|
| Der røg endnu en nat Fra : Elbarto |
Dato : 07-06-04 03:03 |
|
Ja vi går og skruer i SRen i håb om at finde skjulte kræfter i den og nu er
der hvist ikke flere at komme efter meeen går også lækkert nu
Trækker helt nede fra bunden og op til de 130 uden tøven og den kan mere
endnu men 130 er fin fin til mig specielt når den ikke skal pines for at
køre det
Men vi kom til at snakke om hvad der ellers findes af 2 takts MCer enste
vi kunne komme på var en RD350er, Men er da ret overbevidst om at der findes
flere
For med det extra jeg har kunnet hive ud af 50-170ccm to taktere kunne jeg
godt tænke mig at prøve at skrue i nogen a de lidt vildere og se om jeg kan
hente noget der oss
Elbarto Simpsoniac
| |
Brian Lund Larsen (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 07-06-04 03:27 |
|
Den Mon, 07 Jun 2004 04:02:49 +0200. skrev Elbarto:
>
> Men vi kom til at snakke om hvad der ellers findes af 2 takts MCer enste
> vi kunne komme på var en RD350er, Men er da ret overbevidst om at der
> findes flere
> For med det extra jeg har kunnet hive ud af 50-170ccm to taktere kunne
> jeg godt tænke mig at prøve at skrue i nogen a de lidt vildere og se om
> jeg kan hente noget der oss
Der er massere, jeg er sikker på at du f.eks har hørt om MZ? :)
Udover det er der en masse offroadere og ældre maskiner som Suzuki's T og
GT modeller og mange andre.
// brian
| |
Elbarto (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 07-06-04 12:06 |
|
"Brian Lund Larsen" <brianFJERNMIG@cze.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.06.07.02.27.19.690842@cze.dk...
> Den Mon, 07 Jun 2004 04:02:49 +0200. skrev Elbarto:
>
> >
> > Men vi kom til at snakke om hvad der ellers findes af 2 takts MCer
enste
> > vi kunne komme på var en RD350er, Men er da ret overbevidst om at der
> > findes flere
> > For med det extra jeg har kunnet hive ud af 50-170ccm to taktere kunne
> > jeg godt tænke mig at prøve at skrue i nogen a de lidt vildere og se om
> > jeg kan hente noget der oss
>
>
> Der er massere, jeg er sikker på at du f.eks har hørt om MZ? :)
>
> Udover det er der en masse offroadere og ældre maskiner som Suzuki's T og
> GT modeller og mange andre.
>
> // brian
MZeren kendte jeg godt har også skruet i såen en fætter dog fik vi ikke
vildere meget extra ud af den
Elbarto Simpsoniac
| |
Moller (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 08-06-04 08:25 |
|
Elbarto wrote:
> MZeren kendte jeg godt har også skruet i såen en fætter dog fik vi ikke
> vildere meget extra ud af den
Nå nej :) der skal man nemlig selv lave tingende, da man ikke selv kan
købe diverse færdigt lavet Cyll. kit osv. :) for at få noget ud af dem...
F.eks. kan du se på http://www.bmzrc.org.uk/ her snakker vi mellem
50-90% effekt forøgelse :) men så skal der også indbygges en anden
gearkasse løsning (3-5heste) , anden portning, andet stempel, osv.
osv... men hvis man ik selv kan lave delen, så er www.burwin.co.uk et
godt bud... eller få fat i Simon Nix.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Armand (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-06-04 21:52 |
|
Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en news:ca1icu$h1d$1@news.cybercity.dk...
>
> MZeren kendte jeg godt har også skruet i såen en fætter dog fik vi ikke
> vildere meget extra ud af den
Så er du ikke den guru du regner dig selv for, for MZ er da så lavt tunet
som std. at der er masser af potentiale dér :-|
--
Armand.
