Fahrenheit 9/11
Fra : Søren Andersen

Dato : 07-06-04 10:52

http://www.fahrenheit911.com/trailer

Det sidste klip er SÅ KLASSISK, den mand er jo sindsyg :)

Fra : Morten DH

Dato : 07-06-04 11:56

"Søren Andersen" <na@nospam.com> skrev i en meddelelse
> http://www.fahrenheit911.com/trailer
>
> Det sidste klip er SÅ KLASSISK, den mand er jo sindsyg :)

Den ser i hvert fald spændende ud - helt sikkert... hmm hvorfor er det lige
jeg ikke kan save den trailer

Fra : Anita

Dato : 07-06-04 16:49

http://www.VideosOnWeb.com/Demos/911.html

Faster site.

Schnell.. :)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-06-04 13:01

"Søren Andersen" <na@nospam.com> writes:

> Det sidste klip er SÅ KLASSISK, den mand er jo sindsyg :)

For søren da. Destilleret guld.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : max

Dato : 07-06-04 14:07

On Mon, 7 Jun 2004 11:52:16 +0200, "Søren Andersen" <na@nospam.com>
wrote:

>http://www.fahrenheit911.com/trailer
>
>Det sidste klip er SÅ KLASSISK, den mand er jo sindsyg :)

Det var dog den mest røvsyge trailer jeg længe har set, men jeg skal
nok se filmen anyway....skal man se en ind your face provo doko, så se
: ALEX JONES LIVE IN PERSON 911: The Road to Tyranny

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-06-04 14:15

wrote:

>http://www.fahrenheit911.com/trailer
>
>Det sidste klip er SÅ KLASSISK, den mand er jo sindsyg :)

En trailer i Windows Media format! Hurra!
Quicktime sucks big time.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jan Richardy

Dato : 07-06-04 16:51

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 7 Jun 2004 11:52:16 +0200, "Søren Andersen" <na@nospam.com>
> En trailer i Windows Media format! Hurra!
> Quicktime sucks big time

Sucks? Ud fra hvilke kriterier?

Lagde du mærke til hvor ringe lyden i windows media formatet var? Alt for
meget metallisk komprimeringsstøj gennem hele traileren. Lyden i quicktime
versionen var krystalklar.

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

..

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-06-04 17:37

On Mon, 7 Jun 2004 17:51:10 +0200, "Jan Richardy"
<janrichardy@FJERNtele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>meget metallisk komprimeringsstøj gennem hele traileren. Lyden i quicktime

Jeg bryder mig ikke om programmer, der lægger sig ind i min startup
uden at spørge om lov. Det gør QT og RealPlayer, og af samme grund
hader jeg dem.

Vidste I i øvrigt, at der lægges spyware på jeres computer, hver gang
I klikker jer ind på ImDb?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-06-04 17:50

Hej!

"Niels Søndergaard" wrote:

> Vidste I i øvrigt, at der lægges spyware på jeres computer, hver gang
> I klikker jer ind på ImDb?

Det gør der da vist ikke her i hytten. Hvilken spyware?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-06-04 19:40

On Mon, 07 Jun 2004 18:49:50 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej!

>Det gør der da vist ikke her i hytten. Hvilken spyware?

Når jeg klikker mig ind på Imdb, siger min Spybot følgende:
Spybot-S&D reports that you want to download "Avenue A, Inc.". This is
a known threat. Do you want to BLOCK this download? y/n

Lignende sker også på QXL.dk, hvor spionsoftwaren hedder
"advertising.com". Jeg troede faktisk, det var forbudt her i Danmark.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-06-04 18:14

On Mon, 07 Jun 2004 18:36:34 +0200, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Vidste I i øvrigt, at der lægges spyware på jeres computer, hver gang
>I klikker jer ind på ImDb?

Det gør der jo også på http://www.titlevision.adsl.dk/forum/ - der
sættes i hvert fald en cookie, og så er der god adgang for
data-mining.

Nu ikke citere tilfældige programmer ukritisk.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: at tjekke (og ikke at checke)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-06-04 20:08

On Mon, 07 Jun 2004 19:14:20 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>Det gør der jo også på http://www.titlevision.adsl.dk/forum/ - der
>sættes i hvert fald en cookie, og så er der god adgang for
>data-mining.

En cookie er da ikke det samme som et reklameprogram, der invaderer
computeren uopfordret og viser popup-reklamer på ens skærm. Og man kan
slå cookies fra.

I øvrigt vidste jeg ikke, at der blev lagt en cookie af mit forum. Men
det er vel for at huske password automatisk og den slags. Jeg vil
undersøge, om man kan slå det fra, hvis det ikke har en eller anden
enormt vigtig funktion.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-06-04 20:27

On Mon, 07 Jun 2004 21:08:22 +0200, Niels Søndergaard
> [...]

>det er vel for at huske password automatisk og den slags. Jeg vil
>undersøge, om man kan slå det fra, hvis det ikke har en eller anden

Pointen er, at det er et vilkårligt program, der har taget en
beslutning om hvad, der er politisk okay, og hvad, der ikke er
politisk okay. Det handler mere om politik, end det handler om
benhårdt software. Problemet er blot, at ved at kalde alting for
spyware (lige fra reelle programmer, der rent faktisk gerne vil
installeres på din computer, over diverse cookies, der aldrig ved hvem
du er eller hvad du har liggende på din computer, men blot ved at du
ofte besøger film-sites og aldrig sport-sites på og den måde giver dig
bestemte reklamer, til små billeder på websider, der lugter af at være
en counter, der tæller antal besøgende), så udvander man temmeligt
meget begrebet og et reelt fokus.

Du har helt ret i at cookie-brugen næppe bliver brugt "uetisk" eller
lignende på dit forum - plus også at der nok ikke er det store
grundlag for en ordentlig omgang data-mining.

Fra : PerX ...

Dato : 12-06-04 02:16

In article <ca2fhj$r1e$1@katie.ellegaard.dk>, usenet@ter.dk says...

> Pointen er, at det er et vilkårligt program, der har taget en
> beslutning om hvad, der er politisk okay, og hvad, der ikke er
> politisk okay.

Pointen er du lukker en masse ævl ud om noget du ikke kender til.
Spybot filterer ting fra som de og folk mener er misbrug af mediet,(og
de lister alle på deres site) hvis der er noget man mener man vil have
med kan man få det, men det er alt reklame gejl som forsøger at bygge
profiler af dig. (Desuden kan man sætte programmet til at blocke alt
uden at sige noget, eller at spørge brugeren etc)

> Det handler mere om politik, end det handler om
> benhårdt software.

