Expander requires StuffIt Engine
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-04 23:32

I forbindelse med geninstallering af Mac OS X er StuffIt Expander
forsvundet. Den er hentet igen.
Men når jeg prøver at åbne komprimerede arkiver - inkl. StuffIt Expander
8.02 - får jeg denne besked:

"Sorry, Expander requires StuffIt Engine 8.0.0 or later. Please
reinstall from original installer."

Sidste del af dette budskb forstår jeg slet ikke. Hvad er "original
installer" i den sammenhæng?

Hvordan kommer jeg videre.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 09-06-04 20:44

Hej Ove

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> 8.02 - får jeg denne besked:
>
> "Sorry, Expander requires StuffIt Engine 8.0.0 or later. Please

Det lyder ret sært på OSX synes jeg

Jeg ved, at Expander 7 kræver et par udvidelser under OS 9, nemlig
StuffIt Expander Engine og en, der hedder næsten det samme.

Du kommer vel ikke til at køre StuffIt i Classic, vel?

/Sebastion

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 10-06-04 20:28

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> StuffIt Expander Engine og en, der hedder næsten det samme.
>
> Du kommer vel ikke til at køre StuffIt i Classic, vel?

Der sker altid et eller andet uforudset, når man geninstallerer
systemet. Normalt, når man downloader noget komprimeret software, synes
det, som emnet automatisk leder efter StuffIt Expander og giver sig til
at dekomprimere automatisk. Og faktisk lå der en 7.03-er et sted på
disken. Da jeg havde fundet den, trak jeg emnet derhen manuelt, og så
kørte det Jeg ved ikke, hvordan det vil gå fremover.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten

Dato : 12-06-04 11:25

> [...]

> reinstall from original installer."

> Sidste del af dette budskb forstår jeg slet ikke. Hvad er "original

10.3 instrallerer Stuffit Expander 7.x + StuffitEngine 7 ((i
/Library/CFMSupport). Du har sikkert inden din reinstallation lagt en
version 8.x på, som du nu prøve at starte. Det kan du ikke uden den en
STuffitEngione version 8.

> Hvordan kommer jeg videre.

Du henter en Stuffit Expander hos Aladdin og installerer den. Fjern
evt. version 7 først.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).