Ok, Ok,ok.
Men BMW i /5 til /7 var berygtede for de meget korte mellemrum hvor
ventilerne skulle stilles, da sæderne ikke var specielt stærke, og satte
sig.
'Das Motorrad' endte med en højere pris pr. km end mange andre cykler netop
fordi der skulle stilles ventiler så tit.
Med venlig hilsen
Edvard
"Steen Egeberg" <*mitnavn*@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40c4b234$0$313$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Jeg vil kun give dig et svar på blyfri: Det er nemt - den kan sagtens
køre
> > på blyfrit benzin. At skifte ventlisæder ud er kun at fylde pemnge i
> > lommerne på cylinderfirmaet.
> > Har selv Nimbus fra 1935 som kører nu i foreløbigt 8 år udelukkende har
> kørt
> > på blyfri + en Honda fra 1960 som siden jeg fik den i 1999 også har kørt
> > tusinder af kilometer på blyfri!
> >
>
>
> Jeg er selv fra dengang da bly var almindeligt benzinadditiv - for at hæve
> oktantallet - og det lag bly som aflejredes på udstødningsventiler
og -sæder
> beskyttede samtidigt disse imod afbrænding på tidligere tiders motorer.
Især
> ved høj belastning i lang tid.
>
> Men mange kørte fint på blyfrit, især hvis de ikke blev kørt hårdt, så det
> kunne måske være en ide at prøve at køre uden, checke ventilspillerummet
> lidt hyppigere, og hvis de så holder, så er alt godt. Og hvis ikke, tja,
så
> var du alligevel forberedt på at skifte sæder og ventiler ?
>
> --
> Steen Egeberg
>
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
>
>