Nu det nu - måske
Fra : Kathrine

Dato : 06-06-04 21:27

Hej, så er jeg tilbage efter ca. 11 måneders pause pga graviditet og
fødsel.
Drengen er nu 3 måneder og jeg har ammet det som jeg formåede.
Så nu er det planen at jeg skal genoptage mit slankeprojekt.

Sidste år sluttede jeg på Atkins og det gik da godt, så længe det
varede, men jeg ved ikke rigtigt nu og det er det jeg vil for jeg er
forvirret i mit sind.
Sidder her og ville ønske at jeg havde 10 tons slik, som jeg kunne smide
i gabet for en sidste gang, inden det i morgen går løs igen.
Eller gør det?
Åh, jeg er bare så ambivalent og fyldt med modstridende følelser.

Jo, jeg vil smadder gerne tabe mig. Jeg hader at se mig selv på
billeder. Er stor og fed og har ondt div. steder af at slæbe rundt på
for meget.
Men omvendt så er jeg bare SÅ sk... stresset for tiden. Mor til 2 små
børn sætter sine spor. Har købt nyt hus men ikke solgt det gamle. Ja,
det er da vores egen skyld, men det får mig altså helt op og ringe mht
nerver. Og så al den rengøring og oprydning hele tiden pga åbent hus og
div. mennekser der skal komme. Jeg bliver idiot af ikke at få slappet
af - bare ind imellem. Og så var der barnedåben der lige skulle
overståes.

Men jeg er også bange for at det "bare" er dårlige undskyldninger til
ikke at ville det....jeg er bare ikke tændt 100 %, og det plejer at være
noget skidt
For over 3 år siden holdt jeg op med at ryge - fra den ene dag til den
anden. Jeg havde prøvet før, men den gang lykkedes det. Hvad var
forskellen? Aner det ikke helt. Jeg var syg og kunne ikke ryge og
mistede helt lysten til at ryge igen på ret kort tid. Hvorfor kan jeg
ikke bruge denne erfaring i mit slankeprojekt, mon?
Hvorfor er jeg så afhængig at kulhydrater (sukker)?

I første omgang vil jeg skære ned på kulhydraterne, da jeg ikke tror at
det er nogen god idé at stoppe helt fra det ene øjeblik til det andet
med det forbrug, jeg har (haft). Og så må jeg tage den derfra mht at
starte med DDV eller lign.

Nå, det blev lige en lidt længere smøre om den forvirring der foregår i
mit hoved her til aften. Aftenen inden morgenen...
--
Kathrine

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-06-04 09:19

"Kathrine" <katras@fjerndette.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Drengen er nu 3 måneder og jeg har ammet det som jeg formåede.
> Så nu er det planen at jeg skal genoptage mit slankeprojekt.

Hvis du kan amme mere/længere, vil det være en hjælp til din slankekur. Der
går en del energi til at amme - og bruger man ikke den kendsgerning som
undskyldning for at æde uhæmmet løs, kan amning støtte et vægttab.

> Men jeg er også bange for at det "bare" er dårlige undskyldninger til
> ikke at ville det....jeg er bare ikke tændt 100 %, og det plejer at være
> noget skidt

Det ER kun "dårlige" undskyldninger!

Prøv at booste din viljestyrke ved at forestille dig det, du gerne vil opnå.
Beskriv det. Enten med tankerne, men også gerne med ord. Evt med billeder
(klip tøj ud, du vil købe, når du bliver slank og lav en collage. Hæng
billeder op af dig selv som slank)

Skriv det ned - alt det, du gerne vil opnå og hvad konsekvenserne (de
positive) vil være.

Tænk på det positive billede så tit som muligt.

Og husk så..... men får ikke MINDRE energi af at lykkes med vigtige
projekter. Og en slank mor har alt andet lige meget mere energi end en tyk
mor, der skal slæbe på sine overflødige kilo, et stadigt tungere barn og
indkøb diverse.

> For over 3 år siden holdt jeg op med at ryge - fra den ene dag til den
> anden. Jeg havde prøvet før, men den gang lykkedes det. Hvad var
> forskellen? Aner det ikke helt.

Forskellen er, at når man holder helt op med at ryge, så holder man op og
får det tiltagende bedre.
Når man skal tabe sig, holder man ikke op med at spise. Du skal stadig spise
og kontrollere kaloroer og andre mængder etc.

> Hvorfor er jeg så afhængig at kulhydrater (sukker)?

Jo flere man spiser af dem, jo flere kræver kroppen.
Jeg har selv problemet. Kan høvle store mængder ckokolade i mig, hvis jeg
begynder... så jeg har lært at lade være. Har erkendt, at da jeg ikke kan
styre kun at spise en lille smule hver eller hver anden dag, så lader jeg
være. Så nu sker det med måneders mellemrum, at jeg giver mig selv lov.

> [...]
> det er nogen god idé at stoppe helt fra det ene øjeblik til det andet
> med det forbrug, jeg har (haft). Og så må jeg tage den derfra mht at

Jeg tror det er langt bedre at stoppe brat med de usunde/tomme kukhydrater.
Så er pinen hurtigere overstået.

Held og lykke med projektet *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Cat

Dato : 07-06-04 18:53

"Lisbeth Jacobsen" <KLIP_VÆK_lisbeth_jacobsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40c42628$0$3086$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Jeg tror det er langt bedre at stoppe brat med de usunde/tomme
kukhydrater.
> Så er pinen hurtigere overstået.

Jeg kender afhængigheden - hos mig tager det ca 5 hårde dage, men så er
trangen til sukker også væk.

Tine

Fra : Kathrine

Dato : 07-06-04 20:04

"Lisbeth Jacobsen"

> [...]
som
> undskyldning for at æde uhæmmet løs, kan amning støtte et vægttab.

Det kan jeg desværre ikke Amningen gik helt i ged og jeg har malket
ud i 12 ugre, så nu er produktionen død.

> Det ER kun "dårlige" undskyldninger!

Du har ret!

> Skriv det ned - alt det, du gerne vil opnå og hvad konsekvenserne (de
> positive) vil være.

Det har jeg faktisk tænkt på at gøre - god idé!

> [...]
tyk
> mor, der skal slæbe på sine overflødige kilo, et stadigt tungere barn

Uha ja, og der er 2 unger at slæbe på. Og så er der også det, at jeg
nødigt vil have, at de når at opleve, og måske blive drillet med, at de
har en fed mor.

> Jeg tror det er langt bedre at stoppe brat med de usunde/tomme
kukhydrater.
> Så er pinen hurtigere overstået.

Jeg har været god idag og undgået de fleste dumme kulhydrater. Faktisk
har jeg ikke haft de store abstinenssymptomer, som jeg frygtede, så jeg
er nok på rette vej alligevel

> Held og lykke med projektet *S*

Tak!
--