minimalt beløb til investering i forening
Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 07-06-04 09:56

Hej!

Det her er måske et lidt skørt spørgsmål, men min bror vil gerne prøve (som
en slags lidt-for-sjov newbie ting) at sætte nogle penge i en
investeringsforening. Men han har ikke så mange penge :) så vi har
diskuteret hvor lidt han i forhold til omkostningerne(Her tænker jeg på alt
fra kurtage til depotgebyrer osv osv) kan tillade sig at sætte i en
investeringsforening.
Jeg villle nok sige, at 5.000 kr er minimum... Jeg fik mulighed for at
spørge min bankrådgiverinde og hun er uenig i at 5.000 kr nok er minimum i
forhold til omkostningerne.. (men hun er osse dum som en dør.. hehe) ... Hun
mener, at man i investeringsforeninger med fordel kan investere såvel meget
små, som meget store beløb.. (Det er Danske bank når de er bedst.. fnis)

Hva sir I? 5.000? 10.000? 2.000? (Jeg ved godt, det er spørgsmål, som er
lidt svært at svare på.. men vil gerne diskutere det)

/Herb

Fra : Michael

Dato : 07-06-04 17:02

"Herbert Giulio Garonfolo" <dont@write.me> wrote in message
> [...]
>
> Hva sir I? 5.000? 10.000? 2.000? (Jeg ved godt, det er spørgsmål, som er
> lidt svært at svare på.. men vil gerne diskutere det)

Hvis han ikke har så mange penge, kan han så godt "undvære" investeringen i
en årrække?? Han kan jo være uheldig, at afkastet er negativt de første par
år, så det skal han lige gøre sig klart.

Selv ville jeg nok mene, at minimums-investeringen skal være nærmere 10.000
end 5000 kr. Hvad ligger omkostningerne iøvrigt på i den
investerings-forening I har kigget på?

Jeg vil ikke anbefale, at han kaster sig over aktier, da investeringen
kontra risikoen er helt ude af proportioner. Han kan selvfølgelig være
heldig, men det vil nærme sig rent lotteri. Obligationer er heller ikke en
god idé, da renten er meget lav lige nu.

Hvis jeg skal være helt ærlig, er det bedste nok at smide pengene på en
konto der giver en rimelig rente - op til 2% kan man få hos visse banker
lige nu. Så har han også friheden til at hæve pengene omkostningsfrit, hvis
det skulle være nødvendigt.

Fra : Brian Icedor Peterse~

Dato : 16-06-04 20:44

Så dum er din bankrådgiver nu ikke. hvis du har spurgt hende i Danske Bank
om hvad der minimum kan "betale" sig at investere er hendes svar korrekt. De
fleste banker kan tilbyde nogle investeringsforeninger hvor der ikke er
depotgebyr, eller minimumskurtage. så det er bare mo at spørge hende, og
efter temperament.

mvh Brian