Mc'er på små græske øer
Fra : anders majland

Dato : 06-06-04 18:07

Jeg har lige tilbragt et par dage dels på en 61fods sejlbåd og dels på
nogle små græske øer. Og når man så sidder på en fortovscafe med en kold
øl kan man jo ikke lade være med at kigge på det der kommer forbi. Og af
en eller anden grund er det mest kvinder og motorcykler jeg lægger mærke
til

Der er selvfølgelig flest af de små knallertlignende (oftest med alm.
gear og kardan) men også mange "rigtige" motorcykler. Sådan noget som en
yamaha tdm virker jo også velvalgt

Men med diskussionerne herinde om sikkerhed i frisk erindring er 2 hjuls
kulturen dernede jo mildest talt noget anderledes. Jeg så ganske få der
havde hjelm på, og et par mere der havde en med. Desuden er der bedre
plads på en mc dernede. 3 eller 4 er der god plads til på en af de små
men jeg så også en far, mor og søn på en R6 - Et rigtigt familiekøretøj

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : thomas sloth

Dato : 07-06-04 13:43

> Men med diskussionerne herinde om sikkerhed i frisk erindring er 2 hjuls
> kulturen dernede jo mildest talt noget anderledes. Jeg så ganske få der
Det er vel ikke noget m sikkerhed at vi er nødt til at bære hjelm
herhjemme. Er det ikke udelukkende for at kunne holde varmen? Det
problem har de jo ikke i eks. Grækenland. Du ser dem jo osse sjældent
køre m handsker, tykke jakker og "halsklude"?

Fra : Søren Lindholt

Dato : 09-06-04 09:10

"thomas sloth" <thomassloth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> problem har de jo ikke i eks. Grækenland. Du ser dem jo osse sjældent
> køre m handsker, tykke jakker og "halsklude"?

hehe. Jeg var en uges tid på Cypern, hvor vi lejede DR350ere, (læs om det i
DMCs blad for en stund siden) og vi havde jo støvler og alt med derned. Og
ude ved et crossløb i Dromolaxia gloede publikum jo noget på os i støvler,
hjelm, knæbeskyttere osv osv... vi havde jo ligeså meget udstyr på som
deltagerene i løbet syntes de nok...

S.