|
| Topstykke, Honda XL 250 og CB 250 RS. Fra : Jeanette og Frank |
Dato : 06-06-04 19:01 |
|
Hej.
Jeg har hørt, at at de to ovennævnte modeller skulle have svage topstykker,
og kræve enten renovering eller udskiftning efter 40-50.000 kilometer.
Samtidig har Honda fortalt mig, at et sådant topstykke ikke kan fås fra ny
originalt.
Da jeg er interesseret i netop disse to modeller, ville jeg gerne høre, om
nogen ved, hvordan man så kan løse problemet, når det så opstår.
Venlig hilsen
Frank A
| |
Flemming Disc (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Disc |
Dato : 07-06-04 15:46 |
|
"> Jeg har hørt, at at de to ovennævnte modeller skulle have svage
topstykker,
> og kræve enten renovering eller udskiftning efter 40-50.000 kilometer.
> Samtidig har Honda fortalt mig, at et sådant topstykke ikke kan fås fra ny
> originalt.
>
> Da jeg er interesseret i netop disse to modeller, ville jeg gerne høre, om
> nogen ved, hvordan man så kan løse problemet, når det så opstår.
>
XL 250 revner i topstykke mellem ventilsæder og tændrørshul, det gør nu
mange 4 ventilet.
For lidt gods og for meget varme, sikkert.
På XL 250 kan det svejses, hvis man finder en der er skrap til at svejse
aluminium.
Feks. http://www.stratesmaskinfabrik.dk/introduktion.html
--
Venlig hilsen
Flemming Disc. www.discteknik.dk
PS. Skal der laves reply på denne mail, fjern NO!!!
| |
Jeanette og Frank (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Jeanette og Frank |
Dato : 07-06-04 19:22 |
|
Det lyder interresant, også fordi det ikke er så farligt langt fra Næstved,
hvor jeg bor.
Nu har jeg aldrig kørt mine maskiner til det yderste, så det kunne jo være,
at levetiden ikke behøver være så kort.
Har du nogen idé om, hvad det koster?
Mange tak for hjælpen.
Frank
"Flemming Disc" <discteknikNO@discteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:40c47f08$0$199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "> Jeg har hørt, at at de to ovennævnte modeller skulle have svage
> topstykker,
> > og kræve enten renovering eller udskiftning efter 40-50.000 kilometer.
> > Samtidig har Honda fortalt mig, at et sådant topstykke ikke kan fås fra
ny
> > originalt.
> >
> > Da jeg er interesseret i netop disse to modeller, ville jeg gerne høre,
om
> > nogen ved, hvordan man så kan løse problemet, når det så opstår.
> >
> XL 250 revner i topstykke mellem ventilsæder og tændrørshul, det gør nu
> mange 4 ventilet.
> For lidt gods og for meget varme, sikkert.
> På XL 250 kan det svejses, hvis man finder en der er skrap til at svejse
> aluminium.
> Feks. http://www.stratesmaskinfabrik.dk/introduktion.html
>
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Flemming Disc. www.discteknik.dk
> PS. Skal der laves reply på denne mail, fjern NO!!!
>
>
>
| |
Flemming Disc (07-06-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Disc |
Dato : 07-06-04 19:53 |
|
> Det lyder interresant, også fordi det ikke er så farligt langt fra
Næstved,
> hvor jeg bor.
>
> Nu har jeg aldrig kørt mine maskiner til det yderste, så det kunne jo
være,
> at levetiden ikke behøver være så kort.
Jeg kender et par stykker der har kørt over det yderste og de holder sku'
rimligt godt.
> Har du nogen idé om, hvad det koster?
>
> Mange tak for hjælpen.
>
> Frank
>
>
Nej, det ved jeg ikke og Jan Strate vil sikkert sige at vil se det før han
giver en pris.
Jeg har lige reno. en XL 250, dens topstykke havde lidt revner. Kunden havde
så et andet topstykke, men det så ligesådan ud
Men den var slet ikke utæt, så den kørte ganske udemærket.
Han havde forresten to ekstra motore, den en var samlet og lige klar til at
sætte i.
Jeg kunne selvfølgelig ikke se om den var okay inden i, jeg tror han gerne
ville sælge den eller måske den adskildte.
Hvis du går i de tanker, vil jeg gerne kontakte ham og hvis det så er ok, så
kan du få hans nr.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc. www.discteknik.dk
PS. Skal der laves reply på denne mail, fjern NO!!!
| |
Jeanette og Frank (08-06-2004)
| Kommentar Fra : Jeanette og Frank |
Dato : 08-06-04 19:45 |
|
> >
> >
> Nej, det ved jeg ikke og Jan Strate vil sikkert sige at vil se det før han
> giver en pris.
> Jeg har lige reno. en XL 250, dens topstykke havde lidt revner. Kunden
havde
> så et andet topstykke, men det så ligesådan ud
> Men den var slet ikke utæt, så den kørte ganske udemærket.
> Han havde forresten to ekstra motore, den en var samlet og lige klar til
at
> sætte i.
> Jeg kunne selvfølgelig ikke se om den var okay inden i, jeg tror han gerne
> ville sælge den eller måske den adskildte.
> Hvis du går i de tanker, vil jeg gerne kontakte ham og hvis det så er ok,
så
> kan du få hans nr.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Flemming Disc. www.discteknik.dk
> PS. Skal der laves reply på denne mail, fjern NO!!!
>
>
Mange tak, men nu var det godt nok en hel MC af de to typer, jeg var
interreseret i. Men hvis de kan holde længe, som du siger, så er de netop
noget for mig: Lette og økonomiske.
Venlig hilsen
Frank Andersen
| |
|
|