Godt Bronzekursus :-) , Men turen hjem :-(
Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 07-06-04 17:23

Hej NG!
Jeg var i weekenden på bronzekursus hos DMC,kurset blev afholdt på
køretekniskanlæg i Vejle,og det kan stærkt anbefales!!! www.dmc-org.dk
Her lærte vi om alt det vi selvfølgelig ikke håber vi får brug for,
Max opbremsninger,undvigemanøvrer,kontrastyringer plus meget andet,der var
et godt humør på hos instruktørerne og det gav en god stemning,og nu skal
der bare arbejdes med alle de informationer man fik ind under hjelmen.
Desværre var det lige før at vi fik brug for det på vej hjem,
på motorvejen blev vi overhalet af en varevogn, han kørte meget tæt på
første kører da han trak ind efter hans overhaling,
og det var helt bevidst.
Senere da vi skulle tage afsked med hinanden på en afkørsel,holdt der sørme
to unge fyre med åben motorhjelm og kiggede lidt på deres varme motor,ja jeg
må sgu godt nok sige,at fryden var næsten ikke til at bære.......Vi spurgte
til hvorfor overhalingen skulle laves så farlig og jeg må indrømme svaret
var rystende:Vi følte os provokeret pga.I overhalede os!!!!
Man får næsten ondt af så tomhjernede personer,men det sådan en fyr der en
dag tager livet eller førligheden fra os mcíster.

Take care out there!

Tak igen til Per,Uffe,Arne,Per,Jesper,Brian

Med Venlig Hilsen
Rene´Mikkelsen
http://www.dfmc.dk/?id=601

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-04 17:36

Rene Mikkelsen wrote:
> [...]
> der en dag tager livet eller førligheden fra os mcíster.
>
> Take care out there!
>
> Tak igen til Per,Uffe,Arne,Per,Jesper,Brian

Ja, de er sgu dygtige og energiske de instruktører *s*...

Se evt. min anmeldelse af kurset på http://www.dmc-kursus.dk/

Sjovt nok var jeg også ved at blive kørt ned ude på grønlandsvej, da en
mercedes synes at han havde retten til hele kørebanen

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 08-06-04 06:38

"Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk> skrev i
en meddelelse news:40c4994f$0$12566$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
>
> Sjovt nok var jeg også ved at blive kørt ned ude på grønlandsvej, da en
> mercedes synes at han havde retten til hele kørebanen

Hej Peter
Det var da pokkers....Men nu holdte jeg bag dig da du skulle lave en
udvige/kontrastyring i Vejle og det lavede du bare til ug,så sådan en
"bette" legobil skulle jo ikke være noget problem for dig.
Var årsagen ikke at du så en"Arne" i vejkanten og holdte øjen- kontakten,
problemet var bare at hun aldrig vinkede.
(Var det ikke det Per fortalte,at når de har vinket må du kigge ligeud
igen,eller skal jeg tag et kurus mere tror du?)

mvh Rene

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 10:50

Rene Mikkelsen wrote:
> [...]
> (Var det ikke det Per fortalte,at når de har vinket må du kigge ligeud
> igen,eller skal jeg tag et kurus mere tror du?)

Havde jeg set en "Arne" så var jeg kørt galt *g*. Ham tager man sgu ikke
blikket fra

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 08-06-04 11:00

"Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk> wrote
in message news:40c58b9e$0$9323$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
SNIP
SNIP

SNIP

SNIP

> Havde jeg set en "Arne" så var jeg kørt galt *g*. Ham tager man sgu ikke
> [...]
Næh, Arne er jo også medlem af Pan Club - (Honda Pan European Club) *G*

Mvh.
Carsten
BMW K 1200 RS - så'en lige så man ikke tror, at jeg kører Håndaaa......

Fra : Tommy

Dato : 09-06-04 13:45

Carsten Eilersen wrote:

SNIP
> [...]

> Mvh.
> Carsten
> BMW K 1200 RS - så'en lige så man ikke tror, at jeg kører Håndaaa......

Jeg tror også at den samme arne (http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=166)
er medlem at Koldby MC (www.koldbymc.dk)
De holder træf i næste weekend, så kom dog og vær med.

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 10-06-04 06:01

"Tommy" <tommy@ducati.dk> wrote in message
> [...]

> er medlem at Koldby MC (www.koldbymc.dk)
> De holder træf i næste weekend, så kom dog og vær med.

Hej Tommy,

Kan ikke tage til træf med/hos Arne (DMC-instruktør), da jeg selv skal
instruere på Bronzekursus i samme weekend.

Hej herfra.
Carsten

Fra : Per P.

Dato : 08-06-04 16:25

"Rene Mikkelsen" <fam.mikkelsen@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Var det ikke det Per fortalte,at når de har vinket må du kigge ligeud
> igen,eller skal jeg tag et kurus mere tror du?)

Du skal da være velkommen Men kan vi lære dig mere,-)

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat Ole Olsen: Jeg har aldrig kørt en maskine
hvor jeg ikke havde lyst til at skubbe fra med
foden for at komme hurtigere frem....

Fra : Armand

Dato : 09-06-04 00:12

Peter Jakobsen <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk> skrev i
en news:40c4994f$0$12566$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...

> Sjovt nok var jeg også ved at blive kørt ned ude på grønlandsvej, da en
> mercedes synes at han havde retten til hele kørebanen

Taxa-chauffører kan være slemme nok; men private Mercedes-ejere, de tror sq
at de ejer det hele :-|
Selv i Berlin, hvor vi under en tur engang studsede over at det med
usvigelig sikkerhed var en Mercedes, hver gang der blev dyttet i trafikken,
de få undtagelser der var, var til gengæld alle BMW Z-modeller :-|

--
Armand.

Fra : Bjarnep

Dato : 07-06-04 18:10

> [...]
> på motorvejen blev vi overhalet af en varevogn, han kørte meget tæt på
> første kører da han trak ind efter hans overhaling,
Snip Vi spurgte
> hvorfor overhalingen skulle laves så farlig og jeg må indrømme svaret
> var rystende:Vi følte os provokeret pga.I overhalede os!!!!

Hold da helt op, jeg får helt ondt i maven af at læse om sådan en opførsel,
Tænk at man kan blive slået ihjel på sin MC fordi en idiot føler sig
"provokeret"
Jeg er ikke sikker på at jeg havde "nøjes" med at tale pænt med sådan en
type.

mvh
Bjarnep

Fra : Carl Dragert

Dato : 07-06-04 19:04

Bjarnep wrote:
> Hold da helt op, jeg får helt ondt i maven af at læse om sådan en
> opførsel, Tænk at man kan blive slået ihjel på sin MC fordi en idiot
> føler sig "provokeret"

Det er nok 'vores' problem i en nøddeskal, det er lykkedes os mc'ister at
ændre folks opfattelse af os. Fra at være bøller der deler ørertæver ud ved
mindste anledning, til at være nogle som næsten for enhver pris undgår
ballade.

--
mvh Carl Dragert
FZR 600

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 07-06-04 19:20

"Bjarnep" <bjarne.pedersen@-fjern-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "provokeret"
> Jeg er ikke sikker på at jeg havde "nøjes" med at tale pænt med sådan en

Nej vel, men var det ikke fordi at vi var trætte og stod på kanten af en
kæmpe regnsky,var han nok også blevet holdt nede på vejen og brugt som
rullefelt

mvh
Rene

Fra : S.G

Dato : 07-06-04 20:09

> Nej vel, men var det ikke fordi at vi var trætte og stod på kanten af en
> kæmpe regnsky,var han nok også blevet holdt nede på vejen og brugt som
> [...]

JA SQ!
havde i ingen kommentarer til deres svar? fx en mindre opdragende eller
morale tale?

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 08-06-04 15:21

"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> JA SQ!
> havde i ingen kommentarer til deres svar? fx en mindre opdragende eller
> morale tale?

Nej, kun hovedrystende,for med disse udtalelser var det nok umuligt at putte
noget moral ind i den mand,
for han havde jo kun to hjerneceller,en der holdte ham oprejst,
og en der fik hans øjne til at blinke fra tid til anden,så det kunne han
slet ikke have rummet i hovedet.
Dog så han lidt flov ud da han kørte,og der hilste han også lige,så hvem ved
måske fandt han en celle mere på vej ind i hans truck.

mvh Rene

Fra : S.G

Dato : 08-06-04 15:25

?

> [...]
ved
> måske fandt han en celle mere på vej ind i hans truck.

£@!"#!#"@£@!"#!"#!"#!"#¤#"¤"

Sådan en idiot... Bliver total gal bare af at tænke på der findes sådanne
personer
Grrrrrr

Fra : anders majland

Dato : 07-06-04 18:29

> Hold da helt op, jeg får helt ondt i maven af at læse om sådan en
> opførsel, Tænk at man kan blive slået ihjel på sin MC fordi en idiot
> føler sig "provokeret"

Hvis i havde haft tid til det så kunne i have taget en snak med policen.
I var flere vidner end de to ? Men det kræver så at man gider besværet.
Først med at få lavet en anmeldelse og senere med at møde op i retten.
Desuden kan det jo også være at jeres kørsel var "problematisk" i
forhold til færdsloven og dermed også kunne give et dyk i muldvarpen ...

En anden fremgansmåde er at ringe til den nærmeste politistation og høre
om de alligevel har en vogn i nærheden med et par betjente der havde
tid/lyst til at forklare ungersvendene i varevognen lidt om
færdselsloven. Ifølge den vagthavende (i viborg for et par uger siden)
gjorde de det ofte der og troede på den opdragende effekt ... Og det
giver jo ikke så meget papirabejde ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 08-06-04 15:35

meddelelse news:40c4b440$0$3049$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> færdselsloven. Ifølge den vagthavende (i viborg for et par uger siden)
> gjorde de det ofte der og troede på den opdragende effekt ... Og det

Hej Anders
Vi var tre,men du har ret man gider næsten ikke besværet,
de to gutter kunne sådan set bare lave en historie mod os om at vi
f.eks havde kørt helt vildt,og så kunne man løbe i retten flere gange.
Men den med at ringe til policen og få en snak med dem ,om ikke de lige
kunne kigge forbi,er en god ide.

mvh Rene

Fra : Armand

Dato : 08-06-04 23:09

> [...]
> f.eks havde kørt helt vildt,og så kunne man løbe i retten flere gange.
> Men den med at ringe til policen og få en snak med dem ,om ikke de lige

Et er at fejle i trafikken uanset årsagen; men at indrømme at man indledte
en straffeekspedition p.g.a. en med(mod?)traffikants kørsel er da nok det
dummeste man kan komme til at undskylde sig med :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 09-06-04 00:11

> [...]
> Man får næsten ondt af så tomhjernede personer,men det sådan en fyr der en
> dag tager livet eller førligheden fra os mcíster.

Varm motor? - Så kører de ikke lige med det samme. I skulle sq have ringet
efter sheriffen De elsker når de en sjælden gang kan træde direkte ind i en
gang road rage, og i var jo vidner nok, også til at holde dem tilbage hvis
de
ville stikke af trods varm motor :-|

--
Armand.