Musik til 60 års fødselsdag
Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 11:34

Har I nogle ideer?

Det skal IKKE være dansktop.

Havde tænkt mig noget afdæmpet jazz, navne? Evt. andet til når man
sidder ved borderet, guitar e.l.

Btw. hvad er det ham der den nye der laver jazz sange ud af pop numre?

Ved ikke om der findes nogle best-of inden for 60-70'er musik som I
kan anbefale? (helt ikke for meget
vi-er-på-svampe-og-stener-alt-for-meget musik..)

Fra : praesius

Dato : 08-06-04 12:45

On Tue, 08 Jun 2004 12:34:08 +0200, peet_dk wrote:

> [...]
> sidder ved borderet, guitar e.l.
>
> Btw. hvad er det ham der den nye der laver jazz sange ud af pop numre?

Kunne det tænkes at du mener Jamie Cullum?

> Ved ikke om der findes nogle best-of inden for 60-70'er musik som I
> kan anbefale? (helt ikke for meget
> vi-er-på-svampe-og-stener-alt-for-meget musik..)

//praesius

Fra : Peter T.

Dato : 08-06-04 14:54

peet_dk leverede følgende historie fra de varme lande:

> Havde tænkt mig noget afdæmpet jazz, navne? Evt. andet til når man
> sidder ved borderet, guitar e.l.

Jeg var amatør-DJ, da min bror holdte sin 50års fødselsdag (alderen hos
folk rangerede imellem 31 år og +70 år) forleden weekend. Til maden havde
jeg valgt min samling af Buddha Bar, Irish Rovers (irsk folk) og gypsy
Kings.
Efter maden havde jeg hældt en masse sen-60er, 70er og 80er musik ned i min
laptop og bla. var Gasolin, Simon & Garfunkel, James Brown, Beatles, Bob
Dylan, Deee-Lite, Suzi Quattro og Bee Gees et gigantisk hit på dansegulvet
omkring kl 1 til 5 om natten, hvor alle uden undtagelse var ude og danse.

For selvom folk er fyldt 60 år, er det bestemt _ikke_ reglen, at de vil
høre dansktop. Nærmere tværtimod! Men det kan du selv bedst bedømme. :)

--
Rigtige samfundstabere kører Harley

Fra : Malene Hald

Dato : 08-06-04 18:59

En fyr jeg kender der spiller i band, siger at du skal tage
gennemsnitsalderen på gæsterne, og så kigge på hvilken musik der var på sit
højeste da de var 17-25 år - det er som regel det de gerne vil høre!

Malene