationer du nævner, idet vi her
taler om lange strækninger, det eneste fornuftige alternativ kunne være en
sleeper compartment i toget.

God vind.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Karina Hvillum

Dato : 10-06-04 09:03

Hej.
Vi boede under længere tids ophold i Thailand 14 dage på dette guesthouse.
Både vi og vores 2 børn var meget glade for stedet - og prisen var billig:
http://www.asiatradingonline.com/topnorth2.htm
Venlig hilsen
Fam. Hvillum.

Fra : Kim D. Jensen

Dato : 21-07-04 00:21

Hej

Hvis du ønsker at bo på et Guesthouse tæt på lufthavnen i Bangkok så se her
www.thaitravel.dk

Hvis du flyver indenrigs er Thai Air et godt valg....samma service som SAS
men ellers er der flere selskaber at vælge imellem

Vh

Kim

Fra : kim isaksen

Dato : 21-07-04 23:00

"Kim D. Jensen" <kim-d-jensen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis du flyver indenrigs er Thai Air et godt valg....samma service som SAS
> men ellers er der flere selskaber at vælge imellem

www.airasia.com er det billigste jeg stødte på derude. Og det er ikke kun i
thailand. Også malaysia m.m. er super billigt. Jeg kender ikke deres
routeplan i thailand, men jeg fløj ihvertfald med dem til phuket for en
billig penge..

/im