HJÆLP, XT'en ryster!
Fra : Peter M

Dato : 08-06-04 18:06

Efter jeg har skiftet bagdæk (til et andet brugt) er XT350'en begyndt
at ryste når jeg giver gas.

Kan det være chockkoblingen der er noget galt med? (Har haft den
skildt ad, men kunne ikke finde nogen fejl i den).

Når jeg trækker koblingen når jeg kører, er der ikke noget, heller
ikke hvis motoren kommer op på de samme omdrejninger med trukket
kobling. Når jeg kører og motoren ikke har noget at trække på, ryster
den heller ikke.
Men når den skal trække, ryster den pænt meget, jo højere gear, jo
værre.

Hvad kan der være galt?

Lige før dækskiftet, ville jeg lige prøve at se om jeg kunne brænde
det gamle dæk af, men det lykkedes ikke helt. Kan det være forsøget på
at brænde gummi der har gjort det?

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-06-04 20:13

"Peter M" <a0aberg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Kan det være chockkoblingen der er noget galt med? (Har haft den
> skildt ad, men kunne ikke finde nogen fejl i den).

Næppe.

> Hvad kan der være galt?

Tjek baghjulslejer, baggaffellejer og kædestramning, det er vist mit bedste
bud.

Rittig

Fra : S.G

Dato : 09-06-04 12:06

Kunne lyde som en for slap kæde eller et par ødelagte lejer.