Godt og billigt overnatningssted på vej ti~
Fra : Jan

Dato : 07-06-04 09:48

Hejsa

Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn (4 og 7 år) der for første gang skal
på bilferie.
Vi skal til Østrig i uge 29 og overvejer om vi skal tage en overnatning på
vej derned.
Vi har lejligheden hvor vi skal bo fra lørdag kl. 13 og kan ikke helt finde
ud af hvornår vi så skal tage afsted og om vi evt. skal snuppe en
overnatning på vejen.
Kender i nogle gode steder på vejen til Østrig hvor man evt. kunne overnatte
og få lidt morgenmad uden at blive ruineret ???

Jan

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-06-04 10:35

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> writes:

> Vi har lejligheden hvor vi skal bo fra lørdag kl. 13 og kan ikke helt finde
> ud af hvornår vi så skal tage afsted og om vi evt. skal snuppe en
> overnatning på vejen.

Med to børn i den alder ville jeg ikke være i tvivl. Snup en overnatning.

> Kender i nogle gode steder på vejen til Østrig hvor man evt. kunne overnatte
> og få lidt morgenmad uden at blive ruineret ???

De tyske vandrehjem er fremragende. Morgenmad og sengetøj er med i
prisen som generelt er lav.

http://www.djh.de

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-06-04 13:04

"zimmerfrei" er løsningen. Det er MEGET MEGET nemt i Tyskland. Kør fra
motorvejen kl. 15-16 og find.

Fra : Igor's Turist

Dato : 07-06-04 20:32

Hvis du kører over Tjekkiet er der også MASSER af "zimmerfrei" du skal bare
køre ind i boligkvarterer tæt ved motor eller landevejen, dog helst ikke for
sent på aftenen (efter 21.), da de selvfølgelig gerne lige vil kunne se hvad
det er for nogen de skal have boende. Der er der altid masser af der
tilbyder billig overnatning, ofte er det pensionister der udlejer der 1. sal
i deres villaer og henter en god skilling på det. Men prisen er fin for
os -de 3. gange jeg har gjort det har det været til 100 kr per overnatning,
egen nøgle til huset, eget køkken og bad og bilen kørt i sikkerhed bag hus
porten. De er altid venlige og flinke. Samtidig er det også ganske
charmerende, fordi man får en god fornemmelse for hvordan deres levevilkår
er.

Fra : Jan

Dato : 08-06-04 12:07

Er det lettere og hurtigere at køre over tjekkiet eller.....

Vi bor på Sjælland så ved endnu ikke hvordan vi kommer derned.

Jan

Fra : Igor's Turist

Dato : 08-06-04 19:07

Det vil jeg faktisk tro Wien ligger jo lige ved den sydlige tjekkiske
grænse. Jeg har selv kørt ruten over Gedser - Berlin - Dresden - Teplice (-
by i størrelse med Næstved -overnatning 50 km inde i Tjekkiet - ca. 7-8
timers kørsel fra Rostock) - Prag - Wien med stop ved Klagenfurt søen i det
sydlige Østrig, til Adriaterhavet (Portoroz i Slovenien). Vejen er ganske
let at køre med motorvej på omkring 85 % af strækningen. Samtidig slipper
du for at køre meget bjerg kørsel. Trafikken er absoulut heller ikke lige så
tung, som hvis du tar over Hannover - Frankfurt - Munchen ... her hersker
simpelthen autoanarki, autobahn i sydtyskland er efter min mening et rent
helvede, især hvis du ikke kan tage afsted på en hverdag.

Fra : Daddy

Dato : 08-06-04 22:34

..news.tele.dk...

> skal
> finde
> overnatte

Hej - vi har gode erfaringer med bogen:
"Links + Rechts der Autobahn. - Krefeld : Willi Stüning
Årbog. Tysk tekst. Indledning og tegnforklaring på tysk, hollandsk,
engelsk, fransk, svensk og dansk".

Den kan lånes eller skaffes fra biblioteker i hele Danmark bestil evt.
online til levering på dit nærmeste folkebibliotek via
"http://www.bibliotek.dk".

Den kan enten bruges til at finde og booke (telefonisk eller via mail)
et værelse incl. morgenmad FØR ferien ELLER man kan havé den med i
bilen undervejs sydpå og så slå op i bogen i dét område man er nået
til. Her ser man så dé muligheder der er, og kører hen til den ønskede
pension/Zimmer frei.

Sidste sommer boede vi (far, mor og 3 unger på
7, 10 og 12) i en lejlighed med eget bad og toilet samt morgenmad for
95 Euro svarende til 750 kr. (fås også billigere). Afstand til
Autobahn var 3 Km - du bruger ikke tid på at futte rundt og
søge/spørge dig for. Vi havde booket hjemmefra - det er rart at have
et mål for dagens tur.

God ferie - Steen