mc og regnvejr
Fra : tom nielsen

Dato : 07-06-04 12:29

Hejsa,

Tager en MC mere skade end en bil når den står ude i regnvejret uden
regnefrakke på ?

- Tom

Fra : Oros

Dato : 07-06-04 13:08

tom nielsen wrote:
> Tager en MC mere skade end en bil når den står ude i regnvejret uden
> regnefrakke på ?

Hvad er det din mc har behov for at udregne?
Jeg kniber altid en lille tåre når jeg ser en flot ny cykel parkeret på
gaden, især i efterår og forår, uden afdækning. Men selv kører jeg hele året
på en skadet motorcykel, men ville sikkert - hvis ikke det var fordi vi har
en carport, dække cyklen til (det gjorde jeg i starten, mest for at skjule
der stod en mc, men nu sætter jeg bare en afdækningsplade. Eneste triste i
den forbindelse er hund og katte, jeg ved ikke rigtig hvorfor, men mine
presseninger er altid offer for både urin og strint, og det stinker af ht. -
især hvis man overser det og får det på hænderne når det er "frisktsat". Men
lige sammenligningen iml. bil og motorcykel ved jeg nu ikke lige, madkasser
går jeg ikke og tænker så meget over! :D Men en mc er vel lidt mere "åben"
end en bil, svarer jo lidt til en cabriolet i den forstand, og den bliver
nok hurtig trist i regnvejr uden afdækning!

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-06-04 13:37

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> writes:

> Men en mc er vel lidt mere "åben" end en bil, svarer jo lidt til en
> cabriolet i den forstand, og den bliver nok hurtig trist i regnvejr
> uden afdækning!

Tjah min er nu ganske vandfast. Men nu er det jo heller ikke hverken en
Ducati eller chrom-bæst Den bliver kørt hver dag - uanset vejret.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : tom nielsen

Dato : 07-06-04 14:29

hehe, opdagede det med madkassen lige efter jeg havde sendt beskeden
Spørgsmålet går naturligvis på om hvilke konsekvenser det vil få i det lange
løb hvis jeg ikke dækker den til.

Det er ingen ducati eller lign, men blot en 5årig GS500.

Men den skader nok ikke, og problemerne når det blæser på sådan en
"pressening" kan man vel komme uden om. Må hellere bestille en med fra
louis.de

- Tom

Fra : Armand

Dato : 09-06-04 00:11

tom nielsen <toms.news2@boholte.dk> skrev i en
> [...]
> Men den skader nok ikke, og problemerne når det blæser på sådan en
> "pressening" kan man vel komme uden om. Må hellere bestille en med fra

Forholdet mellem bil og mc omkring emnet er egalt; men til forskel har man
muligheden for at dække motorcyklen til med et dækken - Indhyller man en
allerede våd og driftsvarm motorcykel med et sådant dækken, vil motorcyklen
til gengæld blive udsat for noget der bedst kan beskrives som tyrkisk
dampbad, og dét trænger ind overalt hvorimod vand fra oven oftest kun
preller af
når motorcyklen ellers står stille

--
Armand.