Græs mellem fliser.
Fra : Susanne Jensen

Dato : 07-06-04 17:48

Hvad gør man med græs der vokser op mellem fliserne på terrassen.
Helst noget, hvor man ikke skal bruge gift, da jeg har hund.
Hilsen Susanne Jensen
sogd@mail1.stofanet.dk

Fra : Calle.

Dato : 07-06-04 18:12

Susanne Jensen wrote:
> Hvad gør man med græs der vokser op mellem fliserne på terrassen.
> Helst noget, hvor man ikke skal bruge gift, da jeg har hund.
> Hilsen Susanne Jensen
> sogd@mail1.stofanet.dk

kogende vand

--
Calle.

Fra : Simon - [8230]

Dato : 07-06-04 18:58

> Hvad gør man med græs der vokser op mellem fliserne på terrassen.
> Helst noget, hvor man ikke skal bruge gift, da jeg har hund.

Eller en ukrudtsbrænder.

Simon

Fra : T.K

Dato : 07-06-04 19:40

Du kan udvande eller sprøjte en blanding af alm. husholdningseddike og vand
i forholdet 1:1. Denne blanding fjerne alt mos og ukrudt.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-06-04 22:26

> Du kan udvande eller sprøjte en blanding af alm. husholdningseddike og
vand
> i forholdet 1:1. Denne blanding fjerne alt mos og ukrudt.

og fliserne med. Heller ikke salt er nogen god idé, hvis man vil beholde
sine fliser. Begge dele er i øvrigt miljøgifte og ikke godkendt som
sprøjtemidler.
Damp, kogende vand eller almindelig gammeldags lugning, hvis det skal være
giftfrit.

Mvh Maria

Fra : Olesen

Dato : 08-06-04 11:58

> [...]
>
> Mvh Maria
>
> Nu spørger jeg nok dumt, men er vand godkendtsom sprøjtemiddel??? Hvis det
ikke er godkendt er det nemlig forbudt....................

Jens

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-06-04 18:25

> ikke er godkendt er det nemlig forbudt....................

I vores vejledning fra kommunen er salt og edikke speicfikt nævnt som
midler, der ikke må anvendes.

Mvh Maria

Fra : Ivar

Dato : 08-06-04 21:51

Maria Frederiksen skrev:

> I vores vejledning fra kommunen er salt og edikke speicfikt nævnt som
> midler, der ikke må anvendes.

Er det ikke udtryk for hykleri, når man tænker på hvor mange
tons salt kommunen smider på vejene hver vinter?

Ivar Magnusson

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-06-04 20:27

On Mon, 7 Jun 2004 23:26:20 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

>Damp, kogende vand eller almindelig gammeldags lugning, hvis det skal være
>giftfrit.

Jævnlig fejning af fliserne med en stiv kost bør også hjælpe - men det
er mere en forebyggende behandling. Og "jævnlig" i den her forbindelse
er mindst en gang om ugen.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-06-04 20:51

> Jævnlig fejning af fliserne med en stiv kost bør også hjælpe - men det
> er mere en forebyggende behandling. Og "jævnlig" i den her forbindelse
> er mindst en gang om ugen.

Og hvis man ikke har fået det gjort, kan "det store" tages ved at køre langs
fugerne med en skovl.
Det skal sikkert ikke gøres i søndagsfrokost-tiden, for det larmer!
Og ja, jeg ved godt, at det sikkert ikke kan lade sig gøre ved
herregårdsfliser.

Hilsen Inger

Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 08-06-04 23:14

On Mon, 7 Jun 2004 18:48:02 +0200, "Susanne Jensen"
<sogd@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvad gør man med græs der vokser op mellem fliserne på terrassen.
>Helst noget, hvor man ikke skal bruge gift, da jeg har hund.
>Hilsen Susanne Jensen
>sogd@mail1.stofanet.dk

Hej - du kan købe et ukrudtsjern i byggemarket/havecenteret. Det er en
slags jernvinkel med et håndtag. Med den er det utroligt ment at
luge/skrabe i revnerne mellem fliserne.

Med venlig hilsen
Jørgen D.

- Mange tak for din tid -

Fra : ulla

Dato : 11-06-04 19:05

Hej!
Selvom tråden er gammel, vil jeg lige give mit besyv med: Jeg døjer voldsomt
med det samme problem, men klarer det nemt ved at strø alm. tø-salt ud oveni
græsset/ ukrudtet...Intet andet....Efter ca en uge er det visnet...Efter 14
dage er det helt væk.... Og faktisk holder det hele sommeren.....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-06-04 09:01

"ulla" <brummes*NOSPAM*@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
14
> dage er det helt væk.... Og faktisk holder det hele sommeren.....

Jeg tror faktisk man kan opnå det samme med sukker, som sikkert er mere
miljøvenligt.
Grundet til at ukrudtet dør er vel osmose, hvor saltet ødelægger plantens
celler.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --