Erfaringer, MU 125 eller Geely 150 Puma
Fra : Jeanette og Frank

Dato : 06-06-04 18:46

Hej.

Er der nogen, der har erfaringer med de ovennævnte modeller m.h.t.
holdbarhed, reservedele og pålidelighed? Jeg leder efter en billig,
økonomisk firetakter til at køre på arbejde på (40 km) om sommeren, og
faldet over disse billigt i forholdsvis ny udførelse. Og jeg er interreseret
i, om disse kan være et alternativ til en bedaget japaner.

Venlig hilsen

Frank A.

Fra : K

Dato : 06-06-04 19:03

"Jeanette og Frank" <koegevej9@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
interreseret
> i, om disse kan være et alternativ til en bedaget japaner.

Uha ....jeg prøvede en demo Geely Puma hos forhandleren i Skørping, mit livs
ringeste køreoplevelse, jeg vil gå så vidt at sige at den gamle ledløse Puch
2 gear jeg havde tilbage i midt 70'erne var bedre at køre på
Nu er der sikkert nogle der vil sige : Kan det nu også være så galt .....og
dertil er svaret : JA

MU'en siger min kammi at den er rimelig ok og det tror jeg på når han siger
det ( har dog ikke selv prøvet den )

Jeg vil nok selv hellere anbefale en mindre 4 takts ældre japser så !

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-06-04 20:10

"K" <_K@stofanet.dk> writes:

> Jeg vil nok selv hellere anbefale en mindre 4 takts ældre japser så !

Jep, Yamaha XS400 Seca, Suzuki GS450 etc. Laaangt hellere i mit
tilfælde.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : K

Dato : 06-06-04 20:22

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, Yamaha XS400 Seca, Suzuki GS450 etc. Laaangt hellere i mit
> tilfælde.

Der er faktisk en Seca fra 83 til 17,5 K i dk.marked.privat.motorcykel

Fra : Eg Egemarke

Dato : 06-06-04 21:27

Og en Honda Nx 650 Dominator fra 1996 til 25 000 (noiiii en grimmer reklamer
der )

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-06-04 21:41

> Jep, Yamaha XS400 Seca, Suzuki GS450 etc. Laaangt hellere i mit
> tilfælde.

Helt enig. En XS400 kan ihvertfald godt følge de nye hastighedsgrænser
på motorvejen, og det tvivler jeg på at nogle af dem i subj. kan.
Er man rigtig fræk, kan man også lave sig en fartbøde på 130km/t
strækningerne..

Stabiliteten tror jeg heller ikke er så slem på en velholdt ældre
japaner. Min XS400 har ihvertfald ikke givet mig nogle problemer i denne
sæson, og heller ikke i sidste sæson..
Jeg har lige været på forlænget weekend ved mine forældre 200km herfra,
og de 2x200km motorvej klarer den da også uden problemer.

Den er tilmed også rimeligt sjov at køre på, hvilket jeg ikke kunne
forestille mig at en Geely er i samme grad.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-06-04 21:38

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> writes:

> Og en Honda Nx 650 Dominator fra 1996 til 25 000 (noiiii en grimmer reklamer
> der )

Det lyder da billigt.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-06-04 21:48

Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> writes:

> Det lyder da billigt.

Ok, jeg så lige billederne på din profil. Den skal godt nok lige
skilles ad, have en ordentlig gang sandblæsning og lak + lidt
smedearbejde på udstødningen og sådan Men prisen tror jeg stadig
er meget rimelig.

Sådan en kunne jeg godt tænke mig som ydersæsonskørtøj, hvis jeg havde
pengene

Fra : Jeanette og Frank

Dato : 07-06-04 19:29

Tak for rådene. Hmmm, det ender vel med en "så god som ny" CB 200 eller 250
fra "god old Honda". De kan vel skaffes til under ti tusind. (Har et meget
begrænset købsbudget):

Ved ikke, om jeg tør springet til MU'eren, det er godt nok Honda teknologi,
men deres encylindrede 125'ere var vist ikke så robuste endda. Det var bedre
med Twin'erne i samme størrelse.

