den grimme ælling. fortsat
Fra : Charlotte petersson

Dato : 08-06-04 10:52

Godt så, tak for alle rådene, sidste gang jeg skrev.

Problemet, som nogen måske kan huske, er at den til sidst ikke ville køre på
den ene cylinder. Brdr Stewns har set på det nogle gange sidste år, og
anbefalede mig i alt venskabelighed at hælde den i havnen hvis der ikke
snart sås bedring. Ja det blev jo progressivt værrer, og jeg tog ned til et
mere lokalt værksted, som stadig mente at det var karburatorerne, selv om de
var blevet undersøgt en del.

Jeg fik min honda ven- (ja jeg ved det godt, men han er en habil "skruer" på
trods af det) til at tage karburatorene af, og vi så på dem. De var pæne og
rene og svømmerne så hele ud. Så vi (læs han- jeg heppede, og blev
ulykkelig) samlede dem igen og det blev ikke lavet. Dagen efter stillede jeg
Viragoen foran værkstedet med et brev. Han satte nye tændrørs hætter på og
konstaterede at den ene svømmer var skæv, og utæt ??? Hvordan bliver en
svømmer skæv??? alt i alt 1800.- (igen)

Det korte af det lange er at det ser ud til at have virket, (men den har før
været i midlertidig bedring, så jeg holder ikke vejret) og det ser ud til at
jeg kan tage min veninde med til TPT, men vi får se, håber at se mange af
jer til træf.

Desuden er den blevet sænket 3 cm, da jeg aligevel skulle bruge nye dæmpere,
men er ikke sikker på at det er det bedste jeg nogen sinde har lavet.

Charlotte

Den, ind i mellem, lykkelige ejer af en lorte brun guldvirago 750cc fra 85

Fra : Flemming Disc

Dato : 08-06-04 12:56

> [...]
>

> Charlotte
>
> Den, ind i mellem, lykkelige ejer af en lorte brun guldvirago 750cc fra 85

Hej Charlotte
1800 kr. lyder af meget, men fejlfinding tager sku' tid, så........men
hvorfor holder du dig ikke til Stevns??
Jørn eller Manse, som han bliver kaldt, har jeg bestemt meget tiltro til og
er forresten også en rigtig god kollega.
Er der nogen der har kikket på din tændbox?
Hvis den slet ikke vil gå på den ene cylinder, hælder jeg da mest til det.
Men som du selv skriver om fejlen, så er en fejl i boxen tit periodisk.
På XV erne er det muligt at man kan være heldig og rep. den.
Prøv at forespørg, hvis ikke andet kan jeg godt prøve at reparere den (hvis
det er den).

--

Venlig hilsen
Flemming Disc. www.discteknik.dk

Fra : Charlotte petersson

Dato : 08-06-04 13:28

Hej Flemming, ja den mulighed har jeg ikke hørt om før, så jeg vil undersøge
det nærmere, hvad hedder en tændbox på engelsk? Så vil jeg lige lure lidt i
min manual. Jeg ville også gerne have fortsat hos Stewns, men jeg bor i
korsør og har taget turen derhen lidt for ofte til at det stadig er sjovt,
selv om den sidste del af turen er pæn, og de er rare mennesker. Desuden
kørte den nærmest kun på en cylinder tilsidst, og jeg ved ikke rigtig
hvorlænge den havde holdt til det.

Men kan tændboxen også forklare det store forbrug af tændrør? Brøderne havde
en gang lige kommet nye rør på, og da jeg skulle afsted, ja så skulle det
ene allerede skiftes igen. (altid det forreste).

mange hilsner

Charlotte- Der øjner sol i horisonten

Fra : Flemming Disc

Dato : 08-06-04 13:52

> [...]
> en gang lige kommet nye rør på, og da jeg skulle afsted, ja så skulle det
> ene allerede skiftes igen. (altid det forreste).

Den hedder en "igniter" hvis det er i Haynes og kan også stå som "CDI".
Held og lykke.

Fra : Armand

Dato : 09-06-04 00:15

Charlotte petersson <egersundvej@hotmail.com> skrev i en

> Jeg fik min honda ven til at tage karburatorene af, og vi så på dem. De
var
> pæne og rene og svømmerne så hele ud. Så vi samlede dem igen og det blev
> ikke lavet.

Fordelen ved kun at have 2 cylindre er at man kan fejlsøge ganske effektivt
ved at bytte rundt på ting indtil at fejlen pludselig er flyttet med (til
den anden cylinder), hvorved det må være senest flyttede stump der kikser!
Dét har i til gengæld lige snydt jer selv for :-|

> Dagen ...............Han satte nye tændrørs hætter på og
> konstaterede at den ene svømmer var skæv, og utæt ??? Hvordan bliver en
> svømmer skæv??? alt i alt 1800.- (igen)

Muligheden foreligger og du har jo ikke været den eneste ejer - Måske der er
en "RD-skruer" iblandt de tidliger ejere :-/

> [...]
til
> at jeg kan tage min veninde med til TPT, men vi får se, håber at se mange

Jég holder vejret for dig !!

Prøv også at få nogle ND-tændrør i, istedet for de (formodentlig) NGK-rør
der hidtil har været monteret!
NGK'ere kan være meget følsomme for drukning, og derved vil selv den mindste
tendens til at overfodre med bensin (i opstarten?) kunne være fatal for
motorgangen!
Køb dig evt. et par ND-rør til at have med i inderlommen, til næste gang den
ene cylinder falder ud, og se så om et tændrørsskifte på stedet klarer sagen
:-/

--
Armand