Star Wars Episode 2, Jango Boba Fett
Fra : Ukendt

Dato : 07-06-04 23:14

Ansporet af al den her snak om Star Wars, (og fordi jeg kedede mig),
så genså jeg lige Star Wars Episode 2 her i weekenden. Jeg var lidt
chokeret over hvor lidt jeg kunne huske fra filmen... og der var et
par ting der virkede... hmm, mærkelige. Blandt andet det her:

Advarsel! Spoiler i nedenstående! Læs selv videre på eget ansvar...

Medmindre jeg faldt i søvn undervejs, så får vi på intet tidspunkt
nogen forklaring på, hvorfor Jango Fett har ønsket at få en klon af
sig selv, som betaling for at lade sig klone som soldat til brug i
klon-hæren. Vi får heller ikke nogen forklaring på om hans søn - Boba
- virkelig er hans søn, eller den føromtalte klon. Et godt gæt vil nok
være, at det er klonen. Og eftersom Jango Fett mister hovedet i
filmen, så får vi det nok heller aldrig at vide. Fett-historien i
prequel-filmene er sandsynligvis slut?

Men den manglende forklaring på om "sønnen" er klonen, og - endnu
vigtigere - hvad Jango Fett overhovedet ville med en klon af sig selv,
gør pludselig, at denne del af Fett-historien bliver rimelig
ligegyldig. Det kan da godt være at Boba indirekte er Jango. Men at
Jango dør betyder da ikke, at han lever videre i form af "sin søn".
Han er jo ikke pludselig udødelig bare fordi han har en klon af sig
selv... rent fysisk er det jo to personer. Og selv om klonen blev født
med al Jangos hukommelse, færdigheder osv., så giver det stadig ikke
rigtig mening.

For at gøre en lang historie kort: det giver overhovedet ingen mening
for historien, at nævne, at Jango Fett har fået en klon af sig selv.
Er det George Lucas' "geniale fortælletalent" der her skinner igennem,
eller har jeg blot totalt misforstået noget?

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 07-06-04 23:46

> [...]
>
> Mvh, Claus
> --
> I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.

Jeg vil lige vente og se hvilken rolle Jango / Boba spiller i EP 3, før jeg
udtaler mig om hans vigtighed for historien. Jeg har desværre ikke nogen
oplysninger der kan kaste lys over sagen.

/Søren Hjelholt

Fra : Morbid Angel

Dato : 08-06-04 07:24

On Tue, 08 Jun 2004 00:13:45 +0200, Claus Nielsen <> wrote:

>Advarsel! Spoiler i nedenstående! Læs selv videre på eget ansvar...

Det kunne jo være at det var klonen som mistede hovedet :)

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten Bowman

Dato : 08-06-04 11:28

On Tue, 08 Jun 2004 08:24:03 +0200, Morbid Angel <morbid_angel@hotmail.com>
wrote:

>Det kunne jo være at det var klonen som mistede hovedet :)

Ud fra sønnens reaktion tror jeg det ikke. Så skal det være fordi sønnen
ikke ved at klonen findes. Så udspekuleret har GL aldrig været
Men god idé iørigt

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Morbid Angel

Dato : 08-06-04 12:50

On Tue, 08 Jun 2004 12:27:43 +0200, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Ud fra sønnens reaktion tror jeg det ikke. Så skal det være fordi sønnen
>ikke ved at klonen findes. Så udspekuleret har GL aldrig været
>Men god idé iørigt

Sjovt nok så er Temuera Morrison også med i episode 3, her spiller han
en rolle som en Commander Cody :)
Måske er Commander Cody Jango's klon?

http://www.imdb.com/name/nm0607325/

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-06-04 15:48

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> wrote in message

<morbid_angel@hotmail.com>

> Sjovt nok så er Temuera Morrison også med i episode 3, her spiller han
> en rolle som en Commander Cody :)
> Måske er Commander Cody Jango's klon?

Jamen jamen, i glemmer alle samme at klon hæren der bliver lavet jo netop
er klonet fra Jango Fett og at Boba Fett er en af disse kloner, med den und-
tagelse at han ikke har accelereret vækst og derfor vil vokse op som en
normal dreng.

Hvorfor han får Boba Fett lavet? Han er vel træt af pis og vil trække sig
tilbage og få en familie.

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-06-04 15:58

Peter Larsen wrote:

> [...]
> tagelse at han ikke har accelereret vækst og derfor vil vokse op som en

Det var da lige netop det jeg påpegede.

/David

Fra : cybamerc

Dato : 09-06-04 20:44

Morbid Angel <morbid_angel@hotmail.com> wrote in message news:<rr9bc0dgiku4670capvhnvtmnr1b9851jf@4ax.com>...

> Måske er Commander Cody Jango's klon?

Commander Cody er en clonetrooper... så ja.

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-06-04 13:34

Morbid Angel wrote:
> On Tue, 08 Jun 2004 00:13:45 +0200, Claus Nielsen <> wrote:
>
> Det kunne jo være at det var klonen som mistede hovedet :)

Øh? Er klonen ikke hans "søn"?

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-06-04 13:52

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Øh? Er klonen ikke hans "søn"?

Jo, det er det nemlig. Han bad jo netop om en original klon der ikke
blev vækstaccelereret.

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-06-04 14:38

Claus Nielsen wrote:
> Medmindre jeg faldt i søvn undervejs, så får vi på intet tidspunkt
> nogen forklaring på, hvorfor Jango Fett har ønsket at få en klon af
> sig selv

Tjae.. hvorfor får folk børn ?

Og at han ikke gider alt det bøvl med kællinger, der så også pludselig
skrider og tager ungen med, er vel grund nok.

Jeg synes Lucas for en gangs skyld har "sagt noget om samfundet og så'n".

/jim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-06-04 10:35

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:

> Og at han ikke gider alt det bøvl med kællinger, der så også pludselig
> skrider og tager ungen med, er vel grund nok.

Var han ikke "the last mandalorian". Så er der nok ikke så mange
kællinger at gide.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 10-06-04 09:14

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> Var han ikke "the last mandalorian". Så er der nok ikke så mange
> kællinger at gide.

Er Janog en Mandalorian ? Hmmm argh så er jeg gået glip af noget

Har altid set Mandalorianerne som disse onde aliens, i Composite Armors (Så
ja nu kan jeg godt se sammenhængen)

Mvh. Martin

Fra : Just Johnny

Dato : 08-06-04 15:26

Claus Nielsen <> posted the following:

(snip)
> [...]
>Er det George Lucas' "geniale fortælletalent" der her skinner igennem,
>eller har jeg blot totalt misforstået noget?

Mon ikke blot Jango Fett og Boba Fett skal ses som et symbol på den
gammeldags traditionelle familie, hvor sønnike skal overtage den
fædrene gård/forretning/what-ever når han engang bliver voksen.
At Boba direkte er en klon af sin far, er jo - billedligt talt - en
ret smart måde at fortælle dette.

Og det kan jo så sidestilles med forholdet mellem Anakin og Luke
Skywalker. Der er jo nok ikke for ingenting at Vader kommer med sin
"... we'll rule the Galaxy, like Father and Son"-replik i episode V.
Vader så jo helt klart også gerne at Luke fulgte i hans fodspor, på
samme måde som Boba følger i Jangos fodspor.

Hvem ved, måske er Star Wars i bund og grund blot en smule spekulation
over "den sociale arv", tilføjet laser-stråler og lyssværd...