Pladder.

> Problemet er blot, at ved at kalde alting for
> spyware (lige fra reelle programmer, der rent faktisk gerne vil
> installeres på din computer,

Løgn og pis fra din side. Det er ikke "alting" det er få ting(alt er
relativt) som er bevist til at overtræde de regler som spybot brugere
ikke vil have de overtræder.

> [...]
> bestemte reklamer, til små billeder på websider, der lugter af at være
> en counter, der tæller antal besøgende),

Igen viser du din ignorance. Man bygger nemt click trails op over en
masse sites, og hvis du har købt noget med credit kort eller meldt dit
til med din information bare et sted bliver det ofte koordinerede (de
færreste læser hvad der står med småt).

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-06-04 15:20

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:

> [...]
> masse sites, og hvis du har købt noget med credit kort eller meldt dit
> til med din information bare et sted bliver det ofte koordinerede (de

Hvad jeg ikke forstår, er hvorfor det skulle være så slemt.

Når jeg logger ind på Amazon eller visse andre sites, så får jeg en
liste over ting, som de synes jeg burde overveje at købe, som er
baseret på, at jeg har købt noget af forfatteren før eller at andre,
der har købt noget, jeg også har købt, også har købt titlen.

Der er ingen, der tvinger mig til at købe skidtet, men jeg slipper for
altid at skulle lede efter noget, der falder i min smag.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : David T. Metz

Dato : 13-06-04 17:18

PerX ... wrote:
> In article <ca2fhj$r1e$1@katie.ellegaard.dk>, usenet@ter.dk says...
>
> Pladder.

<snip>

> Løgn og pis fra din side.

Tonen i dit indlæg ser for udenforstående ud til at bekræfte Peters pointe
om at det er politisk.

David

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-04 21:19

> [...]
> det er vel for at huske password automatisk og den slags. Jeg vil
> undersøge, om man kan slå det fra, hvis det ikke har en eller anden

Det er vel Session variabler i ASP eller et eller ander, de er jo også en
slags "cookies"...

> Mvh
> Niels Søndergaard

Lars B

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-06-04 22:59

Niels Søndergaard escribió / skrev

> En cookie er da ikke det samme som et reklameprogram, der
> invaderer computeren uopfordret og viser popup-reklamer på ens
> skærm. Og man kan slå cookies fra.

Der installeres intet "reklameprogram" fra imdb, det er en ganske
simpel cookie din spybot blokerer.

> [...]
> Men det er vel for at huske password automatisk og den slags. Jeg
> vil undersøge, om man kan slå det fra, hvis det ikke har en eller

Hvis du bruger noget med sessions, logins og lignende er det en
nødvendighed at bruge cookies da de er således de forskellige
besøggende adskilles.

Cookies er ikke så onde som du måske går rundt og tror.
Med venlig hilsen
Lars hoffmann

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-06-04 01:32

On 7 Jun 2004 21:59:06 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Der installeres intet "reklameprogram" fra imdb, det er en ganske
>simpel cookie din spybot blokerer.

Er du sikker? Hvorfor reagerer Spybot så mod denne cookie og ikke mod
andre? Den bliver kaldt "A known threat". Det lyder da ikke harmløst.
Jeg kan læse mig til, at den bl.a. gafler ens email-adresse, og det er
jeg bestemt ikke interesseret i.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-06-04 20:26

Niels Søndergaard escribió / skrev

> Er du sikker?

Ja.

> Hvorfor reagerer Spybot så mod denne cookie og ikke
> mod andre? Den bliver kaldt "A known threat".

Det er netop det der gør at du ikke skal tage Spybot så seriøst med
dette. Det er en trediepartscookie der i teorien kan læses og skrives
fra mange forskellige servere hjemmesider og således holde styr på
hvor, hvordan og hvornår du surfer. Det lydder værre end det reelt er.

> Det lyder da ikke
> harmløst. Jeg kan læse mig til, at den bl.a. gafler ens
> email-adresse, og det er jeg bestemt ikke interesseret i.

Den gafler ikke din email. Din email skulle ikke gerne være tilgængelig
via din browser med mindre du selv indtaster den.

Fra : PerX ...

Dato : 12-06-04 02:18

In article <Xns9502DF64CA3intercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4>,
lars@intercambiodvd.com says...
> [...]
> besøggende adskilles.
>
> Cookies er ikke så onde som du måske går rundt og tror.

Cookies er et våben, nogen skyder terrorister, andre skyder civile.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 07-06-04 18:40

Niels Søndergaard skrev i en meddelelse...
[snip]
> Jeg bryder mig ikke om programmer, der lægger sig ind i min startup
> uden at spørge om lov. Det gør QT og RealPlayer, og af samme grund
> hader jeg dem.
[snip]

Så vil jeg da anbefale dig at bruge QuickTime Alternative 1.33 og Real
Alternative 1.23. Det er noget der funker... Der er flere fordele ved
disse:
1. Meget nem installation
2. Ikke noget fancy afspilningsprogram
3. Det virker

Du kan hente dem her(ca. midt på siden):
[1] http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Martin Johansson

Dato : 07-06-04 18:46

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:LL1xc.9539$Vf.501442@news000.worldonline.dk...
> [...]
> 2. Ikke noget fancy afspilningsprogram
> 3. Det virker
>
> Du kan hente dem her(ca. midt på siden):

Helt enig, QT Alternative og Real alternative er noget der duer.
Aldrig mere RealOne på maskinen, hvilken fryd.
Dem der fandt på de to codecs/programmer skulle næsten have en pris.

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-04 21:23

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:LL1xc.9539$Vf.501442@news000.worldonline.dk...

> Du kan hente dem her(ca. midt på siden):
> [1] http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm

Det var dog en helt vild ubehagelig side.... føj for en gang pop-up's....

Synd at han ødelægger en ellers god side på den måde.... (eller, han burde
overveje hosting andetsteds)

> --
> Hilsen Torben Greve Otzen

Lars B

Fra : Morten DH

Dato : 08-06-04 11:08

"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
> Det var dog en helt vild ubehagelig side.... føj for en gang pop-up's....