| |
Gasse (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Gasse |
Dato : 07-06-04 08:53 |
|
rd 500
| |
Jacob Bunk Nielsen (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 07-06-04 09:37 |
|
"Elbarto" <elbarto@lite.dk> writes:
> Men vi kom til at snakke om hvad der ellers findes af 2 takts MCer enste
> vi kunne komme på var en RD350er, Men er da ret overbevidst om at der findes
> flere
> For med det extra jeg har kunnet hive ud af 50-170ccm to taktere kunne jeg
> godt tænke mig at prøve at skrue i nogen a de lidt vildere og se om jeg kan
> hente noget der oss
Aprilia har deres RS'ere. De findes vist i 50, 125 og 250. Jeg har
engang prøvet en 250'er. Den var nu rimelig hidsig i forvejen, men den
skal man vist også skrue lidt i for at holde den kørende i længden.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Hekto (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 07-06-04 09:43 |
|
Elbarto wrote:
> Ja vi går og skruer i SRen i håb om at finde skjulte kræfter i den og nu er
> der hvist ikke flere at komme efter meeen går også lækkert nu
> Trækker helt nede fra bunden og op til de 130 uden tøven og den kan mere
> endnu men 130 er fin fin til mig specielt når den ikke skal pines for at
> køre det
>
> Men vi kom til at snakke om hvad der ellers findes af 2 takts MCer enste
> vi kunne komme på var en RD350er, Men er da ret overbevidst om at der findes
> flere
> For med det extra jeg har kunnet hive ud af 50-170ccm to taktere kunne jeg
> godt tænke mig at prøve at skrue i nogen a de lidt vildere og se om jeg kan
> hente noget der oss
>
>
> Elbarto Simpsoniac
>
>
Yamaha RD350, TZ125 og TZ250
Suzuki RG250 og RGV250
Aprilia RS 125 og RS250 (nyere, med Suzukimotor og Rotax dele)
Kawasaki KR-1(S)
Cagiva Mito 125
Forvent ikke at du på ret mange af disse kan hente så forfærdeligt meget
mere, uden store krumspring = $$$$$
De fleste er pumpet, så din SR'er ville have over 30HK, med 125cc
slagvolumen.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Elbarto (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 07-06-04 12:07 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:40c42ac2$0$291$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Elbarto wrote:
>
> > Ja vi går og skruer i SRen i håb om at finde skjulte kræfter i den og nu
er
> > der hvist ikke flere at komme efter meeen går også lækkert nu
> > Trækker helt nede fra bunden og op til de 130 uden tøven og den kan mere
> > endnu men 130 er fin fin til mig specielt når den ikke skal pines for
at
> > køre det
> >
> > Men vi kom til at snakke om hvad der ellers findes af 2 takts MCer
enste
> > vi kunne komme på var en RD350er, Men er da ret overbevidst om at der
findes
> > flere
> > For med det extra jeg har kunnet hive ud af 50-170ccm to taktere kunne
jeg
> > godt tænke mig at prøve at skrue i nogen a de lidt vildere og se om jeg
kan
> > hente noget der oss
> >
> >
> > Elbarto Simpsoniac
> >
> >
> Yamaha RD350, TZ125 og TZ250
> Suzuki RG250 og RGV250
> Aprilia RS 125 og RS250 (nyere, med Suzukimotor og Rotax dele)
> Kawasaki KR-1(S)
> Cagiva Mito 125
>
> Forvent ikke at du på ret mange af disse kan hente så forfærdeligt meget
> mere, uden store krumspring = $$$$$
> De fleste er pumpet, så din SR'er ville have over 30HK, med 125cc
> slagvolumen.
>
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!
Den har ihvertfald de 30 HK nu det er så med 175ccm
Elbarto Simpsoniac
| |
Bo Thede (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Bo Thede |
Dato : 07-06-04 23:12 |
|
"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:ca1ies$h2s$1@news.cybercity.dk...
