Halløj
Mht. forsikring, så er det noget med at lige præcist '99 modellen kan
forsikres for 11179, hos tryg, og hvis den bliver nyrere så ryger der
bonus på, så den kommer op på 14.etellerandet.
Men jeg går også og ser det positive i at fylde 30 her om en 3 år.
Mht. bagage, så lyder det sådan set ok, med et par stof sidetasker til
at smide over bagsædet. kan de godt sidde der, uden at brænde på
udstødningen?
Jeg havde en kammerat der lavede nummeret, og smed indholdet af en
sidetakse ud af et hul udstødningen havde lavet, over en strækning på
150km tysk motorvej. :-/
Anyway, det er vel måden at gøre det på. - tøsen bliver nok træt af en
rygsæk på et tidspunkt, og et wingrack ser håbløst ud og koster en
formue.
Mvh
Kristoffer
On Tue, 08 Jun 2004 09:01:57 +0200, "Morten Krauw" <morten@krauw.dk>
wrote:
>Hej Kristoffer
>
>Forsikring - SUK....jeg ville ønske jeg kunne få min forsikring til den
>pris. Jeg betaler næsten 20K !!! Det er hos Codan og jeg har alle mine
>andre andre forsikringer der også. Den steg med hele 3000 kr. på et halvt
>år! Men håber det hjælper betragteligt når jeg fylder 30 (om 2½ år).
>
>Om Thundercat holder prisen bedre? Det ved jeg ikke, har ikke lige tjekket
>det.
>
>Ang. bagage, så har jeg pt. en 20-40 liters tanktaske. Og så skal vi have
>et par "stof" sidetasker på. Jeg har prøvet nogle som sidder fint og hvor
>der kan være 40 liter i hver side. Derudover kan vi supplere med en rygsæk
>til kærsten hvis det bliver nødvendigt. Det burde være nok med plads,
>selvom jeg tit er slem til at pakke for meget som man ikke har brug for.
>
>mvh
>Morten Krauw
>Kawasaki ZX-6R '01
>
www.dfmc.dk/morten_krauw
>
>
>On Mon, 07 Jun 2004 22:42:34 +0200, Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk>
>wrote:
>
>> Hej Morten
>>
>> Ja, det lyder meget til at din situation er (eller var) den samme som
>> min. Jeg er også mest hooked på ZX6r designet, men jeg har måske fået
>> en smule frygt for at komme til at køre for råddent på den.
>>
>> Mht. forsikring så kunne det da være sjovt at høre hvad den koster
>> dig? - jeg er også under 30, og har i første omgang fået en pris på
>> 11.176 hos tryg, men det er kun frem til og med årgang '99, så det er
>> så den årgang jeg har haft i kiggerten.
>>
>> Men jeg kom jo lige til at lægge nogle tal sammen, og det løber sgu'
>> op.
>> det skal nok ende med at koste omkring 30kkr om året at køre på den,
>> så længe man ikke falder af eller får den stjålet.
>>
>> Jeg har også sådan lidt på fornemmelsen at thundercat'en holder prisen
>> lidt bedre end ZX6r'eren, eftersom der kommer en ny zx6r hvert år
>> (næsten).
>>
>> Og når i nu kører syd på, hvad gør i så med bagagen?
>>
>> Mvh
>> Kristoffer
>>
>>
>>
>> PS. lad os lige høre kærestens beretning, når i kommer hjem fra syden
>>
>>
>>
>> On Mon, 07 Jun 2004 09:09:07 +0200, "news.tele.dk" <morten@krauw.dk>
>> wrote:
>>
>>> Hej Kristoffer
>>>
>>> Måske jeg kan hjælpe en smule. Jeg har selv tidligere kørt på en GPZ500
>>> og
>>> gik over til en ZX-6R fra 2001. Den er jeg MEGA glad for. Jeg kiggede
>>> dog
>>> faktisk på de samme modellen stort set som du har gjort.
>>>
>>> Jeg valgte så ZX-6R og med vilje fra før 2002 hvor den blev lavet
>>> kraftigt
>>> om. Modeller fra 2002 og senere kan det nok ikke anbefales at køre
>>> rigtigt
>>> lange ture på, og slet ikke med passager. Den er meget sports præget og
>>> du
>>> hænger en del i armene. Men tidligere modeller er en del mere langturs
>>> venlige. Det er selvfølgelig stadig en sportsmaskine, men den har nogle
>>> finde all-round egenskaber syntes jeg i hvert fald.