Undrede mig godt over mit pop-up kill var steget drastisk igår - det må så
være den side... få en pop-up kille... jeg bruger selv den i MSN Toolbar -
som jeg ironisk nok fik kendskab til igennem deres generende pop-up på
IMDB...

Fra : Ingolf

Dato : 07-06-04 18:55

"Søren Andersen" <na@nospam.com> wrote in message
> http://www.fahrenheit911.com/trailer
>
> Det sidste klip er SÅ KLASSISK, den mand er jo sindsyg :)

Og så var det endda en kompliment! ;)
(YAC) http://www.apple.com/trailers/lions_gate/fahrenheit_911/

"I don't want to just sit here blaming Congress. I mean, we're all in this
together."
--President Bush, 11/20/91 to news anchor Bill Stuart of KCNC-TV, Denver.
"I think the Congress should be blamed."
--several minutes later, to Warner Saunders of WMAQ-TV, Chicago.
__
http://www.georgewbush.com/VideoAndAudio/

Fra : 3W

Dato : 08-06-04 08:32

"Søren Andersen" <na@nospam.com> wrote in message
> http://www.fahrenheit911.com/trailer
>
> Det sidste klip er SÅ KLASSISK, den mand er jo sindsyg :)

Han har sgu' humor

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 08-06-04 08:37

3W wrote:
> "Søren Andersen" <na@nospam.com> wrote in message

> Han har sgu' humor

Ja, tusindvis af døde er også rigtigt sjov, at gøre grin med.

Mikkel

Fra : 3W

Dato : 08-06-04 08:43

"Søren Andersen" <na@nospam.com> wrote in message
> http://www.fahrenheit911.com/trailer

Og lidt mere Moore manipulation:
http://www.startribune.com/stories/587/4810977.html

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 08-06-04 09:25

3W wrote:
> "Søren Andersen" <na@nospam.com> wrote in message
>
> Og lidt mere Moore manipulation:
> http://www.startribune.com/stories/587/4810977.html

Hvori består manipulationen?

Mikkel

Fra : PerX ...

Dato : 12-06-04 02:19

In article <40c577ff$0$3054$14726298@news.sunsite.dk>, mikkel@fabel.dk
says...

> Hvori består manipulationen?

Ikke noget, de elsker bare at whine ;)

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-06-04 06:42

PerX ... wrote:
> In article <40c577ff$0$3054$14726298@news.sunsite.dk>, mikkel@fabel.dk
> says...

> Ikke noget, de elsker bare at whine ;)

Ja, det ser sådan ud.

Mikkel

Fra : Emil Rune

Dato : 09-06-04 10:49

"Søren Andersen" <na@nospam.com> wrote in message
> http://www.fahrenheit911.com/trailer
>
> Det sidste klip er SÅ KLASSISK, den mand er jo sindsyg :)

Så kom modangrebet sgu også...

http://www.michaelmoorehatesamerica.com/trailer_lrg.html

er jeg den eneste der synes virker smålatterligt? Han skulle hellere have
kaldt den "Michael Wilson Hates Michael Moore"...

Emil

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 09-06-04 11:10

Emil Rune wrote:

> Så kom modangrebet sgu også...
>
> http://www.michaelmoorehatesamerica.com/trailer_lrg.html
>
> er jeg den eneste der synes virker smålatterligt? Han skulle hellere
> have kaldt den "Michael Wilson Hates Michael Moore"...

Det er tåkrummende at se den ærkekonservative højrefløj være ufrivilligt
morsom på denne måde. Tænk, at de ikke selv kan se, at de med deres
modangreb netop beviser, at Michael Moore har ret.

Ret i, at det er et sygt samfund, som ikke kan tåle kritik, men som
opfatter kritikere som dets fjender.

Ret i, at det er helt forrykt at nogle få idioter vil sætte sig på og
kontrollere billedet af, hvad USA er og skal være.

Der er ikke megen substans i disse usympatiske angreb på Moore. I stedet
for at argumentere, bruger man det gamle trick fra den kolde krigs
heksejagt: Moore er un-American.

Det argument er lige så sagligt som den oftest fremførte kritik af
Moore: Moore is fat. Det er vist ikke den højere tænkning, der belaster
de mennesker.

Det sørgelige er, at disse mennesker, der efter eget udsagn kæmper for
"frihed for alle" osv., er ude i stand til at se, at deres metoder
ligner en totalitær stats. Tænk bare på Tyskland i 1930'erne eller USA's
McCarthys i 1950'erne : hvis man ikke er enig i de bestående magtforhold
er man ikke "ægte" amerikaner, tysker osv. Og dermed er man på forhånd
diskvalificeret til at have en mening.

Velbekomme.

Mikkel

Fra : -V-

Dato : 09-06-04 11:22

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Der er ikke megen substans i disse usympatiske angreb på Moore. I
> stedet for at argumentere, bruger man det gamle trick fra den kolde
> krigs heksejagt: Moore er un-American.

Jeg forstår ikke pointen med den film, endsige traileren.
Hvad er dens formål?

Jojo, jeg kan da se, at MW ikke bryder sig om MM, men er det seriøst ment,
eller bare et forkølet forsøg på at parodiere M?

Virkeligt sølle, imo.

-V-

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 09-06-04 11:40

-V- wrote:

> Jeg forstår ikke pointen med den film, endsige traileren.
> Hvad er dens formål?

At vise at man ikke behøver lytte til Moores kritik, for Moore er
alligevel ikke en rigtig amerikaner og har derfor ikke ret til at
kritisere.

> Jojo, jeg kan da se, at MW ikke bryder sig om MM, men er det seriøst
> ment, eller bare et forkølet forsøg på at parodiere M?

Det er desværre dybt seriøst - omend ufrivilligt komisk.

Det er sådan et forkrøblet forsøg på en film, der efter
amatør-instruktørens eget udsagn handler om at gå ud og finde nogle
amerikanere, som har det godt og elsker deres land, for derved at
"bevise" at Moore ikke har ret i sin kritik, og at Moore kun kritiserer
fordi han hader alt amerikansk.

Gab.

> Virkeligt sølle, imo.

Jeps.

Mikkel

Fra : Emil Rune

Dato : 09-06-04 12:45

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message

> [...]
> amerikanere, som har det godt og elsker deres land, for derved at
> "bevise" at Moore ikke har ret i sin kritik, og at Moore kun kritiserer

Ja, undertitlen er alene nok til at mine tæer krummer flere grader bagud;
"The Truth About a Great Nation" ? Man kan næsten mærke de ærke-patriotiske
vibrationer ud igennem skærmen...
Jeg finder det også dybt ironisk (men ikke overraskende) at filmen
overhovedet er blevet til når de endda direkte i traileren fortæller om
hvordan alle dokumentarer nødvendigvis må være forudindtaget.