>
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:40c42ac2$0$291$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Elbarto wrote:
> >
> > > Ja vi går og skruer i SRen i håb om at finde skjulte kræfter i den og
nu
> er
> > > der hvist ikke flere at komme efter meeen går også lækkert nu
> > > Trækker helt nede fra bunden og op til de 130 uden tøven og den kan
mere
> > > endnu men 130 er fin fin til mig specielt når den ikke skal pines for
> at
> > > køre det
> > >
> > > Men vi kom til at snakke om hvad der ellers findes af 2 takts MCer
> enste
> > > vi kunne komme på var en RD350er, Men er da ret overbevidst om at der
> findes
> > > flere
> > > For med det extra jeg har kunnet hive ud af 50-170ccm to taktere
kunne
> jeg
> > > godt tænke mig at prøve at skrue i nogen a de lidt vildere og se om
jeg
> kan
> > > hente noget der oss
> > >
> > >
> > > Elbarto Simpsoniac
> > >
> > >
> > Yamaha RD350, TZ125 og TZ250
> > Suzuki RG250 og RGV250
> > Aprilia RS 125 og RS250 (nyere, med Suzukimotor og Rotax dele)
> > Kawasaki KR-1(S)
> > Cagiva Mito 125
> >
> > Forvent ikke at du på ret mange af disse kan hente så forfærdeligt meget
> > mere, uden store krumspring = $$$$$
> > De fleste er pumpet, så din SR'er ville have over 30HK, med 125cc
> > slagvolumen.
> >
> >
> > --
> > /Hekto
> >
> > Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> > Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> > www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> > Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> > semi-rockets ... no thanks!
>
> Den har ihvertfald de 30 HK nu det er så med 175ccm
>
> Elbarto Simpsoniac
>
>
Jeg havde engang en JAWA 350 ccm'er. den var meget sjov, og osede som en gal
med hanen i bund...hehe
/Bo
| |
Hekto (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-06-04 08:54 |
|
Elbarto wrote:
> Den har ihvertfald de 30 HK nu det er så med 175ccm
>
> Elbarto Simpsoniac
>
>
Naaaaaah .......
Teoretisk skulle du kunne nå en literefekt på 200HK = 35 HK, uden at gå
til yderligheder.
Det vil dog kræve nogle hidsige porttider, hvor du ikke vil have ret
megen bund tilbage, for du mangler en variabel portåbning på
udstødningen, som der er på de fleste moderne 2T'ere.
Man kan ikke bare købe stumper, og så lægge HK sammen, efter
forhandlerens opgivelser.
Du skal også have kronen på værket, ekspansionskammeret. Det skal passe
100% til slagvolumen, omdrejninger og porttider; men så sker der også noget.
Sidst men ikke mindst, er der den enorme luftmodstand på en scooter
p.gr.a. det korte skjold. Det gør at man får svært ved at udnytte
motoren. Det er derfor at alle taler om en 50cc scooter der går over 120
Km/t. Alle har en, kender en eller har set en; men målt med stopur
o.s.v. bliver det sjældent til ret meget mere end 90-100 Km/t.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Elbarto (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 08-06-04 12:33 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:40c570d4$0$190$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Elbarto wrote:
> > Den har ihvertfald de 30 HK nu det er så med 175ccm
> >
> > Elbarto Simpsoniac
> >
> >
>
> Naaaaaah .......
>
> Teoretisk skulle du kunne nå en literefekt på 200HK = 35 HK, uden at gå
> til yderligheder.
> Det vil dog kræve nogle hidsige porttider, hvor du ikke vil have ret
> megen bund tilbage, for du mangler en variabel portåbning på
> udstødningen, som der er på de fleste moderne 2T'ere.
> Man kan ikke bare købe stumper, og så lægge HK sammen, efter
> forhandlerens opgivelser.
> Du skal også have kronen på værket, ekspansionskammeret. Det skal passe
> 100% til slagvolumen, omdrejninger og porttider; men så sker der også
noget.
>
> Sidst men ikke mindst, er der den enorme luftmodstand på en scooter
> p.gr.a. det korte skjold. Det gør at man får svært ved at udnytte
> motoren. Det er derfor at alle taler om en 50cc scooter der går over 120
> Km/t. Alle har en, kender en eller har set en; men målt med stopur
> o.s.v. bliver det sjældent til ret meget mere end 90-100 Km/t.
>
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!