>>>
>>> Jeg har selv meget ofte kærsten bagpå uden nogen problemer. Hun sidder
>>> fint der. Jeg har kørt en del ture på tværs af Danmark på den uden at
>>> blive nævneværdigt øm. Det kan man sagtens, også uden pauser.
>>>
>>> Om ca. 1 måned drager kæresten og jeg til sydfrankrig på den. Det bliver
>>> spændende om hvordan det kommer til at gå, men jeg er sikker på at det
>>> går
>>> fint på en ZX-6R. Selvfølgelig er komforten ikke lige så høj som på en
>>> decideret touring maskine, men det er god nok, hvis man også vil have en
>>> sportsmaskine til dagligt.
>>>
>>> Jeg kiggede meget efter ThunderCat'en men kunne så alligevel bedst lige
>>> ZX-6R designet.
>>>
>>> Jeg har desværre ikke prøvekørt nogle af de andre modeller så der kan
>>> jeg
>>> ikke hjælpe. Forsikringen er dyr (da jeg er under 30), men det lyder det
>>> som om du har styr på.
>>>
>>> Ang. km, så tror jeg måske du har ret i, at de desværre ofte ikke lever
>>> så
>>> længe, eller også er det fordi folk som har dem så længe ikke vil sælge
>>>
. Jeg har i hvert fald planer om at køre på min rigtigt længe... (har
>>> kørt 10K pt.).
>>>
>>> Så jeg vil anbefale en ZX-6R fra 01 eller 00 så den er så ny som muligt
>>> uden at være for racer-agtigt. Men om du har få den til 100K har jeg
>>> ikke
>>> lige styr på. Jeg gav selv 130K for min i sep. sidste år.
>>>
>>> Håber du blev lidt klogere.
>>>
>>> mvh
>>> Morten Krauw
>>> Kawasaki ZX-6R '01
>>>
www.dfmc.dk/morten_krauw
>>>
>>>
>>> On Sun, 06 Jun 2004 22:56:15 +0200, Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk>
>>> wrote:
>>>
>>>> Hæp-hey!
>>>> Det er ved at være længe siden jeg sidst har været på nyhedsgruppen,
>>>> men nu er jeg tilbage, efter at have installeret en newsreader igen
>>>>
>>>>
>>>> Jeg kører pt. på en gpz500, og går og leder efter noget nyt køretøj.
>>>>
>>>> Jeg har luret lidt på følgende modeller.
>>>> ZX6r '99
>>>> ThunderCat '01-'03
>>>> ZZR600 '00-'03
>>>> CBR600F4 '99
>>>> Og så den fornuftige Fazer600 fra 98 og frem til '03.
>>>>
>>>> Jeg har prøvekørt dem alle sammen, og der er ingen tvivl om at den
>>>> sjoveste er ZX6r'en, men det er jo ikke helt nok. Den skal også kunne
>>>> bruges til lidt længere ture evt. med en tøs bagpå, og den skal kunne
>>>> køres uden at koste 1½ formue i dæk og vedligehold.
>>>> Forsikringsmæssigt og økonomisk ligger de nogenlunde ens, Fazeren
>>>> undtaget.
>>>>
>>>> Spørgsmålet er om der er nogen der har nogle erfaringer med nogle af
>>>> cyklerne, specielt Thundercat'en og CBR600F4'eren i forhold til
>>>> ZX6r'eren?
>>>>
>>>> Og sådan generelt, hvormange km er der i en ZX6r? Jeg har ikke set ret
>>>> mange over 50kkm, men om det er fordi de bliver baldret før de når at
>>>> køre så langt eller hvad, ved jeg ikke.
>>>>
>>>> Og kan en tøs rent faktisk sidde bagpå en zx6r i mere end en halv
>>>> time? Eller er det en af de ting man godt kan glemme med sådan en
>>>> fætter?
>>>>
>>>> Hvis der er nogen der har et forslag til nogle alternative modeller i
>>>> prisklassen omkring 100kkr, så sig til.
>>>>
>>>> Mvh
>>>> Kristoffer - der har en nyvasket GPZ500 til salg..
>>>>
>>