Skærme
Fijala 3554
Compaq skærm. Er det lige før den
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 06-06-04 16:27

Jeg har en Compaq PC. Type 5862, med tilhørende 19" Compaq skærm. MV920.
3 - 4 år gammel.

Jeg søger internet-link med info om typiske fejl på monitorer.
(Eller svar her.!)

Fordi:
De seneste 3 - 4 måneder optræder der nogle farvede punkter på skærmen,
når jeg slukker for PC'en.

Som en linie på skærmen. Rød, blå, grøn.
I en ca. 2mm bred linie, ca. 40 mm lang. I centrum af skærmen, opad mod
højre.

Skærmen fungerer ellers fint. Dvs. billedet er OK. Jeg har ikke lagt
mærke til ændringer under brug.

Hvis jeg ikke slukker for skærmen når PC'en er slukket, kan jeg (i
mørke) se at skærmen er helt mørk i et ca- 5 cm bånd i begge sider, men
der er tværgående striber på midten. Fra top til bund.

Mvh. Jørgen

Fra : N_B_DK

Dato : 06-06-04 20:50

In news:pIGwc.574$Rm.472@news.get2net.dk,
Jørgen Rasmussen wrote:
> [...]
> (Eller svar her.!)
>
> Fordi:
> De seneste 3 - 4 måneder optræder der nogle farvede punkter på

Er de "pletter" i symmetrisk afstand fra hinanden ?

Ps. det lyder ikke som en standard fejl, men har da en ide om hvad det kan
være ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 08-06-04 17:57

N_B_DK wrote:

Klip

> Er de "pletter" i symmetrisk afstand fra hinanden ?

De hænger sammen. Midt på skærmen.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-06-04 22:23

Jørgen Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Som en linie på skærmen. Rød, blå, grøn.
> I en ca. 2mm bred linie, ca. 40 mm lang. I centrum af skærmen, opad

Det lyder *meget* som det er dit plet understrykkelses kredsløb der er
defekt, eller noget der styrer dette (plet undertrykkelses kredsløbet har
til formål at undertrykke de 3 farve kanoner ved slukning, da man i værste
fald kan opleve at phosfer laget "brændes" af)

--
MVH.
N_B_DK