Jeg har haft en Piaggio Typhoon Der havde 10,44HK (72ccm)
Den kunne 95kmt ifølge GPS stopur bil speedo og cykelputer
Jeg har set scootere passere 160-170kmt den havde så oss 20 HK
Der kan hives mere ud af de 2 taktere som man regner med
Så Hektor jeg syntes du skulle dukke op på enten Sønderborg køreteknisk
eller i Kolding D. 1sep så skal jeg bevise for dig at scootere kan komme
betydeligt over 100kmt faktisk de færreste der er under
Elbarto Simpsoniac
| |
Moller (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 08-06-04 12:59 |
|
Elbarto wrote:
> Jeg har haft en Piaggio Typhoon Der havde 10,44HK (72ccm)
> Den kunne 95kmt ifølge GPS stopur bil speedo og cykelputer
> Jeg har set scootere passere 160-170kmt den havde så oss 20 HK
Der blev tidligere på året lavet ca. beregninger herinde omkring det...
og en 20Hk maskine kan snige sig op på 120km/t og ik meget mere uden det
er ned af bakke osv... og der er ingen vægt fordel der, da det er
vindmodstanden der er den afgørende faktor. og her snakker vi baghjuls
heste, ikke motorgætteri heste.
> Der kan hives mere ud af de 2 taktere som man regner med
Tror jeg ikke du behøver at sige til Hekto, hvis du viste hvad han
tidligere har kørt på...
> Så Hektor jeg syntes du skulle dukke op på enten Sønderborg køreteknisk
> eller i Kolding D. 1sep så skal jeg bevise for dig at scootere kan komme
> betydeligt over 100kmt faktisk de færreste der er under
Nu du har mænget dig ind i MC gruppen, frem for moped gruppen, så skal
du fremskaffe beviser i stedet, så frem med dymorulningerne... da alt
andet er bare en mudderkastning om hvem har det største Lem, og hvis far
er stærkest.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Elbarto (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 08-06-04 17:59 |
|
>
> Nu du har mænget dig ind i MC gruppen, frem for moped gruppen, så skal
> du fremskaffe beviser i stedet, så frem med dymorulningerne... da alt
> andet er bare en mudderkastning om hvem har det største Lem, og hvis far
> er stærkest.
>
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
> " http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
www.mopedgallery.dk der finder i rullefelts udmålinger m.m. på scootere
med op til 20-22 HK
Elbarto Simpsoniac
| |
Armand (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-06-04 22:00 |
|
Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en news:ca4ree$ot7$1@news.cybercity.dk...
>
> >
> > Nu du har mænget dig ind i MC gruppen, frem for moped gruppen, så skal
> > du fremskaffe beviser i stedet, så frem med dymorulningerne... da alt
> > andet er bare en mudderkastning om hvem har det største Lem, og hvis far
> > er stærkest.
>
> www.mopedgallery.dk der finder i rullefelts udmålinger m.m. på scootere
> med op til 20-22 HK
Så mangler vi kun de 8 der er op til 30,0 :-|
--
Armand.
| |
Elbarto (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 09-06-04 15:09 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:ca5hen$1ldf$5@news.cybercity.dk...
>
> Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en
news:ca4ree$ot7$1@news.cybercity.dk...
> >
> > >
> > > Nu du har mænget dig ind i MC gruppen, frem for moped gruppen, så skal
> > > du fremskaffe beviser i stedet, så frem med dymorulningerne... da alt
> > > andet er bare en mudderkastning om hvem har det største Lem, og hvis
far
> > > er stærkest.
> >
> > www.mopedgallery.dk der finder i rullefelts udmålinger m.m. på
scootere
> > med op til 20-22 HK
>
> Så mangler vi kun de 8 der er op til 30,0 :-|
>
> --
> Armand.
>
>
>
Den skulle oss gerne være der iform af en sr125 med lidt over 30 HK så vidt
jeg husker
Det er jo ikke en 50ccm jeg triller med 30HK på men en SR125 med 175ccm
cylle
Elbarto Simpsoniac
| |
Brian Lund Larsen (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 08-06-04 13:16 |
|
Den Tue, 08 Jun 2004 13:33:05 +0200. skrev Elbarto:
>
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
>>
>> Sidst men ikke mindst, er der den enorme luftmodstand på en scooter
>> p.gr.a. det korte skjold. Det gør at man får svært ved at udnytte
>> motoren. Det er derfor at alle taler om en 50cc scooter der går over
>> 120 Km/t. Alle har en, kender en eller har set en; men målt med stopur
>> o.s.v. bliver det sjældent til ret meget mere end 90-100 Km/t.
>>
>
> Der kan hives mere ud af de 2 taktere som man regner med
>
> Så Hektor jeg syntes du skulle dukke op på enten Sønderborg
> køreteknisk eller i Kolding D. 1sep så skal jeg bevise for dig at
> scootere kan komme betydeligt over 100kmt faktisk de færreste der er
> under
>
>
> Elbarto Simpsoniac
Du skal nok lægge mærke til at Hekto skriver 50cc, jeg tror ikke der er
mange der betvivler at man kan nå 120km/t hvis man bare kan få en stor
nok cylinder på.
Jeg har nu heller ikke set nogle påstå at deres 50cc scooter løber
120km/t, jeg tror det er indforstået for de fleste at der er et større
cylinder kit på.
// brian
| |
Hekto (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-06-04 13:57 |
|
Brian Lund Larsen wrote:
>
> Du skal nok lægge mærke til at Hekto skriver 50cc, jeg tror ikke der er
> mange der betvivler at man kan nå 120km/t hvis man bare kan få en stor
> nok cylinder på.
>
> Jeg har nu heller ikke set nogle påstå at deres 50cc scooter løber
> 120km/t, jeg tror det er indforstået for de fleste at der er et større
> cylinder kit på.
>
Problemet er den temmelig store luftmodstand der er på en scooter. Det
meget korte skjold, gør det ikke ud for en kåbe; men giver istedet
alvorlige problemer. Det skal være 'længere'.
Det næste problem er det enorme tab der er i rem-transmisionen. Husk at
koblingen pisker rundt med 2-3 gange motoromdrejningerne, ved 'højeste
gearing'. Der smutter min. 25%, og det mærkes også ved at en 'kold'
transmision acellererer hurtigere end en (meget) 'varm'.
Der skal lægges ca. 20HK på baghjulet for at nå de 120 km/t, hvilket
giver 25Hk på krumtappen. Med al respekt, så er det en literefekt på
1000/50*25HK = 500HK. Med 70cc ligner det 350HK, hvilket er inden for
rækkevidde, hvis man har 100% styr på hvad man laver, og det nås ikke
ved at købe lidt nyt grej hos cykelhandleren, nede om hjørnet.
D.v.s. at 120 km/t er opnåligt på en 70cc; men der er langt imellem dem!
/Hekto
Tidligere: Peugeot 50/100cc - RD350 - Kawa KR-1 (250cc/60HK)
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Brian Lund Larsen (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 08-06-04 14:39 |
|
Den Tue, 08 Jun 2004 14:57:13 +0200. skrev Hekto:
> Brian Lund Larsen wrote:
>
>
>> Du skal nok lægge mærke til at Hekto skriver 50cc, jeg tror ikke der
>> er mange der betvivler at man kan nå 120km/t hvis man bare kan få en
>> stor nok cylinder på.
>>
>> Jeg har nu heller ikke set nogle påstå at deres 50cc scooter løber
>> 120km/t, jeg tror det er indforstået for de fleste at der er et større
>> cylinder kit på.
>>
>>
> Der skal lægges ca. 20HK på baghjulet for at nå de 120 km/t, hvilket
> giver 25Hk på krumtappen. Med al respekt, så er det en literefekt på
> 1000/50*25HK = 500HK. Med 70cc ligner det 350HK, hvilket er inden for
> rækkevidde, hvis man har 100% styr på hvad man laver, og det nås ikke
> ved at købe lidt nyt grej hos cykelhandleren, nede om hjørnet. D.v.s. at
> 120 km/t er opnåligt på en 70cc; men der er langt imellem dem!
>
Jeg er skam ikke uening, jeg ville bare pointere at du snakkede om 50cc
maskiner, når Elbarto skrev at du skulle dukke op til et eller andet
træf og se hurtige scootere, så tror jeg ikke han mente at du skulle
komme og se 50cc scootere med 120km/t.
// brian
| |
Hekto (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-06-04 14:47 |
|
Brian Lund Larsen wrote:
>
>
> Jeg er skam ikke uening, jeg ville bare pointere at du snakkede om 50cc
> maskiner, når Elbarto skrev at du skulle dukke op til et eller andet
> træf og se hurtige scootere, så tror jeg ikke han mente at du skulle
> komme og se 50cc scootere med 120km/t.