Sandheden om et Stort Land? Næppe...

Emil

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-06-04 12:46

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> writes:

> [...]
> amerikanere, som har det godt og elsker deres land, for derved at
> "bevise" at Moore ikke har ret i sin kritik, og at Moore kun kritiserer

Mnjah. Der er nu et spændende element i traileren: Er det sandt, at
det er lige så svært for en kritiker at få et interview med Michael
Moore, som det var for Moore at få et interview med Roger i Roger &
Me?

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Peter G

Dato : 09-06-04 14:25

Peter B. Juul skrev:

> Er det sandt, at
> det er lige s† sv‘rt for en kritiker at f† et interview med Michael
> Moore, som det var for Moore at f† et interview med Roger i Roger &
> Me?

Det er jo fordi hans svar er taget ud af kontekst. Det svar er jo redigeret
til uigenkendelighed. Sandheden findes på råbåndene.

--
Regards, Peter.
Toppost[ers|s] and other annoying elements will be killfiled in silence.

Fra : -V-

Dato : 09-06-04 14:34

Peter G wrote:

> Det er jo fordi hans svar er taget ud af kontekst. Det svar er jo
> redigeret til uigenkendelighed. Sandheden findes på råbåndene.

Er det ikke lige præcis sådan et argument, som MM's kritikere også ville
bruge?

(Og hej, PG )

-V-

Fra : Peter G

Dato : 09-06-04 17:37

-V- skrev:

> Er det ikke lige pr‘cis s†dan et argument, som MM's kritikere ogs† ville
> bruge?

Bingo.
*Jeg ved jeg skulle have brugt en smiley*

> (Og hej, PG )

Hep, kaffe, musik og fortællinger om karabinhager (eller hvad man nu bruger
på et sådanne feriesresorter du frekventerer).

Jeg sender dig en email senere i aften eller morgen tidlig.

--
Regards, Peter.
Toppost[ers|s] and other annoying elements will be killfiled in silence.
Now playing | Last played:
Madrugada [Grit] - Proxy

Fra : -V-

Dato : 09-06-04 17:50

Peter G wrote:

> Bingo.
> *Jeg ved jeg skulle have brugt en smiley*

Doh! Jeg store idiot....

> Hep, kaffe, musik og fortællinger om karabinhager (eller hvad man nu
> bruger på et sådanne feriesresorter du frekventerer).

Jæs, læs alt om det i det nye nummer af "Extreme Ferieformer, vol. 1". Det
bliver en klassiker.

> Jeg sender dig en email senere i aften eller morgen tidlig.

Jeg vil vente ved internettet på dit svar, og først nu kan jeg forstå hvor
sød du var. Måske der er et lille håb for mig endnu, for det vi fandt er alt
for smukt at slå itu.....

-V-

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-04 19:40

<snipsnipperipsnipsnirumsnip>

> [...]
> sød du var. Måske der er et lille håb for mig endnu, for det vi fandt er

1) Get a room, you two!

2) Hvor mange film kan I komme på, hvor der bliver sagt til nogen der
*meget* glade for hinanden "Get a room, you guys/you two/you...."? Jeg
synes, jeg har hørt det *så* ofte, men kan ikke huske ét eneste reelt
eksempel.

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-06-04 21:22

Martin Skovbo escribió / skrev

> 2) Hvor mange film kan I komme på, hvor der bliver sagt til nogen der
> *meget* glade for hinanden "Get a room, you guys/you two/you...."

Galaxy Quest

Fra : Søren Ole Andersen

Dato : 09-06-04 22:45

> [...]
> *meget* glade for hinanden "Get a room, you guys/you two/you...."? Jeg
> synes, jeg har hørt det *så* ofte, men kan ikke huske ét eneste reelt

Dog ikke en film, men en Simpsons klassiker:
I 'The Curse of the Flying Hellfish' hvor Grandpa og Bart giver hinanden en
knuser til sidst, stopper tyskeren i sportsvognen (med Kraftwerk på
anlægget) og siger med tyk tysk accent:
"hey fun boys, get a room"

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 10-06-04 08:24

> [...]
>*meget* glade for hinanden "Get a room, you guys/you two/you...."? Jeg
>synes, jeg har hørt det *så* ofte, men kan ikke huske ét eneste reelt

Office Space

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 09-06-04 17:39

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> det er lige så svært for en kritiker at få et interview med Michael
> Moore, som det var for Moore at få et interview med Roger i Roger &

En fyr der står og råber at han vil have et interview; det er vel ikke
så spændende, hvis han ikke har noget interessant at spørge om.

For et indtryk af, hvem Moore-haderen Mike Wilson er, se uddrag af hans
arbejdsdagbog her: http://moorewatch.com/comments.php?id=P674_0_1_0

Jeg husker også noget om at Wilson har fortalt, at Moores film er en
personlig fornærmelse mod ham/hans familie, fordi Moore benægter den
amerikanske drøm - at _alle fattige kan få succes og blive rige i USA_ -
en drøm, som Wilson åbenbart lever på. Så er det jo nok for hårdt rent
psykisk at få at vide, at den er et bedrag.

Mikkel

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 09-06-04 18:00

> [...]
> USA_ - en drøm, som Wilson åbenbart lever på. Så er det jo nok for
> hårdt rent psykisk at få at vide, at den er et bedrag.

Mike Wilson er bl.a. stødt over, at Moores skildring af baggrunden for
begået på en skole af en 6-årige dreng Moore mener at det er relevant
at drengen var overladt til sig selv i onklens hus efter moderen var
blevet smidt ud af hjemmet for ikke at kunne betale husleje - ingen
fader og en moder med to jobs; hun. arbejdede for at få sine food
stamps.

Men det er for meget for Wilson:
"But the real reason that bothered me is my mom worked two jobs when I
was a kid, and it was like a personal slap to her to say you can't work
two jobs and raise your children properly. My mom worked really hard,
and she taught us right from wrong."
http://moorewatch.com/index.php/weblog/moore_gets_a_dose_of_his_own/

Mikkel

Fra : 3W

Dato : 10-06-04 04:12

"Emil Rune" <noreply@notpossible.na> wrote in message
> Så kom modangrebet sgu også...
>
> http://www.michaelmoorehatesamerica.com/trailer_lrg.html
>
> er jeg den eneste der synes virker smålatterligt? Han skulle hellere have
> kaldt den "Michael Wilson Hates Michael Moore"...

