til sortehavet (Bul) med mini tur til Ista~
Fra : Igor's Turist

Dato : 07-06-04 19:24

Er der nogen her der har prøvet at tage på et af de mini trips på to tre
dage som rejseselskaberne tilbyder når man er i Golden Sands eller Sunny
Beach i Bulgarien. Jeg har bestilt en rejse med Balkan Holidays som tilbyder
en to dags tur til Istanbul for 800,- men det er med bus! Umiddelbart lyder
2 dage til at være lige i underkanten og udsigten til at skulle spændere en
10 timers tur i en gammel bulgarsk turist bus i 50 graders varme virker ikke
ligefem indbydende!?! Dog vil det alligevel være rart at se lidt storby og
ikke kun resort i 14 dage.

Er der nogen her der har prøvet at tage på en af de ture? Kan det betale
sig?

Er der mulighed for at sejle til Istanbul feks. fra Varna? (kunne være ret
behageligt!)

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 18-06-04 11:01

"Igor's Turist" <Martin_bjorn_olsen@hotmail.com> wrote in

> [...]
> virker ikke ligefem indbydende!?! Dog vil det alligevel være
> rart at se lidt storby og ikke kun resort i 14 dage.

Jeg har ikke selv prøvet turen, men så ofte busserne (jeg lejede selv
en bil). Og de lignede standard a/c turistbusser - ikke som de
lokale. Men tjek dog med rejsebureauet?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Maria Krassimirova W~

Dato : 18-06-04 20:52

Jeg har prøvet turen og den tager ikke 10 timer. Man kører fra Sunny Beach
kl.5 om morgenen og ankommer til Istanbul ca. kl.12.30. Man stopper direkte
ved en restaurant, hvor de er klar med mad så man kan spise med det samme.
Efter det starter sightseeingen i selve byen.

Busene er heller ikke "gamle bulgarske" busser, men helt almindelige
turistbusser, præcis lige så gode som man bruger i Danmark. De har også fint
virkende air-conditioning, så du skal ikke være bange for at få det for
varmt på vejen. Da jeg rejste til Istanbul fra Sunny Beach var temperaturen
i Tyrkiet ikke
mere end 30-32 grader og det var i juli.

Jeg kan klart anbefale turen, hvis du vil besøge Istanbul for første gang
og danne dig et generelt billede af Tyrkiets største by. Det er en utrolig
spændende by og den eneste negative side af turen er at den er alt for
kort -
man kan sagtens bruge en uge der.

De bedste hilsner

Maria K. Wistoft