/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Spejle på SV650S K4
Fra : JP


Dato : 06-06-04 17:34

Hej Alle
Trods utallige forsøg har det ikke været mig muligt at indstille spejlene så
jeg kan se stort andet end mine arme. I et optimistisk øjeblik mente jeg det
måske var størrelsen af mine muskler der var skyld i miseren; en vildfarelse
som min bedre halvdel med det samme brutalt hev mig ud af
Lad det nu ligge, men er det et problem som i kan nikke genkendende til her
i NG ? (altså det med spejlene)
Og findes der en løsning som vil give mig frit udsyn bagud ?

Hil
Jørgen



 
 
MKS - 74 (06-06-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 06-06-04 17:50

On Sun, 6 Jun 2004 18:34:04 +0200, "JP" <jpn_catch22@hotmail.com>
wrote:

>Lad det nu ligge, men er det et problem som i kan nikke genkendende til her
>i NG ? (altså det med spejlene)

Kan ikke lige huske om det er specielt slemt på Skrammel'sukien men
ellers så ja, det _er_ et problem på rigtigt mange cykler, idet
placeringen/udformningen er et kompromis mellem sikkerhed og
aerodynamik/æstetik....løsningen - længere spejle der findes til
flere cykler er oftest herregrim, er man high-tech kunne man jo
overveje et James Bond rear-view cam.....

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Dennis Hellan Peders~ (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 06-06-04 18:48

JP wrote:
> Hej Alle
8<------

> Og findes der en løsning som vil give mig frit udsyn bagud ?
>
>
Hej.

Kik her www.louis.de best.nr: 10028967

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25




Flemming Nyboe (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 07-06-04 07:46

"JP" <jpn_catch22@hotmail.com> wrote in message
news:c9vh21$1niq$1@news.cybercity.dk...
> Trods utallige forsøg har det ikke været mig muligt at indstille spejlene

> jeg kan se stort andet end mine arme. I et optimistisk øjeblik mente jeg
det
> måske var størrelsen af mine muskler der var skyld i miseren; en
vildfarelse
> som min bedre halvdel med det samme brutalt hev mig ud af

Albuerne ind.
Det er iøvrigt også god kørestil på en sportsmaskine, synes jeg.
Jo mere man har albuerne ud til siden, jo flere kræfter skal man bruge på at
styre. Man har den længste "arm" fra kronrørsleje til håndtag når
underarmene peger ret fremad.

Jeg har observeret at både GP500 kørerne eller offroad-folket har albuerne
ud til siden når de kører, men de har nok deres grunde (anyone?)

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe



Mikkel Christensen (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 07-06-04 09:34

"Flemming Nyboe" <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Albuerne ind. Det er iøvrigt også god kørestil på en sportsmaskine,
> synes jeg. Jo mere man har albuerne ud til siden, jo flere kræfter
> skal man bruge på at styre. Man har den længste "arm" fra kronrørsleje
> til håndtag når underarmene peger ret fremad.
>
> Jeg har observeret at både GP500 kørerne eller offroad-folket har
> albuerne ud til siden når de kører, men de har nok deres grunde
> (anyone?)

Du kommer selv med forklaringen. Det er fedest at have mere eller mindre
vandrette underarme (når man kører), og hvis det skal passe med fuld gas
må man køre skuldrene lidt frem i starten.

Hvad MX forklaringen er er jeg ikke helt sikker på, men det er nok noget
med at holde godt fast

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard

Flemming Nyboe (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 07-06-04 12:40

Mikkel Christensen wrote:

> "Flemming Nyboe" <nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:
>> Jeg har observeret at både GP500 kørerne eller offroad-folket har
>> albuerne ud til siden når de kører, men de har nok deres grunde
>> (anyone?)

> Du kommer selv med forklaringen. Det er fedest at have mere eller mindre
> vandrette underarme (når man kører), og hvis det skal passe med fuld gas
> må man køre skuldrene lidt frem i starten.

Mener du at man skal have underarmen skråt opad når gassen er lukket, for
at kunne have den vandret med fuld gas, fordi man ikke kan have hele
gasbevægelsen i håndleddet?

--
VH, Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe



Mikkel Christensen (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 07-06-04 12:48

nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Flemming Nyboe) writes:

> Mikkel Christensen wrote:
>
> > Du kommer selv med forklaringen. Det er fedest at have mere eller mindre
> > vandrette underarme (når man kører), og hvis det skal passe med fuld gas
> > må man køre skuldrene lidt frem i starten.
>
> Mener du at man skal have underarmen skråt opad når gassen er lukket,
> for at kunne have den vandret med fuld gas, fordi man ikke kan have
> hele gasbevægelsen i håndleddet?

Det var det jeg på min lidt kejtede måde forsøgte at sige. Faktisk ganske
præcist formuleret

Faktisk skulle jeg på min 125 ræser have armen næsten lodret ved start,
pga den temmelig store vandring i gashåndtaget. Det lignede en hel cross
start. Men så passede det også med at man havde den sidste 1/3 (i fuldgas
enden) liggende i håndleddet. Måske knap så anvendeligt på gaden, men
jeg synes der er stor forskel på "hvor langt fremme" man griber gashåndtaget.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard

Flemming Nyboe (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 07-06-04 17:20

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in message
news:kkdd64bd1xq.fsf@rrnord.dk...
> nyboe@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Flemming Nyboe) writes:
>
> Faktisk skulle jeg på min 125 ræser have armen næsten lodret ved start,
> pga den temmelig store vandring i gashåndtaget. Det lignede en hel cross
> start. Men så passede det også med at man havde den sidste 1/3 (i fuldgas
> enden) liggende i håndleddet. Måske knap så anvendeligt på gaden, men
> jeg synes der er stor forskel på "hvor langt fremme" man griber
gashåndtaget.

Ak, ja. Jeg har tit lavet de der
få-fat-lidt-højere-oppe-på-gashåndtaget-uden-at-slippe-gassen-håndbevægelser
på bane på SV'en. Jeg skal prøve dit princip.

Ang 125'ere: Jeg var til undervisning med Per Gustavsson igår (Svensk mester
i 250SP 2002). Han fortalte om sin fortid som 125 kører på Knutstorp: For
enden af langsiden kører man forbi -100m skiltet med fuld gas før man
bremser og gearer 5 gear ned, og så ind i svinget i 1. med fuld gas, hvor
han brugte koblingen til at styre udskridningen i stedet for gassen (som han
mente reagerede for langsomt).

Det var ret skægt at høre

--
VH Flemming Nyboe
www.dfmc.dk/flemming_nyboe



Tony Lorentzen (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 07-06-04 10:45

JP wrote:

> Trods utallige forsøg har det ikke været mig muligt at indstille
> spejlene så jeg kan se stort andet end mine arme. I et optimistisk
> øjeblik mente jeg det måske var størrelsen af mine muskler der var
> skyld i miseren; en vildfarelse som min bedre halvdel med det samme
> brutalt hev mig ud af

Haha!

> Lad det nu ligge, men er det et problem som i kan nikke genkendende
> til her i NG ? (altså det med spejlene)
> Og findes der en løsning som vil give mig frit udsyn bagud ?

Du bør altid køre med let (nedad-)bøjede arme og det er vist - som Flemming
skriver - også mest hensigtsmæssigt på en sportscykel (hvilket SVeren må gå
under qua den let fremadlænede kørestil og clip-on styret). Hvis man kører
med strakte arme skal man styre med kroppen - og hvis man i en
krisesituation får brug for at benytte sig af en kontrastyring så skal du
styre med skuldrene i stedet for armene. Gæt selv hvad der er hurtigst...
Derudover er det ikke godt for albuer og skuldre med de små rystelser, der
forplanter sig op i kroppen hvis man kører med strakte arme.

Har du kigget på et par spejl-forlængere? ( og nej - de falder ikke i samme
kategori som kørnerprikker )

--
Tony
Il Grande Fazer



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste