dk.livsyn.gruppeterapi
Fra : Erik

Dato : 03-05-01 21:23

Jeg mener, at man her på DLK er igang med at udvikle sig
til gruppeterapi, da man er i fuld gang med at tømme sig ud
for alle de andre.

da gruppeterapi ikke har med kristendom at gører, skulle
der så ikke åbnes en dk.livsyn.gruppeterapi.

Jeg må gøre opmærksom på, at vi gennem tiden har afvist
andre religioner på DLK.

Desuden er jeg glad for at alt jeres harme faldt på mig, som
det er skik i god gruppeterapi, skal en have alles vrede, men
i morgen er jeg stadig den samme genfødte kristen, men i har
stadig jeres vrede på mig i god behold, mange tak

Erik

Fra : anderspj

Dato : 04-05-01 04:28

Erik <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2djI6.370$cQ1.53635@news.get2net.dk...
> [...]
> i morgen er jeg stadig den samme genfødte kristen, men i har
> stadig jeres vrede på mig i god behold, mange tak

Du er det mest gennemført nedrige og tarvelige svin, jeg nogensinde har haft
den ellers så tvivlsomme ære af at tiltale i dette forum.

Har Jesus lært dig at trampe på de svage?

Mener du at være "genfødt"? Til hvad?

Du opfører dig som en rendyrket psykopat!

Hvad er DIN "Kristendom"?

--
Anders Peter Johnsen

Fra : Erik

Dato : 04-05-01 14:54

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
haft
> den ellers så tvivlsomme ære af at tiltale i dette forum.
>
> Har Jesus lært dig at trampe på de svage?

Er du svag ??

> Mener du at være "genfødt"? Til hvad?

Ved du ikke det, mangler du meget.

> Du opfører dig som en rendyrket psykopat!

Du har ret, kan du hjælpe mig

> Hvad er DIN "Kristendom"?

Den er salvet med Helligånden.

Erik

Fra : anderspj

Dato : 04-05-01 15:09

Erik <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:wuyI6.120$Qq2.24549@news.get2net.dk...

> "anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> haft

> Er du svag ??

Nej, men Jørgen kan til tider være det.

> Ved du ikke det, mangler du meget.

Jeg har svært ved at opfatte din opførsel som kristen, når Jørgen får den
ide at ville være intim og fortælle om sig selv og du reagerer ved at håne
ham.

> Du har ret, kan du hjælpe mig

Det er ikke så svært:
Du skal bare opføre dig ordentligt.

> Den er salvet med Helligånden.

Jeg tvivler.

--
Anders Peter Johnsen

Fra : Erik

Dato : 04-05-01 15:23

> Jeg tvivler.

Vi genfødte tror, det er forskelden

Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-05-01 18:46

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> Vi genfødte tror, det er forskelden

Ved du forresten hvad forskellen på kirke og sekt er???
--
Peter B. Juul, o.-.o "Øh.. Ad Bwad! Din dumme møg-indvandrer"
The RockBear. ((^)) - Poul Nyrup. Men det var ikke ham selv,

Fra : Vidal

Dato : 04-05-01 15:30

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9ct7fi$hns$2@news.inet.tele.dk...

[Erik]

> Hvad er DIN "Kristendom"?

Stokfundamentalisme?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Erik

Dato : 04-05-01 20:02

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> [Erik]

> Stokfundamentalisme?

Ja, det er mig

Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-05-01 20:02

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> writes:

> Stokfundamentalisme?

Næh, så var Erik ikke så alene. Eriks kristendom er - så langt som det
er til at forstå, for han er umådeligt nærig med oplysninger - den
eneste rigtige form. Og han er den eneste udøver. Det er derfor han
ikke er tilknyttet en menighed, for alle menigheder er fulde af fup og
ingen af dem leverer noget, der tilnærmelsesvis ligner rigtig
kristendom.

Erik, du skal være velkommen til at protestere og argumentere for dine
protester, men hidtil er ovenstående faktisk hvad man har kunnet
forstå af hvad du har skrevet. Du må hjertens gerne uddybe.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Erik

Dato : 04-05-01 20:34

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke er tilknyttet en menighed, for alle menigheder er fulde af fup og
> ingen af dem leverer noget, der tilnærmelsesvis ligner rigtig

Jeg er ked af at jeg ikke kan leve op til dine normer for god kristendom,
men dem tog Jesus fra mig da han døbte mig i Helligånd.

> Erik, du skal være velkommen til at protestere og argumentere for dine
> protester, men hidtil er ovenstående faktisk hvad man har kunnet
> forstå af hvad du har skrevet. Du må hjertens gerne uddybe.

Tak, jeg vil huske det

Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-05-01 21:09

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> Jeg er ked af at jeg ikke kan leve op til dine normer for god kristendom,

Mine normer? HVilke normer mener du da, at jeg taler for?

Det er _dig_ der igen og igen sviner alskens samfund af troende
kristne til for ikke at være "ægte menigheder".

Og du har stadig ikke givet antydningen af en forklaring.
--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Mark Langdahl

Dato : 05-05-01 22:56

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> [Erik]

> Stokfundamentalisme?

Med hvilket fundament? Før omtalte stok? For havde det været Bibelen, ville
han have vidst, at Jesus siger, at "derpå skal verden kende, om I er mine
disciple, om I har indbyrdes kærlighed." Så Erik, har dine indlæg foreløbig
været kærlige eller hadefulde?

Mark Langdahl
http://kajqrd.cjb.net

Fra : Erik

Dato : 06-05-01 07:01

"Mark Langdahl" <kajqrd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> han have vidst, at Jesus siger, at "derpå skal verden kende, om I er mine
> disciple, om I har indbyrdes kærlighed." Så Erik, har dine indlæg

Sl 45 v 8, ifølge dette vers har Gud mindre problemer med at se min indre
tilstand end du, for Gud giver vel ikke Helligånden, tungetale mm, uden at
man
omvender sig fra det onde.

Hvad med dig selv, har du fundet Guds nåde, eller skæntes du stadig med din
kirke om bøsserne skal velsignes og om hvor mange gange præsten kan gifte
andres ægtefælder.

Erik

Fra : anderspj

Dato : 06-05-01 07:31

Erik <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:JK5J6.3$hd4.713@news.get2net.dk...

> [...]
din
> kirke om bøsserne skal velsignes og om hvor mange gange præsten kan gifte

Mest hadefulde, tror jeg.

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik

Dato : 06-05-01 19:37

> Erik <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:JK5J6.3$hd4.713@news.get2net.dk...

> mine

> din

> Mest hadefulde, tror jeg.

Mener du dermed, Gud gav mig det hadefulde, da han gav mig
Helligånden, tungetale og udfriede mig fra sprit og stofmisbrug ??

Erik

Fra : Mark Langdahl

Dato : 06-05-01 18:47

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> mine

> din

> Mest hadefulde, tror jeg.

Jeg er tilbøjeligt til at give dig ret. Og til dig Erik: Jeg vil bede for
dig.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Mark Langdahl

Dato : 05-05-01 22:56

Fra : John Joe

Dato : 07-05-01 08:54

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har Jesus lært dig at trampe på de svage?
>
> Mener du at være "genfødt"? Til hvad?
>
> Du opfører dig som en rendyrket psykopat!

Nu vil jeg ikke selv dømme nogen, men bare sige at det ikke er så godt at
dømme andre mennesker. Det er ikke til at holde ud at høre på.