Mange hilsener

Frank

Fra : Kim Sørensen

Dato : 06-06-04 21:59

Jeg har en Suzuki AN125 som jeg er godt tilfreds med, købte den brugt (½ år
gammel) i 1999 og den har nu gået 20.000 uden problemer.
Den er perfect til bykørsel, jeg boede i Århus da jeg købte den og det var
et godt køretøj til dette.
Den er noget vindfølsom på landet men ikke mere en det er til at holde ud,
jeg kører idag 40 km hver vej til og fra arbejde.
Den er monteret med Givi vindskærm og det giver god læ i dårlig vejr, der er
topboks og den sammen med hjælmrum giver det masser af plads til
indkøbsturen.

Den er billig i drift og forsikringer, jeg giver under 300,- kr i vægtafgift
og 625,- i forsikring (ansvar), og jeg kører ca. 25-28 km/L

Et lille minus er at den gnaver bagdæk, det holder ca. 3000 km så er det
slidt af, jeg har prøvet nogle forskellige mærker men samme resultat med
alle, dog koster et nyt bagdæk kun 225,- inkl. montering af dæk på fælg, jeg
foretager selv af og påmontering på scooteren.

Scooteren går 90-100 km/t på en normal dag, og kan fint følge trafikken på
alm. vej, dog giver det problemer at at ligge bag efter en lastbil som kører
75 km/t, er der lidt modvind tager det forlang til at at komme forbi.

Jeg har dog valgt at skifte til en "rigtig" motorcykel (min 450ccm) da det
giver det luft og sikkerhed at overhale lastbiler og andre på åben landevej.

Men er dit kørsels behov hovedsalig bykørsel kan jeg varmt anbefale en
Suzuki AN125

Mvh.

Kim Sørensen
Suzuki AN125

Fra : Elbarto

Dato : 07-06-04 03:10

"Kim Sørensen" <kls39@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
landevej.

> Men er dit kørsels behov hovedsalig bykørsel kan jeg varmt anbefale en

Køre på en SR125er der så har fået 175ccm malossi kit på render 25-35 km
literen alt efter kørsel (langtur med 80-90 kmt = 35km literen) Den har
krafter nok til halvhurtige overhalninger ved 90-100 kmt og render rigeligt
stærkt til at man kan få fartbøder på 130 motorvejene hvor jeg dog sjældent
kommer (Bilerne dytter sku ad mig)
På åben land er den vindfølsom men find lige en scooter der ikk er det
Langtur: Man sidder rigtig godt på den også med kæresten bagpå (165cm høj)

Elbarto Simpsoniac

Fra : anders majland

Dato : 07-06-04 16:35

> Køre på en SR125er der så har fået 175ccm malossi kit på

Jeg vil nok ikke anbefale en pumpet scooter til det daglige slid (hvor
den gerne skulle holde længe). Hvis man "bare" har den for at køre og
ikke er speciel vild med at skrue så vil jeg foreslå at holde den
standard. Men når han overvejer en ny 150ccm geely så vil en standard SR
alligevel være hurtigere....

Men overvej også andre brugte scootere fra "anderkendte" producenter. En
brugt leonardo, et4 eller speedfight100 kunne også være gode bud. (Jeg
har kørt over 60000km på en 150ccm leonardo). Men 2takterne er nok
billigst i drift - specielt hvis man ikke selv kan/vil lave service. Et
andet godt bud kunne være en piaggio skipper 150 (2takt, simpel
opbygning og et godt ry)

Men en an125 er den jeg kender som har fået mest ros efter 25000km test
af tyske roller special. Artiklen fra da de splittede den ad havde
titlen "Mr Perfect".

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jeanette og Frank

Dato : 07-06-04 19:04

Det lyder da godt, men har den motor tilfælles med GN 125? Ikke fordi jeg
har noget mod scootere, men jeg kan bedst lide at den ikke er for
sidevindsfølsom.

Mange små 125'ere, også de encylindrede honda'er, har nemlig ikke været
lavet robust nok efter hvad jeg har hørt. Og derfor skal motoren ofte have
en overhaling efter 30-40.000, akkurat som en to-takter. Og så er den gode
benzinøkonomi brugt på reparationer.

Skal det være en to-takter, så fortrækker jeg DKW kopierne MZ eller CZ,
førstnævnte har jeg haft en af, og den var herlig....inden for sine
begrænsninger.

Hilsen

Frank