Outlook 2000 brugernavn og firma
Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-05-01 22:23

Når jeg starter Outlook 2000, viser den det brugernavn (fulde
navn) og firmanavn, der blev knastet ind, da skidtet blev instal-
leret.

Kan man dog ikke ændre det?

Jeg har rodet rundt i registry for at se, om jeg kunne finde et
sted at ændre det, og jeg har søgt på ini-filer og lignende, hvor
det evt. kan gemme sig, men jeg kan simpelthen ikke finde det.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Flemming Riis

Dato : 03-05-01 22:31

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> Når jeg starter Outlook 2000, viser den det brugernavn (fulde
> navn) og firmanavn, der blev knastet ind, da skidtet blev instal-
> leret.
>
> Kan man dog ikke ændre det?

Jeg kan rette firmanavn på
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{0000
0409-78E1-11D2-B60F-006097C998E7}

RegCompany , hvis jeg retter der bliver det også ændret i about help kan
ikke nå at se det under start,
men RegOwner sker der ikke noget hvis jeg retter

Ved ikke om overstående er dynamisk så det kan være den ikke passer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-05-01 23:42

On Thu, 3 May 2001 23:30:43 +0200, "Flemming Riis"
<flemming@riis.nu> wrote:

> Jeg kan rette firmanavn på
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{0000
> 0409-78E1-11D2-B60F-006097C998E7}

Det pågældende firmanavn står slet ikke i Registry.

> hvis jeg retter der bliver det også ændret i about help

Help | About har jeg også fået rettet.

> kan ikke nå at se det under start,

Jeg kører med flere forskellige profilter, så 'flash screen' står
der altid indtil jeg har valgt profil, plus at det står der ret
længe, når jeg starter over mobilen.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-05-01 07:03

Hej Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>

>Jeg kører med flere forskellige profilter, så 'flash screen' står
>der altid indtil jeg har valgt profil, plus at det står der ret
>længe, når jeg starter over mobilen.

Splash :)

Apropos, kan man ikke nakke de der åndsvage splash-screens? De er
blevet meget bedre i SR-1 (mindre grafiktunge = bedre for WTS), men
det er stadig irriterende.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-05-01 07:01

> [...]

>sted at ændre det, og jeg har søgt på ini-filer og lignende, hvor
>det evt. kan gemme sig, men jeg kan simpelthen ikke finde det.

En god idé er at bruge filemon/regmon til at finde ud af hvor
programmer læser/skriver (filer og registry). Det kan downloades fra
sysinternals.com

Mit gæt er at den gemmer det i registry men binært og/eller
krypteret/hashet. Det er brugeren den er 'licenseret til', så den
letteste måde er formentlig at reinstallere skidtet.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-05-01 23:11

On Fri, 04 May 2001 08:00:42 +0200, Lars Kim Lund
<larskim@mail.com> wrote:

> En god idé er at bruge filemon/regmon til at finde ud af hvor
> programmer læser/skriver (filer og registry). Det kan downloades fra
> sysinternals.com

Det er lidt sent nu.

> Mit gæt er at den gemmer det i registry men binært og/eller
> krypteret/hashet. Det er brugeren den er 'licenseret til', så den
> letteste måde er formentlig at reinstallere skidtet.

Det tror jeg ikke. Firmanavnet passer med, at det har været, da
jeg installerede Outlook 98, og da jeg installerede Outlook 2000
fik jeg ikke lejlighed til at ændre det.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-05-01 23:24

Hej Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>

>Det tror jeg ikke. Firmanavnet passer med, at det har været, da
>jeg installerede Outlook 98, og da jeg installerede Outlook 2000
>fik jeg ikke lejlighed til at ændre det.

Hvis reinstall er en option, så prøv at lave et custom-setup med
Custom Installation Wizard fra resource kittet.

http://www.microsoft.com/office/ork/2000/default.htm

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-05-01 23:34

Hej Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>

>Det er lidt sent nu.

Jeg forstod ikke hvad du mente i første forsøg. Min pointe var at
Outlook jo skal læse det et eller andet sted fra når den starter - og
det var muligt at man kunne finde hvorfra ved at logge en opstart med
file-/regmon.

Vi kan så diskutere hvor god idéen er, der er en hel del aktivitet når
et program-starter - og selv hvis man sporer det, så er det formentlig
ikke gemt i klar tekst (for så havde du fundet det allerede)

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : pre

Dato : 09-05-01 20:37

Hvis det du kalder "skidtet" er Outlook, så er det forkert adresse.
Samtlige Office programmer bruger den samme kilde til at verificere hvem
der er den ansvarlige bruger/licenceindehaver af programmet. Altså helt
tilbage til Pc'ens første start og til registreringen.
Så det er ikke så let at håndtere.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-05-01 23:33

On Wed, 9 May 2001 21:36:55 +0200, "pre" <ingenmail@image.dk>
wrote:

> Samtlige Office programmer bruger den samme kilde til at verificere
> hvem der er den ansvarlige bruger/licenceindehaver af programmet.
> Altså helt tilbage til Pc'ens første start og til registreringen.

Nej, det gør den ikke: 1) Det var noget helt andet, 2) Man kan
taste det ind, når man installerer Microsoft-programmer, 3) Ingen
af mine andre programmer siger det samme.

-A
--
http://www.hojmark.org/