Kawasaki ZZR 600 der hopper ud af gear
Fra : Kong

Dato : 08-06-04 01:18

Står måske overfor at købe en 1992 Kawasaki ZZR 600 til en gunstig
pris. Sælger informerer mig dog at den ofte hopper ud af 2. gear, de
andre gear skulle der ikke være noget med.

Er der nogen her der umiddelbart har en anelse om hvad det kan være,
og hvad det evt. vil koste at reparere?

Kong

Fra : Mikael N

Dato : 08-06-04 04:09

"Kong" <kongerslev@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre gear skulle der ikke være noget med.
>
> Er der nogen her der umiddelbart har en anelse om hvad det kan være,

hej
jeg har hørt at hopper den ud af gear, skal der en ny gearkasse i (
slidtage ) et skud er 5000 kr ?
mikael

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-06-04 05:35

> Er der nogen her der umiddelbart har en anelse om hvad det kan være,
> og hvad det evt. vil koste at reparere?

mit gæt ville være en skiftegaffel der skal skiftes.
Jeg kender ikke zzr600 og hvor lang tid det tager at splitte det ad.
Men gearkassen skal skilles ad, gaflen skiftes og så skal det samles igen.
Men 8-10 værkstedtimer plus gaffel, olie, pakninger osv er mit bud.

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : S.G

Dato : 08-06-04 05:51

Det er 2. gearet der er dødt. gribetænderne der er slidt såde ikke tager fat
mere.
Koster kassen, nok 10.000+ at få fixet. Så hold fingrene fra den

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-06-04 06:18

S.G wrote:
> Det er 2. gearet der er dødt. gribetænderne der er slidt såde ikke
> tager fat mere.
> Koster kassen, nok 10.000+ at få fixet. Så hold fingrene fra den

Vel ikke, hvis prisen er gunstig nok...

Kan man ikke finde en komplet motor?

Jeg har købt nogle stykker i Tyskland. Dog har det været Yamaha R1. De har
alle kørt under 3.000 km og kostet omkring 1.000 ?(Euro, hvis den laver ? om
til ?).

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : stefan jørgensen

Dato : 08-06-04 08:23

Af ren og skær nysgerrighed, må man så ikke spørge om den pågældende cykel
har ridser på begge sider af kåben (ved sædet)? Det lyder lidt som en jeg
selv var ude og kigge på engang..

Mvh Stefan.

Fra : Kong

Dato : 08-06-04 14:38

"stefan jørgensen" <macstefan502@hotmail.com> wrote in message news:<40c56960$0$298$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> har ridser på begge sider af kåben (ved sædet)? Det lyder lidt som en jeg

Har ikke set cyklen i "virkeligheden" endnu, så kender ikke til
ridser, men den er da blå :)

Tak til de andre for svarene, må lede videre efter en anden så. Fundet
en i tyskland, men bøvlet at skulle hente den, med mindre nogen her
ved hvor det er pisse billigt at leje en varebil (bor i Aalborg).

Fra : Palle

Dato : 08-06-04 09:31

> Står måske overfor at købe en 1992 Kawasaki ZZR 600 til en gunstig
> pris.

Kig efter en E-Model fra '93 - ... Gearkassen på D-Model '90 - '92 er lidt
et ømt punkt. Hold dig fra den....

Jeg har haft begge modellen, ellers en super maskine.....

Palle - Daytona

Fra : Kong

Dato : 09-06-04 01:12

hansenpallefjerndette@yahoo.com (Palle ) wrote in message news:<ca3tgm$jl1$1@abbeden.bunk.cc>...

> Kig efter en E-Model fra '93 - ... Gearkassen på D-Model '90 - '92 er lidt
> et ømt punkt. Hold dig fra den....
>
> Jeg har haft begge modellen, ellers en super maskine.....
>
> Palle - Daytona

Vil kigge efter dem.

Problemet er dog at mit max ligger på ca 60k, svært at finde '93 eller
nyere til den pris. Havde fundet en fantastisk velholdt en i Tyskland,
'95 med 21000km og 1-ejer, pris 3000 euro. Den ide fik told og skat
dog skudt ned med deres krav om 43k i afgift. Den jeg ellers har kig
på nu i Tyskland er en '92 med 47000km, pris ca 2500 euro. Ved ikke om
kilometertallet har så meget at sige, mere gearkassen jeg er nervøs
for nu. Forhandleren dernede siger dog den kører godt, eller som han

Fra : Palle

Dato : 09-06-04 12:13

> Problemet er dog at mit max ligger på ca 60k, svært at finde '93 eller
> nyere til den pris.

Helt sikkert... men, så vent ... E-Modellen ER så meget bedre end
D-modellen.
Jeg solgte min D-model, da den havde lidt lyd fra knastkæderne (jeg gad
ikke gøre noget ved den, og køber var bekendt med "fejlen") ... Den havde
kørt 36.000 km, og det var IKKE knastkædestrammeren.

Den E-model jeg havde, var godt nok kun 4 år gammel så det er jo måske
ikke særlig "fair" at sammenligne disse to maskiner. Den D-model jag
havde, solgte jeg for 4 uger siden... den er erstattet af en Triumph
Daytona

palle

Fra : Kong

Dato : 10-06-04 00:07

hansenpallefjerndette@yahoo.com (Palle ) wrote in message news:<ca6rbs$tgr$1@abbeden.bunk.cc>...

> [...]
> ikke særlig "fair" at sammenligne disse to maskiner. Den D-model jag
> havde, solgte jeg for 4 uger siden... den er erstattet af en Triumph

Kan ikke vente, vejret er jo godt nu :)

Hvad ville du ellers foreslå, det bliver min første cykel og leder
efter præsentationer som en ZZR 600. CBR 600 er for dyre og syntes
Suzuki RF-600 får en del blandet omtale. FZR er tudegrim, så holder
mig fra den.

Fra : Kasperkk

Dato : 10-06-04 17:26

> [...]
> efter præsentationer som en ZZR 600. CBR 600 er for dyre og syntes
> Suzuki RF-600 får en del blandet omtale. FZR er tudegrim, så holder

Såsåså små slag. FZR er gudemaskinen så ved du det!!
MP i odense har en zzr600 fra 91 stående med en ny Dmotor med 16k på bagen
til 59900. Jeg synes den er okey flot...

Kasperkk
FZR600

Fra : Kong

Dato : 10-06-04 17:48

hæhæ, kan man sætte en ny baglygte på en FZR til billige penge er den en
mulighed :)

Fra : Dennis Riis

Dato : 08-06-04 10:23

> Er der nogen her der umiddelbart har en anelse om hvad det kan være,
> og hvad det evt. vil koste at reparere?
>
> Kong

Du skal nok holde fingrene fra den. Jeg måtte bekoste reparation af
gearkassen på min Suzuki i vinters, den havde samme symptomer. Pris cirka
11.000,-

Mvh Dennis Riis
Suzuki GSF 400 Bandit