Re: Weber-mad
Fra : pusmand

Dato : 07-06-04 12:07

> "Flemming Kold" <fkold@FJAERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa. Jeg prøvede ovenstående i weekenden - dog med kyllingebryst. Som
nybegynder spørger jeg lige: kødet så da lidt kedelig ud - havde jo bare
rasp-farven - ikke grillfaven.
Skulle de have været lidt over direkte varme??
Og hvor lang tid vil I anbefale til kyllingebryststykker ??
Mvh.

Fra : Søren Kongstad

Dato : 07-06-04 14:20

"pusmand" <pusmand@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> rasp-farven - ikke grillfaven.
> Skulle de have været lidt over direkte varme??
> Og hvor lang tid vil I anbefale til kyllingebryststykker ??

Ren kyllingebryst, uden ben skal vel have en 5-10 minutter alt efter
tykkelse.

Med den givne opskrift ville jeg bruge direkte varme til kyllingebryst, og
så måske vende dem lidt tit.

/Søren

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-06-04 18:03

Søren Kongstad wrote:
> "pusmand" <pusmand@ofir.dk> wrote in message

> Ren kyllingebryst, uden ben skal vel have en 5-10 minutter alt efter
> tykkelse.

Det var dog en gevaldig forskel.... Flemming skrev oprindeligt, at
Kyllingeunderlår skal ha' 1 time og 5 minutter.....!

Der er noget jeg ikke forstår.....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Ralph

Dato : 07-06-04 19:02

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var dog en gevaldig forskel.... Flemming skrev oprindeligt, at
> Kyllingeunderlår skal ha' 1 time og 5 minutter.....!
>
> Der er noget jeg ikke forstår.....

Muligt, men ikke desto mindre korrekt, sådan da, synes at lidt under en time
er passende for kyllingelår, mens de 5-10 minutter for brystet er passende.
Så engang Elevatoren, der tilberedte en kok en kyllingeret (bryst i
terninger) på under fem minutter, eller var det under et minut - Alzheimer?,
nja det var trods alt over 10 år siden.

--
venligst
Ralph

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-06-04 20:40

Ralph wrote:
> [...]
> kyllingeret (bryst i terninger) på under fem minutter, eller var det
> under et minut - Alzheimer?, nja det var trods alt over 10 år siden.

Ok, weird

Det er vel ikke sådan, at selve benet og bliver mørt i det kyllingeoverlår
efter 1t? *LOL*

Nå, skidt pyt - næste gang vi griller her på matriklen, så skal det prøves