Sikkert ikke. Men det bliver interessant at se, hvordan dokumentaren
udformer sig. Om den, som parodi, vil benytte samme "klippeteknik" som Moore
er en mester i, eller om det overhovedet bliver nødvendigt for at vise
hykleren Moore.
Forresten sjovt at se hvor mange her på listen, som er tilhænger af Moores
film og hans ret til at lave bevidst fordrejede "dokumentarfilm", nu synes
at denne film er latterlig og tæerkrummende, selvom de ikke har set den.
Samme kritik mod Moores film medfører med det samme adskillige indlæg her i
gruppen om at man skal holde sin kæft indtil man har set filmen.
Her er, en tilsyneladende almindelig gut, som er træt af Moores konstante
tilsvining af sit moderland, og han beslutter sig for at lave en film om
Moore efter samme opskrift som Moores egne film. Og her i gruppen bliver han
så latterliggjort og kaldt idiot. Dybt afslørende og temmeligt grinagtigt.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 10-06-04 07:55

3W wrote:

> [...]
> "dokumentarfilm", nu synes at denne film er latterlig og
> tæerkrummende, selvom de ikke har set den.

Sludder. Filmen er ikke færdig endnu, så derfor er det ikke et
spørgsmål, om man har set den eller ej. Jeg kritiserer filmkonceptet som
det præsenteres af dens egen instruktør.

> Samme kritik mod Moores
> film medfører med det samme adskillige indlæg her i gruppen om at man
> skal holde sin kæft indtil man har set filmen.

Jeg har i hvert fald ikke bedt nogen holde kæft. Vil man diskutere
Moores måde at lave film på ud fra det vi ved osv., er det velkomment.
Men man kan ikke vide noget definitivt om lige præcis F 9-11's
/kunstneriske kvaliteter/ - herunder om de gyldne palmer var fortjente -
uden at have set filmen.

> Her er, en tilsyneladende almindelig gut, som er træt af Moores
> konstante tilsvining af sit moderland,

Der kom den så igen... Du synes det ville være så dejligt, hvis ingen
formastede sig til at kritisere samfundet? Når nogen gør det, må det
være fordi de ikke er *rigtige* samfundsborgere, ikke? Så er det i
virkeligheden fordi, de ikke hører til her, eller hvad? Det er den
logik, der ligger i kritikken af Moore, og den er totalitær.

> og han beslutter sig for at
> lave en film om Moore efter samme opskrift som Moores egne film. Og
> her i gruppen bliver han så latterliggjort og kaldt idiot. Dybt
> afslørende og temmeligt grinagtigt.

Du kan jo forsøge at forsvare dette latterlige småborgerlige
filmprojekt, hvis du vil. Er du lige så fornærmet som de konservative
Moorehadere over at han vover at anfægte The American Dream?

Mikkel

Fra : 3W

Dato : 11-06-04 06:21

> Sludder. Filmen er ikke færdig endnu, så derfor er det ikke et
> spørgsmål, om man har set den eller ej. Jeg kritiserer filmkonceptet som
> det præsenteres af dens egen instruktør.

Er konceptet ikke det samme som Moores?

> Der kom den så igen... Du synes det ville være så dejligt, hvis ingen
> formastede sig til at kritisere samfundet?

Hvad kom igen? Jeg tvivler på, at du kan finde nogen udtalelse fra mig om,
at jeg finder kritik af samfundet formasteligt. Mit eneste kritikpunkt af
Moore er hans bevidste manipulationer som jeg finder intellektuelt uærligt.
Hans virkelighed er så beskåret at kritikken bliver tabt.

> [...]
> virkeligheden fordi, de ikke hører til her, eller hvad? Det er den
> logik, der ligger i kritikken af Moore, og den er totalitær.

Vrøvl.

> Du kan jo forsøge at forsvare dette latterlige småborgerlige
> filmprojekt, hvis du vil.

Du har åbenbart et problem med kritik af Moore?

> Er du lige så fornærmet som de konservative
> Moorehadere over at han vover at anfægte The American Dream?

Det er ikke et spørgsmål om fornærmelse. Det er et spørgsmål om at have en
smule professionel anstændighed. Er det virkeligt nødvendigt at lyve og
fordreje for at beskrive sit synspunkt? Så er synspunktet måske ikke så
holdbart alligevel?

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-06-04 06:51

3W wrote:
> "Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message
>
> Er konceptet ikke det samme som Moores?

Nej.

Du skrev:
> Her er, en tilsyneladende almindelig gut, som er træt af Moores
> konstante tilsvining af sit moderland,

Som om man ikke må kritisere "sit moderland", eller som om Bush = USA.
Vorherrebevares. I øvrigt skal du huske at det hedder fædreland, med
mindre du er russer.

> Vrøvl.

Godt, så er du altså enig i, at om "Moore hates America" er et
fuldstændigt irrelevant spørgsmål i diskussionen af hans samfundskritik?

> Du har åbenbart et problem med kritik af Moore?

Næ. Så har du ikke læst, hvad jeg har skrevet om ham her i gruppen. Jeg
har tværtimod forsøgt at bringe den mere seriøse kritik af Moore ind i
diskussionen, men den overdøves af den mere fladpandede og ideologiske
kampagne imod ham.

> Det er ikke et spørgsmål om fornærmelse.

Det er det for instruktøren af Moore-hadefilmen. Det har han jo selv
sagt, som jeg har gjort opmærksom på med et meget sigende citat.

> Det er et spørgsmål om at
> have en smule professionel anstændighed. Er det virkeligt nødvendigt
> at lyve og fordreje for at beskrive sit synspunkt? Så er synspunktet
> måske ikke så holdbart alligevel?

Hvis det er dét, der er spørgsmålet, så forstår jeg ikke hvorfor
angrebene fra de neokonservative nutheads' kampagne mod Moore skal
inddrages i diskussionen. Så kunne vi jo nøjes med at diskutere, hvad
Moore rent faktisk har gjort og sagt og lavet i sine film.

Mikkel

Fra : 3W

Dato : 11-06-04 08:17

> Som om man ikke må kritisere "sit moderland", eller som om Bush = USA.
> Vorherrebevares.

Jeg beskriver mit indtryk af filmen og dens instruktør. Hvordan du
konkludere, at jeg er imod kritik fatter jeg stadig ikke.

> Godt, så er du altså enig i, at om "Moore hates America" er et
> fuldstændigt irrelevant spørgsmål i diskussionen af hans samfundskritik?

Det ved jeg ikke. Jeg har endnu ikke set filmen. Hvis den afslører noget om
Moore og hans film og metoder, så er den vel særdeles relevant. Moores
kritik er vel i sig selv kun relevant, hvis den er holdbar?

> [...]
> har tværtimod forsøgt at bringe den mere seriøse kritik af Moore ind i
> diskussionen, men den overdøves af den mere fladpandede og ideologiske

Sådan ser man åbenbart tingene forskelligt

> [...]
> inddrages i diskussionen. Så kunne vi jo nøjes med at diskutere, hvad
> Moore rent faktisk har gjort og sagt og lavet i sine film.

Det har jeg forsøgt et stykke tid. Men enhver kritik af Moore bliver afvist,
ikke pga. kritikkens indhold, men pga. budbringerne, som ofte er
konservative/højrefløjen. En undtagelse fra dette er selvfølgelig
Christopher Hitchens, som ihvertfald ikke kan beskyldes for at være hverken
konservativ eller højreorienteret.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 11-06-04 10:06

3W wrote:
> "Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message
>
> Jeg beskriver mit indtryk af filmen og dens instruktør. Hvordan du
> konkludere, at jeg er imod kritik fatter jeg stadig ikke.

Jeg anfægter at du sætter lighedstegn mellem det at kritisere Bush,
krigen, den neokonservative politik osv. - og så "at svine sit moderland
til".

> [...]
> noget om Moore og hans film og metoder, så er den vel særdeles
> relevant. Moores kritik er vel i sig selv kun relevant, hvis den er

Du misforstår: Jeg taler ikke om filmen, men om dens præmis: at man skal
opfylde bestemte krav - bl.a. dogmatisk tro på The American Dream - for
at have ret til at mene noget om amerikanske forhold.

> Sådan ser man åbenbart tingene forskelligt

Nogle af de mere seriøse og saglige kritikpunkter, som kunne være
relevante at diskutere, fremgår af nogle sider på Spinsanity, som jeg
har omtalt. Som jeg tidligere har sagt, er der ikke nogen tvivl om, at
Moore manipulerer med sit materiale.

> [...]
> Christopher Hitchens, som ihvertfald ikke kan beskyldes for at være
> hverken konservativ eller højreorienteret.

Sidst kritikken blev afvist her i gruppen, var da nogle
ærkekonservatives anklager stod påstand mod påstand over for Moores
påstande om, hvem der havde sagt hvad. Så er det jo ikke så mærkeligt,
at det bliver sådan.

I øvrigt har Moore siden fremlagt dokumentation i den pågældende sag og
tilbageviser anklagerne, som du ellers åd råt og viderebragte ukritisk
da de konservative førte dem frem. Måske har du ikke opdaget det. Det
har nok heller ikke stået at læse i de ærkekonservative aviser, du
tidligere har henvist til, men her er det:
http://www.michaelmoore.com/words/latestnews/index.php?id=19

Mikkel

Fra : 3W

Dato : 12-06-04 03:43

> Jeg anfægter at du sætter lighedstegn mellem det at kritisere Bush,
> krigen, den neokonservative politik osv. - og så "at svine sit moderland
> til".

Det anfægter jeg også. Så må vi jo være enige.

> [...]
> har nok heller ikke stået at læse i de ærkekonservative aviser, du
> tidligere har henvist til, men her er det:

Det er sgu da ikke dokumentation. Det er den historie som han videregav i
bogen. Hvordan kan du kalde det dokumentation?

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-06-04 06:42

3W wrote:

> Det er sgu da ikke dokumentation. Det er den historie som han
> videregav i bogen. Hvordan kan du kalde det dokumentation?

Jeg kalder det dokumenter til støtte for Moores påstand - jeg siger ikke
at det er beviser i retslig forstand. Men sådanne dokumenter er vel det
nærmeste vi vil kunne komme støtte til fordel for den ene eller den
anden, når det nu er påstand mod påstand. Noget endegyldigt "bevis" får
vi naturligvis ikke. Så skulle vi have haft det hele på bånd a la Nixon.

Men man må nok sige, at hvis Fred Barnes mener det hele er løgn er det
meget underligt, at han først nu, så mange år efter at Moore har bragt
historien, pludselig kommer i tanker om, at det ikke er rigtigt og går
ud og siger det.

Så der er meget mere at sige om den sag, end at "Moore er blevet grebet
i endnu en løgn", som du skrev for nogen tid siden.

For mig ser det snarere ud som om, at de konservative Moore-hadere er
blevet grebet i endnu en pinlig løgn. Men det bliver vi ikke enige om,
kan jeg forstå.

Mikkel

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-06-04 07:24

3W wrote:
> "Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message
>
> Det anfægter jeg også. Så må vi jo være enige.

O.k., så mener du altså heller ikke at det er sagligt at angribe Moore
for at "tilsvine sit moderland"?

Tænk nu hvis det var Moore, der var den ægte amerikaner. Tænk hvis det
var Bush der er ved at ødelægge det amerikanske samfund. Tænk hvis det
var Moore der kæmpede mod misbrug af det amerikanske folk.

Se det mener The New York Times faktisk nærmere er hvad der sker.

The New York Times mener faktisk, at det er Moore, der er den ægte
patriot der forsvarer sit lands soldater.

Og regeringen i Washington, der har svigtet landet:
"In contrast to Washington's neglect, much of "Fahrenheit 9/11" turns
out to be a patriotic celebration of the heroic American troops who have
been fighting and dying under these and other deplorable conditions
since President Bush's declaration of war."
http://www.michaelmoore.com/words/latestnews/index.php?id=18

De ærkekonservative må nu finde ud af, om New York Times heller ikke er
rigtig amerikansk, når avisen kan tillade sig at skrive sådan noget.

Mikkel

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-06-04 08:46

> [...]
>
> De ærkekonservative må nu finde ud af, om New York Times heller ikke er
> rigtig amerikansk, når avisen kan tillade sig at skrive sådan noget.