>
Det er meget sjovt at tune en 2T'er, og få den til at gå optimalt. 50cc
er stort set lige så sjovt som en hvilken som helst størrelse, i den
forbindelse. Anvendeligheden er bare ringe.
At se målinger på rullefeldt er kun interessant for at se hvor langt man
er nået. Det er ikke målet i sig selv.
HK er heller ikke målet i sig selv. Alle kan jo køre ligeud! ;0)
| |
Moller (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 08-06-04 15:14 |
|
Hekto wrote:
> HK er heller ikke målet i sig selv. Alle kan jo køre ligeud! ;0)
Hørt :) Så kan det nærmest ikke siges bedre :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Elbarto (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 08-06-04 18:06 |
|
"Brian Lund Larsen" <brianFJERNMIG@cze.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.06.08.12.16.02.285804@cze.dk...
> Den Tue, 08 Jun 2004 13:33:05 +0200. skrev Elbarto:
>
> >
> > "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> >>
> >> Sidst men ikke mindst, er der den enorme luftmodstand på en scooter
> >> p.gr.a. det korte skjold. Det gør at man får svært ved at udnytte
> >> motoren. Det er derfor at alle taler om en 50cc scooter der går over
> >> 120 Km/t. Alle har en, kender en eller har set en; men målt med stopur
> >> o.s.v. bliver det sjældent til ret meget mere end 90-100 Km/t.
> >>
> >
> > Der kan hives mere ud af de 2 taktere som man regner med
> >
> > Så Hektor jeg syntes du skulle dukke op på enten Sønderborg
> > køreteknisk eller i Kolding D. 1sep så skal jeg bevise for dig at
> > scootere kan komme betydeligt over 100kmt faktisk de færreste der er
> > under
> >
> >
> > Elbarto Simpsoniac
>
> Du skal nok lægge mærke til at Hekto skriver 50cc, jeg tror ikke der er
> mange der betvivler at man kan nå 120km/t hvis man bare kan få en stor
> nok cylinder på.
>
> Jeg har nu heller ikke set nogle påstå at deres 50cc scooter løber
> 120km/t, jeg tror det er indforstået for de fleste at der er et større
> cylinder kit på.
>
> // brian
>
157kmt er set på en 50ccm motorbolk og scooteren var special bygget men
blokken mener jeg var fra en piaggio monteret med en 50CCM cylle
Det var dog et tunings firma der gjore det
Kan sige at til div. scooter træfs vi har i DK er normalen 12-16HK også har
vi nogen gutter med der er lidt mere seriøse der snakker vi 15-20 HK
Også har vi Joor´s storm ok han er fra Holland den har 25.xx HK med 70ccm
cylinderkit
Der er så også nogen stykker der er under de 12HK så som min gamle typhoon
der kun havde 10.44HK hvilket var ret godt efter at kittet var opgivet til
ca 9
Elbarto Simpsoniac
Som har brugt de sidste 12 år på at tune 2 taktere under 100ccm
| |
Armand (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-06-04 00:10 |
|
Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en news:ca4rrn$pcc$1@news.cybercity.dk...
>
> 157kmt er set på en 50ccm motorbolk og scooteren var special bygget men
> blokken mener jeg var fra en piaggio monteret med en 50CCM cylle
> Det var dog et tunings firma der gjore det
En 200ccm's Gilera Runner med 21 HK kører ikke mere end 120 km/t.
Det er en gylden regel at man skal have 4 gange så mange Hk's for at køre
dobbelt så stærkt, så dine erklærede +9 Hk ræller i mine øjne langtfra til
at nå de 157km/t som du tilsynaladende drømmer om :-|
> Elbarto Simpsoniac
> Som har brugt de sidste 12 år på at tune 2 taktere under 100ccm
Jeg begynder at lugte lidt RpR - Han kom også fra dine kanter :-/
--
Armand.
| |
Elbarto (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 09-06-04 20:55 |
| | |
Olesen (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 09-06-04 21:25 |
| | |
Armand (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-06-04 21:54 |
|
Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en news:ca1ies$h2s$1@news.cybercity.dk...
