Grønlandske kartofler????
Fra : Vibeke & Michael

Dato : 06-06-04 16:28

Hej Ng.

Min kone og jeg har været i Grønland.

Til aftensmaden hver aften fik vi nogle meget specielle kartofler. Jeg ved
ikke om de er specielt grønlandske, det er blot der jeg har oplevet dem
første gang.

Som vi fik dem serveret var som følgende: De var skråret i skiver (ret
tynde) og lagt i lag. Derefter bagt på en eller anden måde og blev så skåret
i firkanter på ca. 6X6 cm. hvorefter de blev serveret.

Jeg har prøvet efter herhjemme men uden held.

Problemet er: Som vi fik dem deroppe sad de "klistret" helt sammen, som om
det faktisk var 1 hel kartoffel, men herhjemme flød de blot rundt.
Så er det jeg slutter at der må være blevet brugt en eller anden form for
bindemiddel, men hvad????????

Er der nogen der kan hjælpe????

På forhånd tak.

Mvh

Michael

--
Der findes 10 slags mennesker - dem der forstår de binære talsystem og dem
der ikke gør!

Fra : Ralph

Dato : 06-06-04 16:41

"Vibeke & Michael" <mogvFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det faktisk var 1 hel kartoffel, men herhjemme flød de blot rundt.
> Så er det jeg slutter at der må være blevet brugt en eller anden form for

et bud:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=5629

--
venligst
Ralph

Fra : Kristina S. Andreass~

Dato : 06-06-04 17:58

Vi har lige fået disse kartofler til et bryllup. Mener bestemt der stod
Pommes Anna eller noget i den dur på menu kortet.

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 07-06-04 20:25

Ganske rigtigt som Kristina siger så hedder det Pommes Anna, jeg har
selv haft gentagende succeser med denne opskrift.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=5956