asparges
Fra : Helle Skoett

Dato : 07-06-04 00:13

Hej gruppe.
Jeg har lige snakket asparges med en kollega. Han fortalte, at for et par år
siden havde hans planter sat frø, som nu var spiret, hvilket han egenlig var
lidt træt af.
Jeg slog selvfølgelig hurtigt til, for jeg vil rigtig gerne have asparges,
men fik endnu en gang ikke købt planter i foråret.
Nu er mit spørgsmål: sådan nogle asparges, er det f1 frø altsammen i første
omgang, eller er det muligt at få gode asparges ud af sødekollegaens
planter?

--
jordnær hilsen helle s

Fra : Tøffe

Dato : 07-06-04 10:53

Jeg har flere selvsåede asparges. De er ubeskrivelig lækre. Du skal nok lige
tænke på, hvordan du planter dem, ved en evt. flytning. Rødderne skal
plantes meget dybt og "edderkop-rødderne" skal spedes ud i det rigelig store
plantehul.