>
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:40c42ac2$0$291$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > Forvent ikke at du på ret mange af disse kan hente så forfærdeligt meget
> > mere, uden store krumspring = $$$$$
> > De fleste er pumpet, så din SR'er ville have over 30HK, med 125cc
> > slagvolumen.
>
> Den har ihvertfald de 30 HK nu det er så med 175ccm
Aprilia RS 250 har std ~70HK
--
Armand.
| |
Jes Vestervang (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 09-06-04 19:54 |
|
Moller <news@molnit.com> writes:
> Nu du har mænget dig ind i MC gruppen, frem for moped gruppen,
> så skal du fremskaffe beviser i stedet, så frem med
> dymorulningerne...
Hehe, dymo Hvad er det nu lige vi mener om reklamer her i gruppen,
Mr. Labelwriter?
--
mvh Jes Vestervang(der er træt og derfor let underholdt)@ FZS600 & DT125R
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!
| |
S.G (08-06-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 08-06-04 05:52 |
|
Hvad har i præcis lavet?
| |
Elbarto (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 08-06-04 12:36 |
|
"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:CBbxc.6$NN2.1@news.get2net.dk...
> Hvad har i præcis lavet?
>
>
Monteret 175ccm cylle kit Jolly moto "knæk" potte 28mm fladspjæls krabu
21% gearing
også er udstødningsporten blevet portet.... blev hævet knapt 1 mm
Elbarto Simpsoniac
| |
Armand (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-06-04 21:57 |
|
Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en news:ca48g7$5eo$1@news.cybercity.dk...
>
> "S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> news:CBbxc.6$NN2.1@news.get2net.dk...
> > Hvad har i præcis lavet?
> >
> >
>
> Monteret 175ccm cylle kit Jolly moto "knæk" potte 28mm fladspjæls krabu
> 21% gearing
>
> også er udstødningsporten blevet portet.... blev hævet knapt 1 mm
Og dét klarede du lige i nat - Og véd så nu at den har 30,0Hk !?
--
Armand.
| |
Hekto (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 09-06-04 08:27 |
|
Armand wrote:
> Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en news:ca48g7$5eo$1@news.cybercity.dk...
>
>>"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
>>news:CBbxc.6$NN2.1@news.get2net.dk...
>>
>>>Hvad har i præcis lavet?
>>>
>>>
>>
>>Monteret 175ccm cylle kit Jolly moto "knæk" potte 28mm fladspjæls krabu
>>21% gearing
>>
>>også er udstødningsporten blevet portet.... blev hævet knapt 1 mm
>
>
> Og dét klarede du lige i nat - Og véd så nu at den har 30,0Hk !?
>
Ja, en god time til at måle dimensionerne på Jolly-Moto potten.
En time til at lave et port-map, og en time til at regne værdierne ud.
Så kan man jo på en time eller to regne baglæns, og finde ud af hvad
portene skal være, med den givne potte.
Så var det så heldigt, at udstødningen kun skulle have een mililmeter,
for at passe!
Slam på med l....., og så er den klaret! Derfor kan det vel gøres på een
nat????? ;0)
Hvis så man regner lidt mere på det, er der stadig meget at hente ved at
optimere potten, squish band o.s.v.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Søren Lindholt (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Søren Lindholt |
Dato : 09-06-04 09:07 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse news:40c6bbe7$0$238> >
Og dét klarede du lige i nat - Og véd så nu at den har 30,0Hk !?
> >
> Slam på med l....., og så er den klaret! Derfor kan det vel gøres på een
> nat????? ;0)
>
Jeg tror det var den stålsatte angivelse af 30 hk der faldt for Armands
strenge logikindikator....
mvh Søren
| |
Hekto (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 09-06-04 09:20 |
|
Søren Lindholt wrote:
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse news:40c6bbe7$0$238> >
> Og dét klarede du lige i nat - Og véd så nu at den har 30,0Hk !?
>
>>Slam på med l....., og så er den klaret! Derfor kan det vel gøres på een
>>nat????? ;0)
>>
>
> Jeg tror det var den stålsatte angivelse af 30 hk der faldt for Armands
> strenge logikindikator....
>
I know! ... måske skulle jeg have gjort mig mere umage med ironien?
