Sklerose og alt behandling
Fra : TT

Dato : 03-05-01 21:37

Hej med Jer

Desværre har jeg for 14 dg siden fået diagnosen sklerose. Naturligvis vil
jeg gøre næsten alt for at slippe for det her, og vil derfor gerne høre fra
nogen, der har erfaring med eller viden om behjælpelig naturmedicin.

På forhånd tak

Thomas

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 03-05-01 22:31

I indlægget <qijI6.6014$Iq.1147967@news101.telia.com>
dateret 3 May, forfattede TT:

> [...]
>jeg gøre næsten alt for at slippe for det her, og vil derfor gerne høre fra
>nogen, der har erfaring med eller viden om behjælpelig naturmedicin.

Det mest kontroversielle jeg har hørt om er hende her:

http://www.brunes.se/

Hun er læge med MS.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : /arcana

Dato : 08-05-01 14:52

"Alex Bach Andersen" <abca@ccl4.org> wrote in message

> Det mest kontroversielle jeg har hørt om er hende her:
> http://www.brunes.se/
> Hun er læge med MS.

Jeg mener at have set en udsendelse om hende en gang - hun har da vist ret
gode resultater med behandlingerne, ikke?

/arcana

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 09-05-01 18:32

I indlægget <9dbi1e$v0q$1@news.net.uni-c.dk>
dateret 8 May, forfattede /arcana:

[snip]
>Jeg mener at have set en udsendelse om hende en gang - hun har da vist ret
>gode resultater med behandlingerne, ikke?

Jeg fed at hun har holdt foredrag i sceleroseforeningen for ikke så længe
siden, at hendes bog er oversat til dansk og at Carsten Vagn-Hansen har hende
oppe at vende fra tid til anden.

>--
^^^Den her bør stadig heales.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... Take care of the pence and the Inland Revenue will take care of the rest.

Fra : Bjarne Krog

Dato : 06-05-01 17:04

On Thu, 3 May 2001 22:37:03 +0200, "TT" <...@..> wrote:

> [...]
>jeg gøre næsten alt for at slippe for det her, og vil derfor gerne høre fra
>nogen, der har erfaring med eller viden om behjælpelig naturmedicin.

Hej Thomas

Akupunktur ser ud til at virke

Jeg har selv behandlet 2 med sclerose, den ene er en pige på ca. 22
år, og det ser ud til at jeg har stoppet hendes fremgang i denne
grimme sygdom, det er hvertfald hvad hun selv siger.
Den anden er en dame på ca. 40 år som sidder i kørestol, og der har
jeg fjernet alle hendes smerter og er ved at give hende flere krafter
i armene, og nu er hun i stand til at mærke når hun skal på toiletet,
hvilke hun ikke kunde før end at hun kom hos mig, og hun siger at jeg
slipper ikke af med hende, for hun kan mærke hvis der går for lang tid
mellem behandlingerne ( vægten i bleen)

stil gerne spørgsmål enten her eller på mail
____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk
Denne her fra nyhedsgruppen

Fra : /arcana

Dato : 08-05-01 14:54

"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> wrote in message

> Akupunktur ser ud til at virke

Har du i det hele taget nogen som helst dokumentation på det du skriver?
Hvor mange behandlinger kræves der? Og hvad koster hver enkelt behandling?

MS er en forfærdelig sygdom - jeg håber ikke at du er af den slags
alternative behandlere, som gerne vil tjene penge på desperate, dødssyge
mennesker?
--
/arcana

Fra : alvin

Dato : 10-05-01 09:15

Fra : Bjarne Krog

Dato : 11-05-01 09:47

On Tue, 8 May 2001 15:54:29 +0200, "/arcana" <noemail@nospam.dk>
wrote:

>"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> wrote in message

>Har du i det hele taget nogen som helst dokumentation på det du skriver?
Nej , og jeg skriver kun hvad jeg har oplevet med mine patienter, og
kommer ikke med en doktor diskutat over emnet

Hvis du mener at det er dokumentation at du/andre (kun seriøse)
snakker med de patienter, kan jeg godt sørge for en samtale mellem
mine patienter og evt. intereserede. ( Stadig kun på patienternes
vilkår)

>Hvor mange behandlinger kræves der?
mange, jeg er ikke sikker da jeg endnu ikke har gjort nogen af dem
helt raske, men at de stadig er i bedring er der ingen tvivl om.

> Og hvad koster hver enkelt behandling?
Hos mig er det 200,- pr. gang, hvad andre tager er jo ikke noget jeg
kan sige.

>MS er en forfærdelig sygdom - jeg håber ikke at du er af den slags
>alternative behandlere, som gerne vil tjene penge på desperate, dødssyge
>mennesker?
Jeg ved godt hvad du hentyder til (den udsendelse der var i TV. for 1½
år siden ikke?? det er rigtigt at der var en der påstod at han kunne
kurere MS. og samtidigt frarådede han sin patient at stoppe med
lægeordineret medicin, han hedder Niels Erik Soling Rasmusen og er fra
bornholm *Allinge tror jeg*) .
Men i min klinik har jeg denne regl " hvis du ikke mærker en bedring
inden for de første 3-5 gange, så bliver du fyret "

____________________________

Fra : /arcana

Dato : 11-05-01 09:55

> Hos mig er det 200,- pr. gang, hvad andre tager er jo ikke noget jeg
> kan sige.

Det er i den lave ende. Jeg kender en kinesisk læge, som tager 1000.- pr.
gang (hun er også meget dygtig, meeen...)

> [...]
> kurere MS. og samtidigt frarådede han sin patient at stoppe med
> lægeordineret medicin, han hedder Niels Erik Soling Rasmusen og er fra

Han er forhåbentlig blevet sat i spjældet?

> Men i min klinik har jeg denne regl " hvis du ikke mærker en bedring
> inden for de første 3-5 gange, så bliver du fyret "

OK, jeg havde egentlig heller ikke regnet med andet. Man skal bare være
meget forsigtig med at stille meget syge mennesker en bedring eller
helbredelse i udsigt. Hende den kinesiske læge jeg kender, siger f. eks. om
kræftpatienter: "Jeg kan ikk' helbrede dem, men jeg kan hjælp' dem go' dø!"

/arcana

Fra : /arcana

Dato : 20-05-01 03:05

"Bjarne Krog" <b.krog@get2net.dk> wrote in message

> mange, jeg er ikke sikker da jeg endnu ikke har gjort nogen af dem
> helt raske, men at de stadig er i bedring er der ingen tvivl om.

Lige et PS: Hvis det lykkes dig at gøre en MS-patient helt rask, står du til
en Nobel-pris.

--
Med sunde hilsner
/arcana

Fra : Katrine

Dato : 17-05-01 14:58

Hej Thomas

Bang - Der røg dit liv. Det var i hvert fald det jeg tænkte da jeg den 17. marts 1998 fik diagnosen sklerose. 23 år gammel midt i en uddannelse og hvad så. I dag har jeg det faktisk godt. Stadig midt i min uddannelse, med lidt smerter i benene, men ikke noget alvorligt, og en efterhånden meget god fornemmelse for at nyde livet. Som du kan høre er i dag en god dag, der er også skod-dage. Det er de dage hvor jeg af hensyn til hele menneskeheden holder mig inden døre.

Ligegyldigt hvad du gør kan du ikke blive rask. Det er hårdt at indse, men det er den vej du skal. Du kan der i mod gøre meget for at få det bedst mulige liv, på de betingelser du nu har fået.

Alternativ behandling? Jeg tager kosttilskud B-vitamin, flerumættede fedtsyrer og spiser en fornuftig kost - meget grønt, fisk og kylling. Ikke så meget kød. Der ud over er jeg meget aktiv - Jeg går til ridning en gang om ugen, svømning en gang om ugen og træner hos en fysioterapeut 2 gange om ugen. Jeg har ingen videnskabelig belæg for at alt dette virker, men jeg har det godt for tiden med det, så jeg bliver ved. Vigtigst for mig er samtidig at undgå stress. Det medfører nemlig ofte et attak.

Fysioterapi og ridning kan du få vederlagsfrit &#8211; snak med din læge. Der ud over vil jeg anbefale dig at melde dig ind i sklerose foreningen, da du der kan få støtte både af socialrådgiver og psykologer. Endelig har jeg selv fået meget hjælp hos andre med sklerose, da de forstår mig, selv når jeg bare siger: &#8221;det føles mærkeligt, lidt summende &#8230;&#8221;

Til sidst men ikke mindst &#8211; Traditionel medicin. Jeg har prøver både Avonex og Rebif, men får nu Copaxone. Jeg stoppede med de andre pga. bivirkninger, men har det fint med Copaxonen.

Undskyld at jeg ikke har svaret lidt mere kortfattet. Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig på kfolkmann@stofanet.dk

Håber du har det godt.
\Katrine

http://www.kandu.dk/