Snorkle Ko Samui
Fra : Sørensen

Dato : 08-06-04 13:48

Er der nogen der kan anvise et hotel/strand på Ko Samui, hvor man kan
snorkle lige udenfor døren så at sige? Altså, underforstået, at der er fisk,
koraller osv. at se på, lige på stranden, så man ikke behøver at skulle
sejles ud til en rev??
sørensen

Fra : Carsten Keller

Dato : 08-06-04 14:24

"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
fisk,
> koraller osv. at se på, lige på stranden, så man ikke behøver at skulle

Selvfølgelig ikke helt et svar, men det har ikke været muligt i den midt og
nordlige del af Chaweng, samt Choeng Mon hvor jeg har været. Der er
selvfølgelig fisk og lidt koraller hist og pist, men der er alt for
overrendt til at der er de store mængder af farverige fisk og koraller jeg
har set ved utallige andre strande i Thailand.

Keller

Fra : Sørensen

Dato : 08-06-04 19:36

Tak for det...er chaweng stranden Ko Samuis svar på Patong? Måske skulle man
søge efter hotel på en af de andre mindre strande på øen, når man ikke lige
er ude efter det vilde liv, men bare ønsker at slappe af i fred og ro, bade
og snorkle lidt ?
sørensen

Fra : Finn

Dato : 09-06-04 00:28

"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lige
> er ude efter det vilde liv, men bare ønsker at slappe af i fred og ro,

Chaweng og Lamai er som du selv er inde på Koh Samuis svar på Pataong. Det
er klart de bedste strande og jeg kan faktisk godt anbefale den sydlige del
af Chaweng, hvor jeg selv har boet på Samui Paradise
http://www.sawadee.com/samui/samuiparadise/ Dette resort udlejer bungalows
til absolut rimelige priser og har et dejligt personale og en smukt
beliggende restaurant lige ned til stranden. I den anden ende af byen ligger
restaurant "Drop inn" som på det varmeste kan anbefales for sin eksotiske
indretning og sin dejlige mad til rimelige priser. Jeg har ikke set andet
end små "hundestejler" på Koh Samui, men jeg kan anbefale en sejltur ud til
et koralrev. Et langt mere roligt og fredfyldt sted er Bophut beach i den
nordlige del af øen, hvor der kun findes små butikker og intet natteliv
http://samui.sawadee.com/hotels/bophut.htm .

Snyd ikke dig selv for en tur til Ang Tong Marine National Park og en
snorkletur til skildpaddeøen Koh Nang Yuan nord for Koh Tao. Disse 2 øer er
et perfekt sted at snorkle, da revene ligger nær stranden. Men sejlturen kan
være temmelig skrækkelig hvis der er for meget vind. Husk at købe en pakke
toastbrød på Koh Samui til at håndfodre fiskene med.

Mvh
Finn

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-06-04 08:00

> [...]
lige
> er ude efter det vilde liv, men bare ønsker at slappe af i fred og ro,

Chaweng er heldigvis ikke helt så slem som Patong, men det er den der kommer
nærmest på Samui. Choeng Mon i det nordøstlige hjørne er meget stille, og
bruges vist meget af familier.

Kunne du overtales til at tage en båd til Phan Ngan istedet? Her er priserne
det halve, og der er klart mere afslappet end de to strande jeg har besøgt
på Samui. Har dog også, som Finn skriver, hørt meget godt om Bophut.

Keller

Fra : Sørensen

Dato : 10-06-04 15:19

> Kunne du overtales til at tage en båd til Phan Ngan istedet?

Hvor ligger det? Båd fra Samui eller Phuket? Formålet med Samui frem for
Phuket er at rejseperioden er juli, og det er for at finde - teorietisk
ihvertfald - bedre vejr, og især roligere vand til børnene, hvis der skulle
være for meget understrøm på Phuket strandene..
sørensen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 11-06-04 08:58

> [...]
skulle
> være for meget understrøm på Phuket strandene..

Koh Phangan er en ø der ligger lige nord for Koh Samui.
Stadig meget mere et backpacker sted end Samui er, hvilket også afspejler
sig i priserne.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Finn

Dato : 12-06-04 12:47

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:cabols$1g0b$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> >
> Koh Phangan er en ø der ligger lige nord for Koh Samui.
> Stadig meget mere et backpacker sted end Samui er, hvilket også afspejler

Koh Phangan er bestemt også en vidunderlig ø og som Michael nævner meget
billigere og mindre turistet end Koh Samui. Prøv evt. at tage på udflugt med
båd (fra Maenam) til øen og se jer omkring på en endagstur og ryk så
teltpælene op hvis i kan lide hvad i ser. Måske kan i købe en udflugtspakke
alt. incl. på et af de utallige turistbureauer på Koh Samui.

På familieferie bør man dog helst undgå øen omkring fuldmåne, da der hver
måned året rundt afholdes den verdensberømte backpacker tecnofest med flere
tusinde sanseløst skæve og berusede unge mennesker fra hele verden som bare
fester helt vildt igennem.

Mvh Finn

Fra : Carsten Keller

Dato : 14-06-04 07:38

"Finn" <finn-rasmussen@mail1NOSPAM.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
flere
> tusinde sanseløst skæve og berusede unge mennesker fra hele verden som

Øen er forholdsvis stor, så hvis man holder sig væk fra Haad Rin og stranden
overfor (kan ikke lige huske dens navn) i det sydøstlige hjørne af øen,
mærker man ikke meget til det. Vi boede en uge i Haad Salat for et par år
siden, henover Full Moon. Der var intet at mærke, men man kan heller ikke
komme meget længere væk fra festen. Efter hvad jeg kan forstå toppede den
fest også for mange år siden. Nu har enhver ø med respekt for sig selv jo
sit eget Full/Half/Quarter moon party, komplet med sodavandsdiskotek og
mavedans...

Keller