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Elbarto (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 09-06-04 15:14 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:40c6bbe7$0$238$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en
news:ca48g7$5eo$1@news.cybercity.dk...
> >
> >>"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> >>news:CBbxc.6$NN2.1@news.get2net.dk...
> >>
> >>>Hvad har i præcis lavet?
> >>>
> >>>
> >>
> >>Monteret 175ccm cylle kit Jolly moto "knæk" potte 28mm fladspjæls
krabu
> >>21% gearing
> >>
> >>også er udstødningsporten blevet portet.... blev hævet knapt 1 mm
> >
> >
> > Og dét klarede du lige i nat - Og véd så nu at den har 30,0Hk !?
> >
>
> Ja, en god time til at måle dimensionerne på Jolly-Moto potten.
> En time til at lave et port-map, og en time til at regne værdierne ud.
> Så kan man jo på en time eller to regne baglæns, og finde ud af hvad
> portene skal være, med den givne potte.
> Så var det så heldigt, at udstødningen kun skulle have een mililmeter,
> for at passe!
> Slam på med l....., og så er den klaret! Derfor kan det vel gøres på een
> nat????? ;0)
>
> Hvis så man regner lidt mere på det, er der stadig meget at hente ved at
> optimere potten, squish band o.s.v.
>
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!
Har intet målt kunne føle at potten gerne ville smide flere RPMs derfor
portede jeg den lidt uden udregninger også forsøge med ruller og dyse til
den kørte OK squis burde oss være ok da jeg jo ikke har ændret på noget
der
Kun udstødningsporten jeg har pillet ved
En anden ting RPR bor like 100KM længere med syd og er en god ven af mig og
han har faktisk en RS50er med 16HK eller noget kan også ses på
mopedgallery.dk
Elbarto Simpsoniac
| |
Elbarto (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 09-06-04 15:10 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:ca5hek$1ldf$4@news.cybercity.dk...
>
> Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en
news:ca48g7$5eo$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> > news:CBbxc.6$NN2.1@news.get2net.dk...
> > > Hvad har i præcis lavet?
> > >
> > >
> >
> > Monteret 175ccm cylle kit Jolly moto "knæk" potte 28mm fladspjæls
krabu
> > 21% gearing
> >
> > også er udstødningsporten blevet portet.... blev hævet knapt 1 mm
>
> Og dét klarede du lige i nat - Og véd så nu at den har 30,0Hk !?
>
> --
> Armand.
>
>
Enste jeg har gjort den nat var portning også få den rullet ind
Elbarto Simpsoniac
| |
Armand (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-06-04 16:06 |
|
Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en news:ca75uk$2s1g$1@news.cybercity.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:ca5hek$1ldf$4@news.cybercity.dk...
> >
> > Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en
> news:ca48g7$5eo$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > > "S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:CBbxc.6$NN2.1@news.get2net.dk...
> > > > Hvad har i præcis lavet?
> > > >
> > > >
> > Og dét klarede du lige i nat - Og véd så nu at den har 30,0Hk !?
>
> Enste jeg har gjort den nat var portning også få den rullet ind
Så hár du jo ligefrem et diagram!?
Mal her damit!!
--
Armand.
| |
Elbarto (09-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 09-06-04 19:21 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:ca7hkv$687$1@news.cybercity.dk...
>
> Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en
news:ca75uk$2s1g$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> > news:ca5hek$1ldf$4@news.cybercity.dk...
> > >
> > > Elbarto <elbarto@lite.dk> skrev i en
> > news:ca48g7$5eo$1@news.cybercity.dk...
> > > >
> > > > "S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:CBbxc.6$NN2.1@news.get2net.dk...
> > > > > Hvad har i præcis lavet?
> > > > >
> > > > >
> > > Og dét klarede du lige i nat - Og véd så nu at den har 30,0Hk !?
> >
> > Enste jeg har gjort den nat var portning også få den rullet ind
>
> Så hár du jo ligefrem et diagram!?
> Mal her damit!!
>
> --
> Armand.
>
> Når jeg skriver rullet så er det med at få ruller trykfjeder og kobling
til at arbejde perfekt hvilket ikke kræver et rullefelt bare en god lige
vej og god tid
Elbarto Simpsoniac
| |
|
|