/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Skruer der sidder fast
Fra : Tobias Nielsen


Dato : 07-06-04 09:54

Hej NG

Jeg forsøger at skrue nogle fodpaneler af, hvor skruen sidder fast....
det er alm. stjerneskruer som er skruet ind i en murstensvæk med
rawplugs.

Men jeg kan ikke rokke dem en milimeter med en boremaskine, bit'en
hopper bare ud og køre rundt - selvom jeg lægger hele kropsvægten
imod.

Er der nogle der har et godt tip inden jeg flækker dem med et brækjern
?

Tobias

 
 
Andreas M. Hansen (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 07-06-04 10:00

> Er der nogle der har et godt tip inden jeg flækker dem med et brækjern
> ?

En slagskruetrækker. - hvis ikke du ved hvad det er for en fætter, så gå ind
www.haraldnyborg.dk og søg på slagskruetrækker.

mvh

Andreas M. Hansen




Thomas (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 07-06-04 10:06


"Tobias Nielsen" <langemand1311@hotmail.com> wrote in message
news:3a97219a.0406070053.451a47bd@posting.google.com...
> Hej NG
>
> Jeg forsøger at skrue nogle fodpaneler af, hvor skruen sidder fast....
> det er alm. stjerneskruer som er skruet ind i en murstensvæk med
> rawplugs.
>
> Men jeg kan ikke rokke dem en milimeter med en boremaskine, bit'en
> hopper bare ud og køre rundt - selvom jeg lægger hele kropsvægten
> imod.
>
> Er der nogle der har et godt tip inden jeg flækker dem med et brækjern
> ?
>
> Tobias

Hej

Var det mig, ville jeg finde et bor der var lidt større end selve gevindet
på skruen og herefter bore ind i hoved på skruen, til denne adskilles fra
gevindet. Så burde du lige kunne trække panelet ud. Bagefter kan du så
pille resten af skruen ud fra væggen med en tang eller lignende.

Mvh

Thomas



Carsten Finn Rasmuss~ (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 07-06-04 14:55

I news:CdWwc.8790$Vf.492280@news000.worldonline.dk <Thomas>
<BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev:

> "Tobias Nielsen" <langemand1311@hotmail.com> wrote in message
> news:3a97219a.0406070053.451a47bd@posting.google.com...
>> Hej NG
>>
>> Jeg forsøger at skrue nogle fodpaneler af, hvor skruen sidder
>> fast.... det er alm. stjerneskruer som er skruet ind i en
>> murstensvæk med rawplugs.
>>
>> Men jeg kan ikke rokke dem en milimeter med en boremaskine, bit'en
>> hopper bare ud og køre rundt - selvom jeg lægger hele kropsvægten
>> imod.
>>
>> Er der nogle der har et godt tip inden jeg flækker dem med et
>> brækjern ?
>>
>> Tobias
>
> Hej
>
> Var det mig, ville jeg finde et bor der var lidt større end selve
> gevindet på skruen og herefter bore ind i hoved på skruen, til denne
> adskilles fra gevindet. Så burde du lige kunne trække panelet ud.
> Bagefter kan du så pille resten af skruen ud fra væggen med en tang
> eller lignende.

Enig. Kærven er formodentlig allerede ødelagt.

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
mødes med en gunstig lejlighed....



pepss (07-06-2004)
Kommentar
Fra : pepss


Dato : 07-06-04 11:09


"Tobias Nielsen" skrev

> Jeg forsøger at skrue nogle fodpaneler af, hvor skruen sidder fast....
> det er alm. stjerneskruer som er skruet ind i en murstensvæk med
> rawplugs.
>
> Men jeg kan ikke rokke dem en milimeter med en boremaskine, bit'en
> hopper bare ud og køre rundt - selvom jeg lægger hele kropsvægten
> imod.

er du sikker på du bruger den rigtige bits?


--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner
Fræk frækkere www.cafe-flirt.dk
De frække noveller www.novelle.cafe-flirt.dk



Jørgen (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 07-06-04 13:38

Var det mig ville jeg finde en alm. skruetrækker med en bits der passer 100
%, når den så sidder løs kan du bruge el værktøj.
Hilsen Jørgen


"Tobias Nielsen" <langemand1311@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3a97219a.0406070053.451a47bd@posting.google.com...
> Hej NG
>
> Jeg forsøger at skrue nogle fodpaneler af, hvor skruen sidder fast....
> det er alm. stjerneskruer som er skruet ind i en murstensvæk med
> rawplugs.
>
> Men jeg kan ikke rokke dem en milimeter med en boremaskine, bit'en
> hopper bare ud og køre rundt - selvom jeg lægger hele kropsvægten
> imod.
>
> Er der nogle der har et godt tip inden jeg flækker dem med et brækjern
> ?
>
> Tobias



Jens G (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 07-06-04 16:43

On 7 Jun 2004 01:53:39 -0700, langemand1311@hotmail.com (Tobias
Nielsen) wrote:

>
>Er der nogle der har et godt tip inden jeg flækker dem med et brækjern
>?

Ofte kan det hjælpe at prøve at stramme, inden man forsøger at løsne.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Svend Erik Bertelsen (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Svend Erik Bertelsen


Dato : 07-06-04 19:00

Tobias Nielsen skrev:

> Jeg forsøger at skrue nogle fodpaneler af, hvor skruen sidder fast....
> det er alm. stjerneskruer som er skruet ind i en murstensvæk med
> rawplugs.