Jeg kan komme med den muligvis betryggende oplysning at N.Y. Times i længere
tid er blevet betegnet som en del af "the liberal media" og derfor uærlig og
ubrugelig af de konservative i USA.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-06-04 09:43

Jacob Andersen wrote:
> [...]
> længere tid er blevet betegnet som en del af "the liberal media" og
> derfor uærlig og ubrugelig af de konservative i USA.

Man kan være uenig med N. Y. Times og mene, at den er alt for liberal
for ens smag. Det kan være et fuldt legitimt og demokratisk synspunkt.

Men når de neo-konservative kommer med udfald for at lukke munden på
deres modstandere går de videre end det og indtager et synspunkt, som er
uforeneligt med demokratiet. Som når Senator James Inhofe hidser sig op
over at nogen kan finde på at kritisere den amerikanske hær i Abu
Ghraib-sagen, fordi sådan kritik er en utålelig fornærmelse mod de
amerikanske soldater. (Ja, det mener han faktisk!)

De neo-konservative er ikke blot uenige med deres kritikere, de forsøger
også at indskrænke deres kritikeres ret til at udtale sig og informere
om, hvad der foregår i Irak, som i tortur-skandalen.

Selv på deres egne præmisser falde de neokonservatives angreb ynkeligt
til jorden. For man må jo spørge, hvad og hvem - de konservatives
cover-up eller de kritiske røster, der gør opmærksom på soldaternes
forhold og modbydelige ordrer om at bruge tortur - der er mest
fornærmende mod de amerikanske soldater. Svaret turde være givet.
Soldaterne og deres familier er heller ikke i tvivl.

Mikkel

Fra : 3W

Dato : 12-06-04 09:04

> [...]
> var Bush der er ved at ødelægge det amerikanske samfund. Tænk hvis det
> var Moore der kæmpede mod misbrug af det amerikanske folk.

Hverken Moore eller Bush er ved "at ødelægge det amerikanske samfund". Moore
udnytter sin ytringsfrihed til at lave politiske film, og Bush benytter sin
præsidentpost til at lave politik. Begge er dygtige til deres håndværk, og
begge bliver kritiseret af den anden side. Og så er der vist ikke flere
ligheder

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-06-04 09:32

3W wrote:
> [...]
> er dygtige til deres håndværk, og begge bliver kritiseret af den
> anden side. Og så er der vist ikke flere ligheder

Jeg er ikke helt enig med dig her, men jeg er til gengæld glad for at vi
åbenbart er enige om, at det er noget sludder at sige, at Moore skal
holde sin kæft, fordi han ikke er rigtig amerikaner.

Men det er sjovt, at både Moore og Bush på en eller anden måde hævder at
arbejde for at forsvare "det rigtige USA".

Det er åbenbart sådan, man fører politik i USA.

Det betyder selvfølgelig også, at Moore må kunne tåle kritik af sin idé
om, hvad der er det "rigtige" USA. Lige som Bush må kunne det.

Mikkel

Fra : vadmand

Dato : 12-06-04 21:05

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er sjovt, at både Moore og Bush på en eller anden måde hævder at
> arbejde for at forsvare "det rigtige USA".
>
> Det er åbenbart sådan, man fører politik i USA.

Det er såmænd ikke så forskelligt fra Danmark. Vi er en del, som mener, at
Pia K. er ved at ødelægge "det rigtige Danmark." Selv mener hun, at hun
forsvarer det.

Per V

Per V.

Fra : PerX ...

Dato : 12-06-04 02:32

In article <lpSdnbMq4e-C3FTdRVn-gQ@adelphia.com>,
zxcvasdf@kjlksdjfasd.net says...
> [...]
> smule professionel anstændighed. Er det virkeligt nødvendigt at lyve og
> fordreje for at beskrive sit synspunkt? Så er synspunktet måske ikke så

Hvis moore havde løjet så havde de sagtsøgt ham. De har de ikke. QED.

Fra : N/A

Dato : 12-06-04 02:32

Fra : PerX ...

Dato : 12-06-04 02:32

In article <40C8D2B1.4070803@hotmail.com>, tenzel_kim@hotmail.com
says...

> Filmen er ikke færdig endnu???? Huh? Hvordan fanden kan den så gå hen og
> vinde en filmpris?
>
> Tror der er et eller andet du har misset.

Det var vist dig som missede det ikke var Moores film han talte om.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 12-06-04 03:26

PerX ... wrote:
> Det var vist dig som missede det ikke var Moores film han talte om.

Hvilket var grunden til at jeg cancellede indlægget så snart jeg havde
sendt det afsted. Det lader bare ikke til at være blevet fjernet hurtigt
nok.

Tenz.

Fra : Peter Lind

Dato : 10-06-04 10:14

"3W" <zxcvasdf@kjlksdjfasd.net> wrote in message
> [...]

> at denne film er latterlig og tæerkrummende, selvom de ikke har set den.

Jeg har ikke set nogen kritik af Michael Wilsons film, kun kritik af ideen
og konceptet.
Michael Moore har lavet en film der kritiserer det amerikanske system, hele
kongressen med præsidenten og hans rådgivere i spidsen. Michael Wilson har
lavet en film der kritiserer Michael Moore.
Hvis Moores film udelukkende gik på Bush, så ville Wilsons ide være god nok,
men det gør den tilsyneladende ikke - så Wilson forekommer at være endnu en
af dem der kritiserer Moore istedet for at kritisere det Moore siger - og vi
andre må så sidde tilbage og tænke på om det måske er fordi Moore har ret,
uagtet at han er en tyk klovn der laver smart klippede dokumentariske film
med stærkt politisk indhold.

[om Wilson]
> Og her i gruppen bliver han
> så latterliggjort og kaldt idiot. Dybt afslørende og temmeligt grinagtigt.

Det er fordi han går efter manden istedet for bolden, som vor kære huspoet
udtaler det gang på gang.
Og dét er latterligt!

Mvh
Peter Lind

Fra : 3W

Dato : 11-06-04 06:22

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> wrote in message
> Det er fordi han går efter manden istedet for bolden, som vor kære huspoet
> udtaler det gang på gang.
> Og dét er latterligt!

Og det gør Moore selvfølgelig ikke med Bush?

Fra : Peter Lind

Dato : 11-06-04 19:05

> "Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> wrote in message
>
> Og det gør Moore selvfølgelig ikke med Bush?

Jeg har ikke set Moores film, men jeg tvivler på at det er en lang omgang
såen tvivl om Bushs motiver og evner. Naturligvis kritiserer han også Bush
direkte, ligesom Cheney og resten af slænget ikke går fri.

Hvis Moores film udelukkende handlede om at Bush var dum, så ville det være
nærliggende at lave en film om at Moore er dum. Men det er vist ikke helt
det der er tilfældet her.

Men lad os se filmen, og så diskutere videre. Det er helt sikkert en omgang
manipulerende dokumentar-agtig snak, der er rigere på politiske meninger end
kolde facts, men hvad så?

Mvh
Peter Lind
-der til stadighed savner alternativer til Moore, men synes at de er ved at
dukke op rundt omkring overthere.

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-06-04 10:20

3W wrote:
> Her er, en tilsyneladende almindelig gut, som er træt af Moores
> konstante tilsvining af sit moderland, og han beslutter sig for at
> lave en film om Moore

Ja. Patetisk. At lave en film der kritiserer et land og dets ledere er
stort. At lave en film der håner en filmmand er småligt.

/jim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-06-04 15:11

Ynkeligt, mener du.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-06-04 16:17

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Ynkeligt, mener du.

Måske. Men det er i visse tilfælde også patetisk.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 10-06-04 23:44

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Ynkeligt, mener du.

Hahahaha, det er en kamp du ikke kan vinde. Læn dig tilbage og se dit
modersmål blive udvandet.

/Jacob

Fra : 3W

Dato : 11-06-04 06:23

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message

> Ja. Patetisk. At lave en film der kritiserer et land og dets ledere er
> stort. At lave en film der håner en filmmand er småligt.

Leverpostejsk måske, men ikke patetisk.

Fra : PerX ...

Dato : 12-06-04 02:34

In article <40c832f3$0$3058$14726298@news.sunsite.dk>,
jimVÆÆK@officeconsult.dk says...

> Ja. Patetisk. At lave en film der kritiserer et land og dets ledere er
> stort. At lave en film der håner en filmmand er småligt.

Ja fordi dets land slår tusinder ihjel og skræmmer millioner.

Fra : Parker Pyne

Dato : 10-06-04 19:19

"3W" <zxcvasdf@kjlksdjfasd.net> wrote in message

> Her er, en tilsyneladende almindelig gut, som er træt af Moores konstante
> tilsvining af sit moderland

Berettiget kritik er det mest patriotiske, der findes. Blindt at adlyde uden
at forholde sig kritisk til noget er det mindst patriotiske, der findes.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-06-04 19:47

"Parker Pyne" <Mad-Eye@jubiimail.dk> writes:

> Berettiget kritik er det mest patriotiske, der findes. Blindt at adlyde uden
> at forholde sig kritisk til noget er det mindst patriotiske, der findes.

I øvrigt er det interessant, at det altid gøres til at Moore sviner
Amerika til. Det gør han ikke - det er i hvert fald efter eget udsagn
ikke hans mål. Han sviner Corporate America til. Og når de har en
præsident, så får han også hug.

USA er mere end de folk, der bestemmer lige nu. Det vil de fleste
amerikanere vel skrive under på.

Fra : Parker Pyne

Dato : 10-06-04 20:00

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
> præsident, så får han også hug.
>
> USA er mere end de folk, der bestemmer lige nu. Det vil de fleste

Moore er efter eget udsagn en rigtig amerikaner, i modsætning til Mellon
Scaife, Cheney, Bush og alle de andre superrige, der aldrig har set et
supermarked indefra.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-06-04 20:33

> [...]

> Moore er efter eget udsagn en rigtig amerikaner, i modsætning til Mellon
> Scaife, Cheney, Bush og alle de andre superrige, der aldrig har set et

"How much is a quart of milk?"
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : PerX ...

Dato : 12-06-04 02:30

In article <37-dnVFhrrQSTFrdRVn-ug@adelphia.com>,
zxcvasdf@kjlksdjfasd.net says...

> Forresten sjovt at se hvor mange her på listen, som er tilhænger af Moores
> film og hans ret til at lave bevidst fordrejede "dokumentarfilm",

At du ikke har forstået og/eller er ening i den politisk holdning er
ikke det samme som at de er fordrejede." nu synes

> Her er, en tilsyneladende almindelig gut, som er træt af Moores konstante
> tilsvining af sit moderland,

Nej, han mener at folk med en anden holdning skal holdes nede.

>og han beslutter sig for at lave en film om
> Moore efter samme opskrift som Moores egne film. Og her i gruppen bliver han
> så latterliggjort og kaldt idiot. Dybt afslørende og temmeligt grinagtigt.

Fordi Moore har talent, det har ham fjoget ikke.

Fra : 3W

Dato : 12-06-04 03:08

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
> Nej, han mener at folk med en anden holdning skal holdes nede.

Præcis hvornår gav han udtryk for det?

> Fordi Moore har talent, det har ham fjoget ikke.

Jeg vidste ikke filmen allerede havde haft premiere, og du havde set den.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-06-04 07:26

Søren Andersen wrote:
> http://www.fahrenheit911.com/trailer
>
> Det sidste klip er SÅ KLASSISK, den mand er jo sindsyg :)

Se i øvrigt imdb news: Stars Praise 'Fahrenheit 9/11'
http://us.imdb.com/news/wenn/#1

Mikkel

Fra : S. Larsen

Dato : 05-07-04 14:48

Søren Andersen wrote:

> http://www.fahrenheit911.com/trailer
>
> Det sidste klip er SÅ KLASSISK, den mand er jo sindsyg :)

Hele den film er alt alt for blæret. Man sidder virkelig og får det
dårligt over at den mand har så meget magt. Virkeligt skræmmende men et
vildt godt stykke dokumentar.

/sL

--
-- Fjern "NOSPAM" i e-mail adressen ved besvarelse til min mail
:: simonlarsenNOSPAM@gmail.com ::

Fra : Morbid Angel

Dato : 05-07-04 18:29

On Mon, 5 Jul 2004 13:47:45 +0000 (UTC), "S. Larsen"
<simonlarsenNOSPAM@gmail.com> wrote:

>Hele den film er alt alt for blæret. Man sidder virkelig og får det
>dårligt over at den mand har så meget magt. Virkeligt skræmmende men et
>vildt godt stykke dokumentar.
>
>/sL

Nu er vi andre jo ikke så blåøjet at tro på at Bush sidder med den
reele magt =)

Mvh

MA

///