Leje af mc i tyrkiet ?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-06-04 13:27

Hey,

vi er nogle stykker der skal på ferie i Tyrkiet (håber på det går i orden
snart

Er der nogen herinde der har prøvet at leje mc dernede ?

Vi skal bo i Alanya.

Fazeren kan nok ikke være i håndbagagen (og jeg nænner det heller ikke

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 07-06-04 20:42

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi skal bo i Alanya.
>
> Fazeren kan nok ikke være i håndbagagen (og jeg nænner det heller ikke

Hej Thomas
I August måned 1991 var min kone og jeg i Alanya.
Vi har været mange gange i Tyrkiet og set det meste af det store land (fra
alm. rutebiler), men Alanya var nok den by vi syntes mindst om ;o((
Der var simpelthen alt for mange turister og for lidt Tyrkiet!!
Men så fandt vi frem til "Martin Türkay" )
Martin er tysker og driver en udlejningsforretning for knallerter, øverter,
scootere og MC'er.
Hans "stald" omfattede dengang bl.a.
- Harley Davidson Sportster 883,
- Kawasaki KLR 250,
- Honda Rebel 250,
- Suzuki TS 125,
- Yamaha Virago 535,
- Honda SLR 650,
- Honda VT 600 Shadow,
- Vespa Skipper 80,
- Vespa Typhoon 80/125,
- Vespa Zip 50/80 og
- Vespa Hexagon 150.
Dengang var jeg ikke så MC-øvet/pengestærk (det ikke ønskede bedes
overstreget) så vi "nøjedes" med at leje en Honda Rebel 250.
Den bragte os ud i Alanya's omegn, op i bjergene og op og ned langs kysten.
Og den kørte perfekt og havde en formidabel lyd.

Martin er en tysker, som har slået sig ned i Alanya og han er utrolig réel
og er til at handle med, når han mærker at der er ægte MC-glæde hos kunden.

Hans adresse, tlf.nr. og e-mail er:

Martin Türkay
Renting Agency
Atatürk cad. Neslihan sok. 3/a
07400 Alanya - Türkiye

Phone: 02 42 5 11 57 21
E-Mail: info@martin-tuerkay.com

Han har også en hjemmeside, som er: http://www.martin-tuerkay.de/index1.html

Ham kan jeg varmt anbefale, og så go' ferie og go' fotrnøjelse.
Med venlig hilsen
Jørgen Gerdorf

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-06-04 21:37

men Alanya var nok den by vi syntes mindst om ;o((
> Der var simpelthen alt for mange turister og for lidt Tyrkiet!!

Hej Jørgen,
tak for dit svar

Vi har netop bestilt og vi skal ikke til Alanya, men til Kusadasi.
Men har hørt fra en kollega idag at der har han i hvertfald lejet
offroadere, så det tyder godt

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 07-06-04 23:42

> [...]
>
> Vi har netop bestilt og vi skal ikke til Alanya, men til Kusadasi.
> Men har hørt fra en kollega idag at der har han i hvertfald lejet

Ha' nu en go' ferie i Kusadasi, men husk at køre forsigtigt når I lejer
MC'er !!!
Jeg har flere gange oplevet, at flere tyrkiske biler sætter røde pærer i
bilens forlygter !!!!
Det er jo så lidt svært at se i mørket, at det ikke er baglygterne men
forlygterne du ser.
Og så kører tyrkerne øjensynelig i bevistheden om at Allah har bestemt
hvornår de skal herfra, så hvorfor køre forsigtigt eller endnu mindre,
hvorfor overholde færdselsreglerne.

Når det er sagt, så er der manger flotte ture at køre ud fra Kusadasi.

Mvh
Jørgen

Fra : Ronni Jensen

Dato : 10-06-04 13:41

Jeg var sidst i Alanya i 1998 hvor vi lejede et par Honda CBR600. Det
kostede DKK 475,- men meget mere hvis man vil betale i tyrkiste lire - det
var for en weekend (fredag eftermiddag til søndag eftermiddag).

Der er masser af udlejningsfirmaer dernede, men vælg endelig en af de lidt
større og "pæne" :)

/Ronni