> Men jeg kan ikke rokke dem en milimeter med en boremaskine, bit'en
> hopper bare ud og køre rundt - selvom jeg lægger hele kropsvægten
> imod.

> Er der nogle der har et godt tip inden jeg flækker dem med et brækjern

Jeg bruger selv dette trick, når skruer i i div. materialer sidder
fast: Tag en håndskruetrækker som passer præcis til skruen og slå
med små slag, med en hammer, samtidig med du drejer på skruen. På
denne måde har jeg løsnet mange genstridige skruer.

Hvis det er mange meter fodlister, der har drilske skruer, kan det
jo godt tage sin tid med ovennævnte trick. Men det betyder vel ikke
noget, hvis det er fodlister med specialkehling, der *skal*
genbruges?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Nicolai Lang (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai Lang


Dato : 07-06-04 19:22

On 7 Jun 2004 01:53:39 -0700, langemand1311@hotmail.com (Tobias
Nielsen) wrote:

>Jeg forsøger at skrue nogle fodpaneler af, hvor skruen sidder fast....
>det er alm. stjerneskruer som er skruet ind i en murstensvæk med
>rawplugs.

Er du sikker på det?

Mine var sat i med sådan nogle skruer der ikke skal skrues i - de
købes sat sammen med rawplugsen og slåes i. Jeg kan ikke huske hvad de
hedder.

Jeg måtte opgive at få dem ud - det var yderligere besværet af at de
forsænkede skruehuller var forseglet med kemisk træ, og meget svæer at
finde. Så jeg brækkede panelerne ned og smed dem ud.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Thomas (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 07-06-04 20:08


"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> wrote in message
news:34c9c0d6hq8bn5eatg61ed8s8oqlg0fm1o@4ax.com...
> On 7 Jun 2004 01:53:39 -0700, langemand1311@hotmail.com (Tobias
> Nielsen) wrote:
>
> >Jeg forsøger at skrue nogle fodpaneler af, hvor skruen sidder fast....
> >det er alm. stjerneskruer som er skruet ind i en murstensvæk med
> >rawplugs.
>
> Er du sikker på det?
>
> Mine var sat i med sådan nogle skruer der ikke skal skrues i - de
> købes sat sammen med rawplugsen og slåes i. Jeg kan ikke huske hvad de
> hedder.
>
> Jeg måtte opgive at få dem ud - det var yderligere besværet af at de
> forsænkede skruehuller var forseglet med kemisk træ, og meget svæer at
> finde. Så jeg brækkede panelerne ned og smed dem ud.


Ja, men det er så heldigvis ikke det problem han står med.

Mvh

Thomas





Nicolai Lang (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai Lang


Dato : 07-06-04 20:15

On Mon, 7 Jun 2004 21:08:11 +0200, "Thomas"
<BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote:

>Ja, men det er så heldigvis ikke det problem han står med.

Og hvordan kan du udlede det? Jeg er lidt nysgerrig, for jeg kan ikke


/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Thomas (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 07-06-04 21:11


"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> wrote in message
news:7kf9c05hcd4sj816nbjaam2oij58dkqp7o@4ax.com...
> On Mon, 7 Jun 2004 21:08:11 +0200, "Thomas"
> <BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote:
>
> >Ja, men det er så heldigvis ikke det problem han står med.
>
> Og hvordan kan du udlede det? Jeg er lidt nysgerrig, for jeg kan ikke
>
>
> /Nicolai
>

1. Manden fortæller at de er "skruet ind i væggen med rawplugs" Det er det
udsagn vi må forholde os til -----> Eksempler : Enten har han selv
monteret dem, måske har han fået en enkelt skruet ud og set funktionen,
eller også har han måske fjernet et tilsvarerne panel i rummet og ligeledes
set funktionen. Og selvom de skulle være slået i, som du nævner (kender
ikke selv metoden, udover ekspantionsbolte ) ,så er der med garanti
stadigvæk et gevind, når der også er en kærv.

2. Han nævner ikke noget om at han ikke kan finde hovederne på skruerne




Mvh

Thomas



Nicolai Lang (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai Lang


Dato : 07-06-04 21:38

On Mon, 7 Jun 2004 22:11:20 +0200, "Thomas"
<BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote:

>1. Manden fortæller at de er "skruet ind i væggen med rawplugs" Det er det
>udsagn vi må forholde os til

Okay. kederligt at du ikke kender dem jeg fandt her, for jeg ville
beskrive dem på sammem måde. Det var mere derfor.

Men min svigerinde der er snedker fortalte mig hvad de var - efter jeg
havde flået dem alle ud af væggen - mens vi satte køkkenmodulerne op


/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Tobias Nielsen (08-06-2004)
Kommentar
Fra : Tobias Nielsen


Dato : 08-06-04 07:59

Hi NG

Tak for de gode råd! Jeg har prøvet med en skruetrækker der passer
100% og bit's der passer 100%, men de sidder urokkelig fast - ½ delen
af panelerne kunne jeg godt skrue af, så derfor ved jeg at de sidder
fast med rawplugs i mursten.

Så jeg vil forsøge mig med slagskruetrækkeren og alt. bore hovedet
af...

Tobias

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste