Problemer med stikkelsbærbusk
Fra : E. Jensen

Dato : 06-06-04 10:44

Jeg har købt en stikkelsbærbusk (Invecta - tror jeg det staves) - den er ca.
15 år gl.

I år er der ikke et eneste stikkelsbær på busken, men den ser grøn og frisk
ud - på nabobuskene, som i øvrigt er aflæggere fra denne busk er der masser
af stikkelsbær.

Hvad er der galt?

Jeg har overvejet at gravet skidtet op og plante en ny busk, men inden jeg
finder spaden frem vil jeg høre om andre har oplevet det samme og om den
evt. skal have en chance - dvs. vente med at udføre dødsdommen til næste år.

venlig hilsen

E. Jensen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-06-04 18:34

"E. Jensen" <ecj@of-ir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> finder spaden frem vil jeg høre om andre har oplevet det samme og om den
> evt. skal have en chance - dvs. vente med at udføre dødsdommen til næste

Naturen er forunderlig - og ting sker.
Jeg har den holdning, at én gang er ingen gang, men to gange er en dårlig
vane - og SÅ ryger planten. Uanset årsag.

Du har åbenbart flere af slagsen, så katastrofen er vel til at overse, hvad
du end vælger?

Hilsen Inger

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-06-04 00:30

> [...]
> finder spaden frem vil jeg høre om andre har oplevet det samme og om den
> evt. skal have en chance - dvs. vente med at udføre dødsdommen til næste

Giv den et par håndfulde kalk og lidt gødning og igen til foråret, og brug
ventetiden til at lave aflæggere ved at begrave grene. Gentager udeblivelsen
sig til næste år, kan de nye måske tage over, hvis du kasserer den gamle.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Andreas

Dato : 07-06-04 07:55

En mulighed der ikke er nævnt er såfremt du har klippet busken på det
forkerte tidspunkt. Dette er ganske naturligt og altså ikke buskens skyld,
men ejerens >s<.

mvh

Fra : E. Jensen

Dato : 09-06-04 17:30

"Andreas" <altomkrybdyrFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> En mulighed der ikke er nævnt er såfremt du har klippet busken på det
> forkerte tidspunkt. Dette er ganske naturligt og altså ikke buskens skyld,
> [...]

Tak for rådene

Jeg vil give den et skud gødning og se hvad der sker.

Jeg er allerede i gang med at producere en ny plante og til orientering kan
jeg oplyse, at jeg ikke har haft klippet i busken.

Godt nok lidt træls fordi udnyttet var stort de foregående år.

venlig hilsen

E. Jensen

Fra : E. Jensen

Dato : 10-06-04 16:53

> [...]
> En mulighed der ikke er nævnt er såfremt du har klippet busken på det
> forkerte tidspunkt. Dette er ganske naturligt og altså ikke buskens skyld,

Tak for alle svarene